Van een harddisk een cd maken?

Pagina: 1
Acties:

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hey, ik vraag me al een tijdje af: Wat voor een bestandsformaat is een cd? (als je hem b.v. met nero brand en er een film of mp3's opzet)
Is het ook mogelijk om een harddisk hetzelfde bestands systeem te geven? :) Ik wil namelijk binnenkort iets gaan proberen, maar dan moet ik een medium hebben wat gelijk is aan een cd/dvd

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-03 08:56
gewoon een iso ofzo maken en mounten met daemon tools ?

• Fl4sh3r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10-2023
Met Alcohol kun je een CD emuleren:
http://www.alcohol-software.com/

Verwijderd

jaja, ook spelletjes aant hacken?

zoek eens op virituadrive of viritual drive of zoiets is wel mogelijk dus

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Met nero 6 kun je een iso ook gewoon mounten (Nero ImageDrive)

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

een cd is geen bestandsformaat, dingen die je erop zet hebben een bestandsformaat. of bedoel je dat niet?

• Reb87
  • Niet online
Ik zal het even precies uitleggen ;) Ik wil in mijn dvd speler een harddisk zetten. Ik heb hem al open gehad en zag al dat er via een ata kabel het cd verkeer gaat naar de printplaat. Ik wil dus proberen of het mogelijk is om van de harddisk bestanden te laden.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Eens met MikeOnline: net zoals een harddisk FAT-partities en NTFS- en andere partities kan hebben, kan een CD ook verschillende formaten "partities" hebben.

Kijk anders eens naar CDFS.

Bloed, zweet & koffie

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

Ik heb wel eens een harddisk (via usb) gehad die beschreven was als een groot iso9660 bestand. Vanuit linux kon je die gewoon mounten als /dev/sda. Er stond verder niet zoveel interessants op, maar goed. Het kan dus makkelijk.

okay.. laat maar.

[ Voor 5% gewijzigd door elTigro op 08-04-2004 17:27 . Reden: te laat :) ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Verwijderd

bin_jackson schreef op 08 april 2004 @ 17:22:
Ik zal het even precies uitleggen ;) Ik wil in mijn dvd speler een harddisk zetten. Ik heb hem al open gehad en zag al dat er via een ata kabel het cd verkeer gaat naar de printplaat. Ik wil dus proberen of het mogelijk is om van de harddisk bestanden te laden.
niet misschien makkelijker om een dvd (brander)speler met hd te kopen? ik weet wel zeker dat een dvd speler geen hd aankan als je em zo erbij prakt.

ik neem aan dat je films wil gaan kijken, als je een s-video out hebt op je videokaart kan je beter een kabel kopen en die aansluiten op je tv.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 17:27 ]

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Denk niet dat een harddisk op psies dezelfde manier aan te sturen is als een dvd speler. Mij lijkt het logischerwijs nodig dat er dan een vertaalslag do wordt gemaakt tussen de hd en de kabel naar de dvd speler... Kan het mis hebben natuurlijk.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• Reb87
  • Niet online
Ik denk wel dat het kan, ook omdat ik er DivX/Xvix/JPG etc. etc. op kan gebruiken ;) Ik ga het gewoon proberen, er kan toch weinig fout gaan :7

Verwijderd

bin_jackson schreef op 08 april 2004 @ 17:33:
Ik denk wel dat het kan, ook omdat ik er DivX/Xvix/JPG etc. etc. op kan gebruiken ;) Ik ga het gewoon proberen, er kan toch weinig fout gaan :7
Ik denk niet dat het kan, want dat dat ding divx/jpg aan kan heeft er echt niets mee te maken. En er kan van alles fout gaan, je kan hem waarschijnlijk goed slopen.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DVD speler wordt aangesproken via ATAPI, een HD via (E)IDE. Gaat dus niet lukken.
Pagina: 1