ik heb net een nieuwe HD in m'n servertje gehangen (p233MMX, 64mb Debian 3.0 2.4.21 kernel) en nou krijg ik hem niet aan de praat.
het gaat om een 20GB maxtor afkomstig uit mijn XP-pc. er stond dus een NTFS-partitie op, maar die heb ik weggehaald (dit heb ik gedaan dmv lowlevel format met maxtor powermax, niet helemaal de juiste manier, maar ik ben al een tijdje aan't klooien, dan doe je rare dingen).
ik heb met fdisk /dev/hdc een primaire partitie aangemaakt van 20 gig (/dev/hdc1)
als ik fdisk -l /dev/hdc geef, krijg ik dit terug
dit ziet er volgens mij wel goed uit
ik heb het volgende regeltje toegevoegd aan /etc/fstab
als ik nou 'mount /dev/hdc1' geef, krijg ik de volgende foutmelding:
de search is stuk met met google kon ik het niet vinden (daar kreeg ik alleen antwoorden die over het mounten van FAT32 en NTFS filesystems gingen).
doe ik wat verkeerd of is die hd gewoon rot
het gaat om een 20GB maxtor afkomstig uit mijn XP-pc. er stond dus een NTFS-partitie op, maar die heb ik weggehaald (dit heb ik gedaan dmv lowlevel format met maxtor powermax, niet helemaal de juiste manier, maar ik ben al een tijdje aan't klooien, dan doe je rare dingen).
ik heb met fdisk /dev/hdc een primaire partitie aangemaakt van 20 gig (/dev/hdc1)
als ik fdisk -l /dev/hdc geef, krijg ik dit terug
code:
1
2
3
4
5
6
7
| csirac:/home/bart# fdisk -l /dev/hdc Disk /dev/hdc: 16 heads, 63 sectors, 39683 cylinders Units = cylinders of 1008 * 512 bytes Device Boot Start End Blocks Id System /dev/hdc1 1 39683 20000200+ 83 Linux |
dit ziet er volgens mij wel goed uit
ik heb het volgende regeltje toegevoegd aan /etc/fstab
code:
1
| /dev/hdc1 /mnt/hdc1 ext2 errors=remount-ro 0 0 |
als ik nou 'mount /dev/hdc1' geef, krijg ik de volgende foutmelding:
code:
1
2
| mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/hdc1,
or too many mounted file systems |
de search is stuk met met google kon ik het niet vinden (daar kreeg ik alleen antwoorden die over het mounten van FAT32 en NTFS filesystems gingen).
doe ik wat verkeerd of is die hd gewoon rot
There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.