Toon posts:

Data opvragen uit database ASP.NET !

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Ik heb een dropdownlistbox in webform1, die gegevens ophaald uit de database. Nu schrijf ik gegevens via een textbox in webform2 weg naar de database.

Hoe kan ik dan op de pagina waar de dropdownlistbox instaat reloaden(of iets dergelijks) zodat de data die net via het andere webform (webform2) in de database is ingevoerd in de dropdownlistbox getoond kan worden?

Ik werk met ASP.NET (VB) en SQL server.

Alvast bedankt voor de moeite.

Verwijderd

Volgens mij gaat wel via databind().

Verwijderd

Topicstarter
Heb je misschien een voorbeeld?
Daarmee zou ik erg geholpen zijn, aangezien ik een beginner ben en nog erg veel moet leren. Ik leer er een hoop van als ik zie hoe andere mensen zoiets aanpakken.

Alvast bedankt voor de moeite!

• cameodski
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2023
8)7

Niet zo goed gelezen

[ Voor 178% gewijzigd door cameodski op 08-04-2004 18:39 ]

Never underestimate the power of

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Response.Redirect naar het andere webform zodat deze zich herlaadt en dus de nieuwe data laat zien?

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb nu deze code, maar ik wil dat webform2(waar deze knop op staat) sluit en dat dan webform1 wordt gereload zodat de data die via webform2 is opgeslagen te zien is op webform1.

Public Sub Sluiten_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Web.UI.ImageClickEventArgs) Handles Sluiten.Click

Response.Redirect("WebForm1.aspx",True)

End Sub

Kan iemand mij daar bij helpen?

Alvast bedankt!

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:20
Het ID van de record die je hebt toegevoegd meegeven naar WebForm1 (via de querystring of de session) en in WebForm1 adhv het ID met een nieuwe query de gegevens uit de database ophalen en 'DataBind'-en aan de ListBox.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:32
Euh, dit is allemaal wel redelijk basic enzo.
MIsschien moet je eerst eens even een tutorial ofzo volgen. Daarnaast is het ook niet de bedoeling dat alles hier voorgekauwd wordt.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.