Toon posts:

Abit KX7-R & Radeon 9800 = NO BOOT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
"Cold boot" werkt niet na het installeren van mijn Radeon 9800 Pro op mijn Abit KX-7RAID. Mijn pc hangt gewoon en het bekende "piep geluid" en "monitor gaat aan" gebeuren blijft uit. :)

Ik heb ergens gelezen dat dit komt omdat mijn moederbord AGP 2.0 heeft en mijn Radeon 9800 Pro AGP 3.0 nodig heeft om "normaal" op te starten.

Zoals het er nu uitziet moet ik een aparte schakelaar tussen mijn Radeon en moederbord zetten en eerst pc opstarten en 2 seconden erna mijn Radeon aanzetten, dan werkt alles wel normaal namelijk en ik kan ook gewoon rebooten enz.

dit alles is zeer omslachig of is er nog een andere (makkelijkere) oplossing?

p.s. Het probleem ligt niet aan mijn voeding.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 16:19 ]

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 20:56
Jouw radeon 9800 AGP8x hoort gewoon te werken ook al is je bord AGP4x. Ik heb exact dezelfde combo gehad en die heeft het altijd gedaan. Je radeon heeft helemaal geen AGP 3.0 nodig okm gewoon op starten, da's bull.

Hoe wilde jij die schakelaar maken dan? Je radeon wordt gevoed uit het AGP slot en uit de molex. Die molex van je radeon moet op z'n eigen snoer zitten naar je voeding met geen vertakkeningen naar Harddrives.

Probeer ook een delay van 2 sec in te stellen in je bios voor het opstarten van je HD's.
Die optie staat ergens helmaal onderaan in het rijtje instellingen waar je ook je primary , secondary, boot from other devices en opstartdevices kan selecteren
Het lijkt erop dat je voeding+bord op de een of andere manier niet genoeg vermogen kan leveren tijdens de piek van het opstarten van je systeem .

Dit komt dus op hetzelfde neer als wat jij met je schakelaar beschrijft, alleen boot dus eerst je videokaart en 2 seconden later de rest van je systeem (HD's en dergelijke)

[ Voor 13% gewijzigd door Demon_Eyez op 08-04-2004 16:55 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, ik zal het straks even proberen...en ik zal het resultaat later wel posten

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:50
Laatste Bios al geflasht?

Ik heb hier ok gewoon een AGP 8X in een 4X bus hangen, werkt best,

edit:
url: http://www.abit.com.tw/pa...33R&pSOCKET_TYPE=Socket+A

[ Voor 106% gewijzigd door Rostvertol-Mil op 08-04-2004 19:22 ]

dot.blaat

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal bios ook even flashen...

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 23:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bios geflashed naar nieuwste versie (kx7cn) en 2 second delay in bios ingesteld, maar nog steeds blijft hij hangen. Ik heb echt ALLES geprobeerd wat ik op het internet kon vinden hierover.

Ik las nu ergens dat ik het voltage op mijn AGPslot ook kan verhogen? Of heeft dat weinig zin (werd gebruikt bij een jongen met artifacts)?

...Heeft ook niks geholpen...had ook niks anders verwacht. :(

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 14:17 ]

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 20:56
Doet de kaart het wel in een ander systeem? Probeer anders eens met alleen je videokaart op te starten, dus de rest van pci kaarte en drives, cd-rom's ed. losgekoppled. Kijk of je systeem dan wel boot . Dan 1 voor 1 alles terugplaatsen en blijven rebooten totdat je niet meer doorstart.
Wie weet heb je daar wat aan.
Probeer anders een een andere Radeon9800 van iemand te lenen en kijk of die het wel doet.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Pagina: 1