Toon posts:

WLAN geeft haperingen tijdens films kijken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het valt mij op dat ik hier thuis niet lekker via WLAN een divx filmpje kan kijken.

Ik heb een 54Mbit WLan netwerk liggen.
Beneden een 54Mbit W-Router met daarop via LAN de server waarop mijn films staan.
Boven heb ik mijn überPC met een 54Mbit PCI WLAN.

Divx films doen het prima voor enkele minuten en dan krijg ik 5 seconden haperend beeld/geluid of simpelweg 5 seconden 'freeze'

Nou weet ik dan WLAN geen 100% vaste verbinding is door het feit dat het om de zoveel tijd zichzelf reset om opnieuw de bandfrequentie af te speuren. Dit zie ik ook gebeuren in de monitor-tool

Mijn vraag is dus: hoe kan ik lekker films kijken via WLAN, zónder dit hapergedeelte.

Iemand gedachtes hierover ? :?

(Signaalsterkte is trouwens minimaal 98%)

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-05 23:53
Bij mij lukt het meestal perfect, weliswaar zelfde verdieping. Nog niet geprobeerd vanaf andere verdieping. Zelfs DVD's via wlan zijn net nog te doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Tom_G op 08-04-2004 18:04 ]

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 10:27
Je moet een vaste bitrate erin zetten ipv automatisch in je router. Die zal namelijk steeds proberen naar een betere bitrate te schakelen en weer terug naar een lagere bitrate etc waardoor je "hicks" krijgt. Dus check welke bitrate je ongeveer kan halen en zet die vast in je AP/router en eventueel je kaart

Verwijderd

Topicstarter
en met 'bitrate' bedoel je ???
videobitrate toch niet?

vast de snelheid van de WiFi dan..... ?

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 10:27
De snelheid van je wireless !

• brehloi
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-04 14:07
je gebruikt wellicht windows xp?

gebruik dan het commando

net stop wzcsvc

om de wireless zero configuration service uit te schakelen.

je voorkomt hiermee dat er iedere minuut naar een betere verbinding wordt gezocht met als gevolg dat je geen gebruik kan maken van de bestaande verbinding.

ik heb hier overigens ook een tablet pc met daarom windows xp tablet pc edition en hierin is dit euvel volgens mij verholpen. hopen dat dit ook in een sp2 wordt gefixt.

Verwijderd

Topicstarter
brehloi, thnx man

dat was 'm inderdaad. :D

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 11:22
Ehm... mijn PCMCIA WLAN valt soms uit, en net na hibernaten kon ik ook het netwerk niet meer vinden. Toen ik die wireless zero configuration weer aanzette (had 'm voor het hibernaten uitgezet) kon ie opeens wel weer connecten.

En hier in in de tuin heb ik op tafelhoogte wel uitstekend bereik, maar op de grond niet meer. Soms valt ie dan ook weg. Zou dit beter werken als ik die configuratie uitschakel of moet ik de AP hoger of juist lager zetten?

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• brehloi
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-04 14:07
wzc is soms noodzakelijk om weer te connecten naar het netwerk als de verbinding verbroken is geweest. soms zorgt het naar mijn idee echter ook voor disconnectie als de verbinding niet echt goed is. dus dan heb je verbinding en dan gaat wzc zoeken, en dan weg verbinding...

probeer wat het beste werkt is mijn advies. ik vind de ondersteuning voor wlan in xp nog steeds bagger iig.
Pagina: 1