digitale mengpaneel met s/pdif in?

Pagina: 1
Acties:
  • 452 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15465

Topicstarter
Ik vroeg me of deze er zijn en die dan ook alle s/pdif protocollen ondersteunt?
ik heb er een gevonden waar digi in op zit maar of dat tie alles ondersteunt weet ik niet. enigste wat ik er mee wil doen is liefst 2 pc's digitaal aansluiten en alleen de volume kunnen regelen.

Ik heb nu een multimedia bak maar analoog geluid is brak en heb geen pci slot meer over om een sb live of zo in te doen.

Dit is wat ik gevonden heb.
http://www.event1.com/Products/Digital/EZbus.html

Deze leek me wel handig omdat er vanalles op zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter_the_hobbit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 11:01
je wilt 2 pc's digtaal aansluiten. Op je versterker? Heeft deze een digitale ingang?
Het apparaatje op de link is denk ik iets te overkill 8)7 . Waarom niet gewoon vanaf de 2 geluidskaarten naar een mengpaneel, al dan niet surround, en dan naar je versterker?

analoog geluid is brak??? Een geluidskaart insteken? Zit er geen in je computer? Hoe kan je dan een digitaal uit hebben? Ik begrijp je niet helemaal :?

[ Voor 24% gewijzigd door peter_the_hobbit op 08-04-2004 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-R
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-06 07:55
Volgens mij heeft Numark een aantal digitale mengpanelen in het assortiment, bijvoorbeeld de Numark PPD9000

http://www.numark.com/ > PPD9000
  • 100% digital and analog I/O. S/PDIF digital will interface with Numark’s TTX turntable, CDN90, AXIS 9, and other digital gear
  • Vintage/Contemporary style input limiter combines look-ahead peak limiting and vintage ‘tube warmth’ on master
  • Alesis® Sub-Bass synthesis and subwoofer out
  • Dual EQ/filter mode on each channel, EQ on mic inputs, talkover on DJ mic
  • Fully interchangeable and replaceable digital faders with slope control
  • Headphone cue assignable to booth output
  • Intuitive monitor send/return, programmable fader start
  • INPUT/OUTPUT:
    • 4 Phono / 8 Line / 4 S/PDIF digital stereo inputs (RCA)
    • 2x mic preamp (1/4”-XLR neutrik combo jack)
    • Master out (XLR balanced, RCA Unbalanced) with rear mounted analog master gain reduction
    • Record out (RCA analog, S/PDIF digital)
    • Booth out (1/4” unbalanced)
    • Zone out (1/4” unbalanced)
    • Sub woofer out (mono, 1/4” unbalanced) with adjustable LP filter
    • Send/return (stereo, 1/4” unbalanced)
  • FIDELITY SPECIFICATIONS:
    • >100dB SNR (weighted), full path
    • Frequency response: 10Hz-20kHz +/-0.5dB
    • <0.005% THD (Total Harmonic Distortion)
    • Premium quality, low noise op-amps
  • DIGITAL SPECIFICATIONS:
    • 24-bit, 48kHz AD/DA Converters
    • 24-bit, Digital Signal Processing
    • Dual Mode Digital Filter, Digital Faders/Pots
    • Programmable 3-band EQ
    • Low Pass/Band Pass/High Pass with sweepable frequency and resonance (Q)

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 08-04-2004 20:47 . Reden: specs toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter_the_hobbit
heeft TS dit echt nodig????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Laat dat even aan de topicstarter zelf over. Of geef in ieder geval dan argumenten waarom jij denkt dat het overkill is.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 08-04-2004 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15465

Topicstarter
Ik wil graag een mengpaneel waarmee in digitaal de volume kan regelen. ik heb nu een analoge mengpaneel maar mijn multimediabak onboard geluidskaart is niet alles. het leek me wel makkelijk als het kon dat je analoog als digitaal tegelijk kon mengen op een plek.

nu heb ik gewoon een oude versterker maar misschient in de toekomst dat ik een betere versterker koop.

Ik vin het gewoon makkelijk dat ik meerdere dingen kan luisteren zonder moeilijk te doen over de volume.

