Toon posts:

[SBS2003] adsl verbinding delen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een netwerk aan het opzetten voor een klant. ik heb alleen een zwak punt in mijn opstelling, waarvan ik niet 100% weet of het gaat werken en waar ik niets over kan vinden.

Is het mogelijk via een 2e netwerkkaart mijn router op mijn Small Business Server 2003 standard (zonder ISA server dus) aan te sluiten en dan zo te delen dat mijn windows 98 clients hier probleemloos gebruik van kunnen maken? Aangezien de router een firewall heeft, hoef ik dan geen extra pakket zoals winroute te gebruiken.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Met "routing en remote acces" kun je idd gewoon routertje gaan spelen. Was dat je vraag?

Als je al een router hebt kun je natuurlijk ook je server "by-passen" (gateway op router zetten).

[ Voor 41% gewijzigd door RobIII op 08-04-2004 18:15 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
dat kan idd :)

wel raar dat je een netwerk opzet bij een klant en dit niet vooraf hebt geinventariseerd :? :?

komt eerlijk gezegd niet echt profi over

A wise man's life is based around fuck you

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:01

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
opzetten... op papier... :)

qua beveiliging is het toch beter om die router aan een 2e netwerkkaart in de server te hangen in plaats van in de switch? als ik de gateway van mijn client pc's instel op het ip van de router aan de 2e netwerkkaart, ben ik toch eigenlijk hetzelfde bezig als met de router in de switch?

Verwijderd

wat voor vage beschrijvingen geef je nou?

is dit de bedoeling:

code:
1
Internet --> SBS server --> router

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 18:13:
wat voor vage beschrijvingen geef je nou?

is dit de bedoeling:

code:
1
Internet --> SBS server --> router
Ik denk dat hij dit bedoelt:

code:
1
2
Internet --> SBS server (met Winroute oid of ras van w2k3) -->
 Win98 Clients

Dat zou aardig moeten lukken denk ik. Waarom probeer je het niet in een testopstelling als je daar de beschikking over hebt?

[ Voor 3% gewijzigd door WiNlUx op 09-04-2004 22:04 ]

Verwijderd

ok heb gemerkt dat routing en remote acces, wel moeilijk kan zijn als je er nooit mee hebt gewerkt. dus is het habdiger om dit via een router te doen. die zij namelijk ook goed te beveiligen. en je kan ook via een of andere manier(weet niet helemaal hoe) alles laten controleren

Verwijderd

d3e reactie van:Winux

Dat zou aardig moeten lukken denk ik. Waarom probeer je het niet in een testopstelling als je daar de beschikking over hebt?[/quote]

laat even de lay-out netjes, is wel veel fijner lezer|:(

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 19:41 ]

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 19:40:
d3e reactie van:Winux

Dat zou aardig moeten lukken denk ik. Waarom probeer je het niet in een testopstelling als je daar de beschikking over hebt?
laat even de lay-out netjes, is wel veel fijner lezer|:([/quote]

Tevreden? ;)

Verwijderd

[...]
Tevreden? ;)
Winux ben trots op je. keep on so ;)
Pagina: 1