Netwerk werkt niet op 2 computers, op de ander wél

Pagina: 1
Acties:

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:25

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Topicstarter
Iets héél vreemds, ik kwam Dinsdag 4:30 thuis en in ging dus achter me computer kijken of er nog mail was, nou alles werkte etc.
Dus ik ga pitten, de volgende morgen, geeft WinXP aan dat de netwerkkabel niet is aangesloten. Dus ik me bureau onder en de netwerkkabel eruit trekken en er opnieuw in doen.
Maar dat hielp niet. Ik heb vandaag nieuwe bekabeling gekocht(Cat 5E) en een Sweex 5p Gbit switch.
Maar het netwerk werkt nog steeds net op mijn computer 8)7 en het vreemde ook niet op de computer van mijn broertje die in een kamer naast mij zit.
Terwijl de computers in de woonkamer(Server Workstation en Laptop) wél perfect werken.
Ik heb een hubje aangesloten op de switch met de kabels die ik heb geknipt en aan elkaar heb genknepen, en daarbij gingen alle lampjes op groen. Dus aan de kabels kan het niet liggen.

Ik maak gebruik van een Onboard 3Com Gbit kaart op mijn comp.
En op mijn broertjes een Onboad Sis910 10/100Mbit kaart.
In de comp van me broertje heb ik ook een RealTek 8129 10Mbit kaart gestopt maar dat werkt ook niet :'(
Ik snap het niet meer.

Ik heb dus de volgende dingen geprobeerd:

1. Nieuwe bekabeling
2. Nieuwe Switch(inplaats van HUB).
3. De CMOD gecleared van beide comp's.

Verwijderd

Priyantha Bleeker schreef op 08 april 2004 @ 18:19:Ik heb een hubje aangesloten op de switch met de kabels die ik heb geknipt en aan elkaar heb genknepen, en daarbij gingen alle lampjes op groen. Dus aan de kabels kan het niet liggen.
Mijn ervaring is dat die 'link' lampjes absoluut niet heilig zijn.

Verwijderd

nee, idd die link lampjes deden het bij mij ook en toch werkte het niet...

wat had ik: Overspraak.

de oplossing: de outlets opnieuw aansluiten en dan met het volgens schema:

wit/oranje - oranje - wit/groen - blauw - wit/blauw - groen - wit/bruin - bruin

Verwijderd

en waarom eigenlijk een gbit switch, die is alleen maar onnodig duur als je 100 mbit kaarten gebruikt, en je hebt er nog steeds niks aan als je nou gbit kaaarten koopt, voor gbit heb je cat6 kabels nodig....

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:11

blizt

Wannabe-geek

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 08:40:
en waarom eigenlijk een gbit switch, die is alleen maar onnodig duur als je 100 mbit kaarten gebruikt
lezen?
Priyantha Bleeker schreef op 08 april 2004 @ 18:19:
Ik maak gebruik van een Onboard 3Com Gbit kaart op mijn comp.

United we stand, and divided we fall

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
en waarom eigenlijk een gbit switch, die is alleen maar onnodig duur als je 100 mbit kaarten gebruikt, en je hebt er nog steeds niks aan als je nou gbit kaaarten koopt, voor gbit heb je cat6 kabels nodig....
Tsja is gewoon aangeschaft om een beetje door te kunnen in de toekomst.

Ik heb trouwens de kabels geknipt volgens het schema zoals in de FAQ staat, heb ze aan beide kanten nogmaal geknipt, maar hielp helaas niet.
En de lampjes geven nog steeds groen aan als ik de HUB aansluit op de Switch.

Ik heb nu een Realtek 8129(10Mbit) kaartje in mijn eigen comp geprikt en dan krijg ik na een lange tijd wachten wél verbinding, maar met de onboard kaart niet.
En ook niet op de andere computer(mijn broertjes comp) waar een SIS910 netwerkkaart onboard zit.
Het is zo onwaarschijnlijk als beide op een tegelijk tijdstip stuk gaan.

Die Realtek doet het trouwens niet in mijn broertjes computer.
Allemaal erg vreemd.

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Priyantha Bleeker schreef op 09 april 2004 @ 14:35:
[...]

Tsja is gewoon aangeschaft om een beetje door te kunnen in de toekomst.

Ik heb trouwens de kabels geknipt volgens het schema zoals in de FAQ staat, heb ze aan beide kanten nogmaal geknipt, maar hielp helaas niet.
En de lampjes geven nog steeds groen aan als ik de HUB aansluit op de Switch.

