Iets héél vreemds, ik kwam Dinsdag 4:30 thuis en in ging dus achter me computer kijken of er nog mail was, nou alles werkte etc.
Dus ik ga pitten, de volgende morgen, geeft WinXP aan dat de netwerkkabel niet is aangesloten. Dus ik me bureau onder en de netwerkkabel eruit trekken en er opnieuw in doen.
Maar dat hielp niet. Ik heb vandaag nieuwe bekabeling gekocht(Cat 5E) en een Sweex 5p Gbit switch.
Maar het netwerk werkt nog steeds net op mijn computer
en het vreemde ook niet op de computer van mijn broertje die in een kamer naast mij zit.
Terwijl de computers in de woonkamer(Server Workstation en Laptop) wél perfect werken.
Ik heb een hubje aangesloten op de switch met de kabels die ik heb geknipt en aan elkaar heb genknepen, en daarbij gingen alle lampjes op groen. Dus aan de kabels kan het niet liggen.
Ik maak gebruik van een Onboard 3Com Gbit kaart op mijn comp.
En op mijn broertjes een Onboad Sis910 10/100Mbit kaart.
In de comp van me broertje heb ik ook een RealTek 8129 10Mbit kaart gestopt maar dat werkt ook niet
Ik snap het niet meer.
Ik heb dus de volgende dingen geprobeerd:
1. Nieuwe bekabeling
2. Nieuwe Switch(inplaats van HUB).
3. De CMOD gecleared van beide comp's.
Dus ik ga pitten, de volgende morgen, geeft WinXP aan dat de netwerkkabel niet is aangesloten. Dus ik me bureau onder en de netwerkkabel eruit trekken en er opnieuw in doen.
Maar dat hielp niet. Ik heb vandaag nieuwe bekabeling gekocht(Cat 5E) en een Sweex 5p Gbit switch.
Maar het netwerk werkt nog steeds net op mijn computer
Terwijl de computers in de woonkamer(Server Workstation en Laptop) wél perfect werken.
Ik heb een hubje aangesloten op de switch met de kabels die ik heb geknipt en aan elkaar heb genknepen, en daarbij gingen alle lampjes op groen. Dus aan de kabels kan het niet liggen.
Ik maak gebruik van een Onboard 3Com Gbit kaart op mijn comp.
En op mijn broertjes een Onboad Sis910 10/100Mbit kaart.
In de comp van me broertje heb ik ook een RealTek 8129 10Mbit kaart gestopt maar dat werkt ook niet
Ik snap het niet meer.
Ik heb dus de volgende dingen geprobeerd:
1. Nieuwe bekabeling
2. Nieuwe Switch(inplaats van HUB).
3. De CMOD gecleared van beide comp's.