[Thunderbird] Variabele E-mail templates?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
Ik heb al eerder kennis gemaakt met Thundebird, het is best een leuk pakketje. Ik gebruik nu The Bat! wat erg fijn werkt. Ik gebruik dat vooral omdat als ik een bericht aan iemand stuur, ik automatisch al dingen kan invoegen.

Een template van mij ziet er bijvoorbeeld zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Hoi %TOFName,

%Cursor

Groet,
 %FROMFNAME   

Mail: %FromAddr
 MSN : %FromAddr
 web : www.pckennis.net

In Thunderbird zit ook een template optie, maar ik zie niets over variabelen zoals de naam van de ontvanger, en bij quote op welke dag de persoon iets schreef...

Nu vroeg ik mij af of er hiet een leuke tweak voor is, of dat iemand misschien een plugin hiervoor had geschreven. Op internet kom ik helaas niets tegen, dus ik ben bang dat het niet gaat werken, maar als laatste red middel probeer ik het dan hier nog even :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 15:25
In Thunderbird is het ook niet mogelijk om een template te maken die automagisch verschijnt bij een reply. Je kunt alleen templates gebruiken voor een nieuw bericht en daar heb je nog geen ontvanger en ontvangstdatum en heb je dus niks aan die %receiver enzo...

Op de helppagina van Thunderbird kwam ik het volgende stukje tegen waarin wordt uitgelegd hoe je de reply header aan kan passen (als noodoplossing zeg maar):
Change the reply header

The standard reply header [author] wrote: can be changed to virtually anything, so make your e-mails more personalized. Add and modify the following code to your user.js file, instructions are in the comments:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
// Change the reply header
// 0 - No Reply-Text
// 1 - "[Author] wrote:"
// 2 - "On [date] [author] wrote:"
// 3 - User-defined reply header. Use the prefs below in conjuction with this:
user_pref("mailnews.reply_header_type", 3);

// If you set 3 for the pref above then you may set the following prefs.
user_pref("mailnews.reply_header_authorwrote", "%s said the following");
user_pref("mailnews.reply_header_ondate", "on %s");
user_pref("mailnews.reply_header_separator", " ");
user_pref("mailnews.reply_header_colon", ":"); 
// The end result will be [authorwrote][separator][ondate][colon]
Hierin kun je wel (en alleen) de datum en ontvanger gebruiken...

* Kheldar is ook overgestapt van The Bat naar Thunderbird en mist idd deze en andere opties, maar ja Thunderbird is gratis en The Bat niet :)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
Bedankt, maar helaas gaat het dus niet. Ik zoek het echt voor nieuwe berichten enzo te maken.
Als ze dit hebben aangepast, stap ik ook over. Nu gebruik ik verschillende template's voor verschillende account's enzo. Dat kan ik niet missen. Wél vind ik dat IMAP beter wordt afgehandeld dan The Bat!, en dat de layout er ook strakker uitziet.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)