[Norton] Wel of geen update

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Sinds vanmiddag doet m'n systeem ineens raar. Ik ben de laatste paar dagen helemaal verslingerd aan Spellforce en wilde net weer de draad oppakken waar ik was gebleven. Net als m'n savegame geladen is pop ik terug naar Windows.

Norton geeft te kennen dat m'n virusdefinities niet up-to-date zijn, zoals dat wel vaker gebeurt. Ik laat 'm updaten, en hij is weg. Ik klik op Spellforce in m'n taakbalk en BAM.. reboot. Alle schijven scannen op fouten etc.

Herkansing.. ik draai _eerst_ norton, zodat die er niet meer tussendoor kan komen. Liveupdate geeft nu echter dat m'n virusdefinities helemaal oppie toppie in orde zijn. Owkee mooi, dus Spellforce weer opstarten. Ik laad de savegame, loop 2 passen en daar was Norton weer... virus definities niet up-to-date.

Herinner me daar over 1 dagen maar weer aan... ik wil spelen! Klik op Spellforce BAM reboot.

Poging 3... in plaats van klikken de taak spellforce afsluiten en opnieuw starten. Ook kansloos, bij het afsluiten reboot ie alweer. Ik weet niet of het nou aan de game ligt of aan Norton, maar deze laatste doet wel heel erg raar. Iemand die een soortgelijk probleem kent?

Ik ga ervan uit dat als ik norton tevreden heb, dat het probleem dan weg is...

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Heb je al geprobeerd de definities handmatig te updaten? (http://securityresponse.s...center/defs.download.html)

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Nu wel... bestand gedownload en gedraaid. Daarna met Norton Liveupdate nog een keer gekeken... en die wil alsnog dingen gaan updaten. Als ik dat doe, krijg ik de melding dat het updaten van de virusdefinities niet is gelukt, omdat het programma bestanden probeerde te overschrijven die als in gebruik zijn.

Norton afsluiten kan simpelweg niet. Alle taken afsluiten in de task manager gaat niet (ze gaan gewoon niet weg), services stoppen werkt niet (service reageert niet snel genoeg) en rechtermuisknop op het icoontje geeft ook geen opties.

Het wazige is dat er nu, terwijl ik niets doe, helemaal geen melding komt van een mogelijke update.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Ook al geprobeerd Norton opnieuw te installeren? Lijkt me dat er iets meer mis is dan alleen die virus definities...

Heb je trouwens al op de symantec knowledge base gezocht? Maar ik zou norton gewoon even opnieuw installeren als ik jou was..

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik ben inderdaad bang dat Norton ergens over z'n nek is gegaan... re-install zou dan moeten helpen. Misschien ook weer eens een frisse Windows install, want da's ondertussen ook niet helemaal 100% meer naar mijn idee... des te meer redenen om een flinke format uit te voeren :P thx voor de suggesties iig!

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Ik heb zelf iets soortgelijks. Ik heb net voor een kennis een PC geherinstalleerd. Dus verse Windows XP, verse Norton AntiVirus 2002,... Allen legaal.

Na installatie LiveUpdate laten lopen voor de laatste virusdefinities en updates aan NAV zelf. Rebooten, nogmaals LiveUpdate lopen want er was nog 1 kleine update die niet meteen geïnstalleerd kon worden. Rebooten en weer LiveUpdate lopen... Ok, geen updates meer beschikbaar.

De volgende dag wil ik net voor ik de PC terugbreng nog eventjes nakijken of alles wel up to date is. Windows Update, enzo. En zo kom ik weer bij LiveUpdate. En ja hoor, daar is een update beschikbaar (vrij grote zelfs 4MB - helaas staat de PC momenteel al bij de eigenaar omdat die niet langer kon wachten zodat ik niet meer weet welke update het precies was). Ik laat LiveUpdate die downloaden en installeren... En hops, daar gaat het mis. De installatie ervan lukt niet. Nogmaals proberen heeft geen effect.

Herinstalleren? Maar het is net een verse Windows en een verse NAV. Je gaat me toch niet vertellen dat een systeem op geen 12 uur helemaal om zeep kan zijn? :)

Virussen of spyware zijn erg onwaarschijnlijk omdat het systeem hier achter een degelijke firewall stond en er niet met gesurft (behalve voor Windows en Office Update) of e-mail op gelezen is. En alle software is geïnstalleerd vanaf de originele legale cd's.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Pagina: 1