Koude start problemen met Abit nf7-s v2.0

Pagina: 1
Acties:

• tmotd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-07 14:33
Probleem:
Elke keer als ik een koude start maak, dus computer is tijdje (een paar uur) niet aan geweest en niet met het stroomcontact verbonden, dan start me moederbord niet op. Hij geeft geen piep of iets anders, de hardeschijven, fans, enz gaan allemaal draaien. Toen ik dit probleem kreeg heb ik daarvoor geen hardware veranderd of toe gevoegt. Hij deed gewoon zomaar ineens.... :(

Niet handige oplossing:
Als ik mijn CMOS reset met het jumpertje en stroom er af werkt het moederbord weer. Kan ik weer alles instellen en saven enzo. Het moederbord doet het daarna weer gewoon zoals altijd.

Waar ligt het aan:
-Zou de batterij op kunnen zijn, ik heb nu niet echt iets voor handen om het te testen. Maar als dat het probleem is koop ik een nieuwe ;).
-Is het moederbord gewoon gaar aan het worden?
-Ligt het ergens anders aan?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-08 21:13
Ik heb iets soortgelijks gehad meteen Abit kr7a: Meteen al na aanschaf had ie erg veel last van cmos-geheugen verlies of idd ook niet gaan posten. Bij mij was het probleem op een gegeven moment vanzelf weg :?

Later ging het bordje alsnog doos :(

Ik heb dus niet echt een pasklaar antwoord op je probleem.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

overclock je je cpu?

Verwijderd

misschien is je prosessor core afgebrokkeld ?

Verwijderd

dat heb ik nu, dan zet ik aan fan's gaan draaien hd's ook, maar dan moet ik power knop 5 seconde inhouden en dan weer aanzetten dan gaat die pas echt aan soms moet dit zelfs een paar keer 8)7

Asus A7N8X
Amd xp 2800@3200

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 12:07 ]

Verwijderd

test je geheugen eens kan het aan liggen of anders bios upgrade wil ook wel helpen en anders proberen om de bios dufualts te laten staan en dan uit zetten kijken of die dan wel boot. succes ;)

• tmotd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-07 14:33
En anders start hij vandaag wel in 1x door |:( _/-\o_ ?

Enige wat sinds gister anders zit is de extra usb sloten ding verzet van usb aansluiting 1 -> 2... :?

Aan mn processor enzo ligt het niet, want zolang er stroom op het mobo staat start hij gewoon op. Dus heeft wat te maken met cmos lijkt mij... Mischien dat de 1e usb aansluiting kortsluiting maakte en daardoor het cmos corrupt word :O.
Pagina: 1