Dus het zou makkelijk zijn dat alles er mee geregeld kan worden ook het geluid van de dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter_the_hobbit
Argumenten:

Eerst en vooral zegt TS dat hij iets nodig heeft om zijn geluid van zijn 2 pc's aan te sluiten. Digitaal. Hij zegt dat hij iets zoekt in de branche van die link. Ik zeg hem dat dit overkill is, omdat hij refereert naar een apparaat dat gebruikt voor licht digitaal studiowerk. Maw voor gitaar aan te sluiten, enz.

Ten 2de is hij zeer onvolledig in zijn post, hij zegt niet wat voor een eindversterker hij heeft, en hij zegt
1. dat hij dus 2 geluidskaarten heeft met digitaal uit.
2. dat hij een geluidskaart wil bijsteken maar geen plaats heeft.

DJ-R zegt dan dat er mengpanelen bestaan die dit kunnen. Klopt. Maar ik vraag mij af of het nuttig is dat hij serieus wat geld uitgeefd aan een digitaal mengpaneel, ipv met een simpel analoog paneel te werken. Analoog geluid is niet brak, ooit was elk geluid analoog.(stem, gitaar, ......). En elke studio werkt nog met 'analoge' instrumenten. Het is maar bij nabewerking dat dit nuttig is.
Ook spreekt hij niet over surround geluid, waar ik dus van uitga dat dit niet nodig is. Het is zelfs te betwijfelen of dat mengpaneel digitaal surround aankan.

Ik dacht dat dit alles redelijk voor de hand lag, niet dus.

edit: zie net dat hij iets gepost heeft. Misschien toch beter dan voor digitaal mengpaneel gaan dan. Maar dit kon ik totaal niet zien door teweinig info. Ook zal het geluid van je dvd, surround, misschien niet ondersteund worden door dit mengpaneel.

[ Voor 11% gewijzigd door peter_the_hobbit op 08-04-2004 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83824

Is het niet handiger om alleen het volume te regelen op beide pc's bv mbv zelfde soort principe als een IR-man. Dit is een IR sensor welke reageer op afstandbedieningen. Wat er in feite gebeurt is dat je via je serieele poort toetsen simuleerd. Zo kan je dus via deze interface het geluid harde/ zachter zetten. Dit is een stuk goedkoper als een digitaal mengpaneel. Maar als je info daarover zoekt, Yamaha en ik dacht ook Numark leveren wel leuke. Goedkoper is een of ander analoog mengpaneeltje met vca's zodat je ook nog eens je surround kan doen. Hoewel het in beide gevallen een omslagtige oplossing is voor een vaag probleem

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 83824 op 09-04-2004 01:21 . Reden: type foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-11-2024
Is het niet handiger om geld uit te geven aan een goede externe USB/FireWire geluids-interface?

Leg 's wat beter uit wat je wilt doen, dan kunnen we met alternatieven komen.

Ik snap overigens ook niet hoe je een PC een multimedia bak kan noemen als er een brakke on-board geluidskaart in zit :)

[ Voor 28% gewijzigd door AxiMaxi op 09-04-2004 08:29 . Reden: :? ]

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

topic niet gevolgt maar: een o2r heeft een spdif ingang... 2 zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-11-2024
Ja! Neem dan gelijk de O2R-96, dan kan je ff vooruit.

Hij kost maar EUR 10.499,== bij Dirk Witte |:(

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

djazete schreef op 09 april 2004 @ 17:02:
topic niet gevolgt maar: een o2r heeft een spdif ingang... 2 zelfs.
Een 01v ook, en die gaan tegenwoordig 2ehands voor rond de 900 euro weg. Kun je ook nog ADAT aan hangen als het moet. Maar da's er maar 1tje.
Anoniem: 15465 schreef op 08 april 2004 @ 18:22:
Ik vroeg me of deze er zijn en die dan ook alle s/pdif protocollen ondersteunt?
ik heb er een gevonden waar digi in op zit maar of dat tie alles ondersteunt weet ik niet. enigste wat ik er mee wil doen is liefst 2 pc's digitaal aansluiten en alleen de volume kunnen regelen.

Ik heb nu een multimedia bak maar analoog geluid is brak en heb geen pci slot meer over om een sb live of zo in te doen..
In dat geval zou je misschien ook kunnen kijken voor een USB of Firewire-gebaseerde externe audio-interface > http://www.emagic.de/products/hw/A26/index.php?lang=EN

teveel zooi, te weinig tijd

Pagina: 1