Ik heb nu een Realtek 8129(10Mbit) kaartje in mijn eigen comp geprikt en dan krijg ik na een lange tijd wachten wél verbinding, maar met de onboard kaart niet.
En ook niet op de andere computer(mijn broertjes comp) waar een SIS910 netwerkkaart onboard zit.
Het is zo onwaarschijnlijk als beide op een tegelijk tijdstip stuk gaan.

Die Realtek doet het trouwens niet in mijn broertjes computer.
Allemaal erg vreemd.
Controleer je kabels nog eens of zet er eens kabels tussen die gegoten zijn (dus niet zelf geknipte) en probeer het daar eens mee.

Een vriend van mij had ook de meest wazige problemen met zijn sweex, (10/100) en het bleek dat die hele switch gewoon naar de klote was... zou dus ook nog kunnen. Heb je niet een kabeltester in de buurt ofzo? Dan kan je zo zien wat je verkeerd hebt gedaan aan je kabels (of juist niet)... in mijn oren klinkt het i.i.g. als een kabel prob of een switch probleem.
Cat5E is ook gewoon voor Gbit hoor, CAt6 kan je ook gebruiken, maar heb hier ook Cat5E kabel waar gewoon opstaat dat het gbit aankan...

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Nou het vreemde is, ik heb hier ook nog 2 HUBS liggen en die werken dus ook niet :'(
Op elke poort geprobeerd, terwijl de drie comp's in de woonkamer het wél doen.
1. Server
2. Workstation
3. Laptop

Ik heb de kabel die vanuit de switch komt in mijn kamer aan een HUB gehangen, groen lichtje, en toen met een kabel die ik zo heb gekocht(dus uit de fabriek) richting mijn onboard kaartje en toen kwam er géén goen lampje.
Het zelfde liedje bij mijn broertjes comp.

De moederborden:
1. Mijn com: ASUS A7V600
2. Broertjes com: ECS K7S5A

Héél vreemd allemaal, want het vreemde is alles werkte Dinsdag nacht gewoon nog perfect(met oude HUB en op 10Mbit).
Terwijl het de volgende ochtend opeens op beide comp's het niet meer deed.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Even tussendoor...

Wat werkt er niet meer? (behalve de vage term het internet)

*Krijg je nog wel een IP?
*Kun je wel pingen als je een adhoc Ip invuld?
*Staat er niet stiekum een virus tussen je processen?

Verwijderd

probeer eens met outlets en patchkabels (staat ook nog een professioneel) te prutsen (dat is makkelijker las je de boel weer los moet halen, als je tenminste schroefbare outlets neemt)

want dit probleem had ik ook, het bleek overspraak te zijn.
en mijn kabels (die ik had laten knipppen door een elektronicazaak) zijn ook brak.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Even op een rijtje dan wat er niet en wél werkt :)

De volgende comp's werken wél:

1. Server
2. Workstation 1
3. Laptop

De volgende comp's werken niet:

1. Workstation 2(broertjes comp)
2. Workstation 3(mijn comp)

*Ik krijg nooit een IP ik heb vaste IP's ;)
* Ik kan ook niet pingen.
* Er staan geen virussen tussen de processen.

Ik krijg dus géén Netwerkverbinding op mijn comp(workstation 3) en mijn broertjes comp(workstation 2). Ik heb patchkabels geprobeerd(heb een hele lange gekocht) en die door het huis heen gelegd om het kijken of het aan mijn geknipte kabels ligt. En dat was helaas niet het probleem.

Tijdens het booten van de computers gaan er ook geen lampjes branden op de HUB of Switch als de computers booten.
Ik heb ook op beide computers de Bios CMOS gecleared, maar dat hiel ook niet :'(

Verwijderd

misschien de duplex instellingen??

of kaartjes die gaar zijn(probeer dat eens, dingen zijn tegenwoordig bijna gratis verkrijgbaar)

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
mmmm duplex instellingen denk ik niet, want dan zou die pas bij het starten van Windows geen verbinding meer hebben. Want bij het booten geeft die ook geen verbinding.

Tsja die "onboard"kaartjes kunnen best stuk zijn, maar het is zo vreemd dat die twee tegelijkertijd stuk zijn gegaan

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
stroompiek.. of je broertje heeft lopen kutten met ze pc.. enz enz.. kan allemaal hoor...

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Ik denk dat ik mijn mobo maar terug ga brengen naar de Computerland, en een nieuwe vragen :)
Dan prop ik wel een netwerkkaartje bij mijn broertjes comp erin.

Wel raar dat zomaar de onboard kaartjes kaduuk gaan terwijl alle andere functies nog wel werken.

Met de cable tester van 3Com die bij de onboard kaart van mijn mobo zit, "ziet" die op een één of andere manier wel dat er "iets" in de aansluiting zit, maar meer ook niet.
Pagina: 1