Toon posts:

Epson gt10000+ scanner vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk gebruiken ze deze scanner met papierlader.
Er moeten nog al wat documenten gescanned worden en in huidige opstelling kost
dat nogal veel tijd.Je moet eerst document "omdraaien" (eerste pagina onderop de stapel,laatste pagina bovenop) alvorens het in de papierla te leggen.
Dan dus scannen en na afloop je document wederom terugdraaien.
De scanner pakt dus het papier van onderaf.

Zijn er scanners die dit handiger doen en je gewoon je document in normale volgorde kan invoeren en scannen?A3 moet ook gescanned kunnen worden dus een simpele A4 scanner is geen optie.

Of is er misschien een software matige oplossing( ze gebruiken adobe 5.0 )?
Dat je bijvoorbeeld in zou kunnen stellen dat de eerste pagina die gescanned wordt onderaan gezet wordt en de pagina's die volgen in het pdf daarboven geplaatst wordt?

Zoals het nu gaat lijkt me zo ongelooflijk onlogisch en er moeten toch anderen bedrijven hier of ook last van hebben(en dan is er dus een markt voor betere apparaten) of er een oplossing voor hebben gevonden.

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-04 16:27

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Allereerst Welkom Psychodad129 :)

Als ik dat zo lees zal het een simpele instelling zijn, ik ken de printer niet en weet niet met welke software je scant en hoeveel controle je hebt over het geheel vanaf de scanner of comp.
Ook weet ik niet wat voor output je hebt, scan je naar een pdf of een tiff/jpg? maakt ie er een grote pdf van met meerdere pagina's of maakt ie allemaal losse bestandjes?
Bij ons op de zaak werken we met Oce printer/scanners die er een pdf van maken, heel simpel de stapel papier omdraaien (dus niet omstapelen zoals jij) en in de invoer gooien, komt er ook zo weer uit, en gewoon in de goede volgorde, is zowel softwarematig als op de scanner in te stellen.

[ Voor 8% gewijzigd door NijntjeRocks op 09-04-2004 15:29 ]

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de verwelkoming.

Het gaat om van vooral tekstdocumenten pdf'jes te maken.Maar af en toe gaat het ook om tekeningen op A3 formaat.
ik heb niet al te veel kennis van dit soort dingen.
Het is geen scanner/printer/kopieermachine in een(combiding).Gewoon een computer (traag systeem waar hopelijk snel verandering in komt).
Adobe acrobat 5.0 wordt gebruikt voor het aansturen van het scannen.
Het "leuke" is dat als je via import --> scan een window (adobe scan plug-in) krijgt waar in je ocr,single of double sided bv kan instellen,dan op scan klikken.
Vervolgens komt er een tweede window (epson twain pro) voor het scannen.Daarin kan je configuratie kiezen maar daar kan ik niks vinden wat kan helpen bij dit probleem.Ook is er een settings optie maar die is niet te selecteren helaas.En ik vermoed dat hier weleens een instelling aan te passen valt wat dit probleem zou kunnen verhelpen.

In het bedrijf is een productie ruimte (uitbesteed) die nogal wat geld vraagt voor scannen geloof ik.Daar staat wel zo'n combiding.Die dingen lijken me niet goedkoop en dus zou dat wel eens te veel moeite gaan kosten om die aan te laten schaffen.
Als het software matig op te lossen valt kan het wel eens goedkoop uit pakken.

Geen idee of adobe acrobat 6.0 wel opties heeft de pagina volgorde van hoe het pdf'je wordt opgebouwd aan te passen.

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-04 16:27

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

mja, aanschaf is vrij prijzig idd, uitbesteden is niet duur (bij ons iig niet :P)
Ik vermoed dat het te maken heeft met een lullig vinkje in de trand van sort reverse.

Is er geen software bij de scanner geleverd of op bij Epson (of bij je leverancier) te krijgen? dan zul je zowiezo controle hebben over dergelijke opties. ik vind het een vreemde situatie, en ik neem aan dat Epson daar wel aan gedacht heeft, dat omstapelen lijkt mij niet echt de bedoeling.

wat betreft paginavolgorde in een pdf zijn er voor acrobat wel plugins m dat te doen.
Een andere, meer omslachtige methode, is mss. om je pdf nadat je die gescand hebt met een acrobat printerdriver opnieuw te printen en in de driver de pag. volgorde om te keren.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog lopen zoeken in guides voor Epson Twain Pro waarmee het scannen wordt aangestuurd (geloof ik). Maar zover ik gelezen heb was daar geen instelling voor om dit probleem op te lossen.

Tevens beetje gezocht naar plugins maar heb nog niks gevonden.

Op de adobe site is ook klantenservice e.d te vinden,heb daar naar gemailed maar kreeg als antowwrd dat ik de technische dienst maar moest bellen.
En die zitten fijn in Engeland.

Misschien maar Epson bellen ofzo.
Tenzij iemand anders een oplossing heeft.
hint hint, hoop hoop.

Verwijderd

Topicstarter
Quite imposing (plus) plugin kreeg ik als tip en heb demo versie binnengehaald en jawel daarmee kan je de pageorder reversen.

Nu kijken of 325 dollar acceptable is voor deze plugin of die demo moet het langer uithouden dan 30 dagen.

Verwijderd

Topicstarter
Hm klein detail bij die demo (gunstig).

De demo versie is net zo groot als de werkelijke versie.
Een aantal functies kan je wel uitproberen maar komt er een groot kruis op elke pagina.

Maar bij de functie om pagina volgorde om te gooien heb je die kruizen niet.
Dus is dit voor mijn probleem blijkbaar een gratis oplossing.
Wat weer positief is :D

Nijntje in elk geval bedankt voor reacties.
Pagina: 1