Toon posts:

Amd64 boxed koeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een vraagje waar ik nergens antwoord op kon vinden :S zowel google als got als internet shops dus ik vraag het even.

Ik heb vernomen dat de boxed koeler van amd64 het best goed doet maar er is niks over bekend waar dan ook. Ik heb nergens een foto kunnen vinden en of specificaties en omdat ik er best naar benieuwd ben vraag ik het dus hier. Persoonlijk denk ik dat de koeler niet genoeg voor mijn is en ik ga over op een koolance pc2-650 serie setje en moet tot die tijd dus een andere koeler hebben.Vandaar deze topic dus als iemand foto enz zou kunnen plaatsen het liefst ook materiaal, gewicht enz.

Bijvoorbaat thx

//edit sjit volgens mij had het in oc en koeling gemoeten sorry

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 00:58 ]

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11-2025

TrasherXL

Bicky burger for life

Afbeeldingslocatie: http://www.modsynergy.com/AMD3000-3.jpg

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01-2025

Lorn

I have a bad feeling...

Ik meen gelezen te hebben dat als je boxed cooler van je AMD64 niet gebruik dat ook de Cool'n'Quiet niet werkt. De Asus K8V Deluxe heeft dan een eigen versie van CnQ waarmee ze hetzelfde kunnen doen. Misschien iets om toch ff in de gaten te houden?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb geen specificaties, wel de koeler. Doet prima zijn werk hier en volgens een groot aantal mensen die reageerden in andere topics en op andere fora. Daarom lijkt het me genoeg reden om aan te nemen dat hij het bij jou ook prima zal doen.

Eerlijk gezegd zie ik, behalve dat de specs ontbreken, jouw probleem met de koeler niet echt.
Lorn schreef op 08 april 2004 @ 15:52:
Ik meen gelezen te hebben dat als je boxed cooler van je AMD64 niet gebruik dat ook de Cool'n'Quiet niet werkt. De Asus K8V Deluxe heeft dan een eigen versie van CnQ waarmee ze hetzelfde kunnen doen. Misschien iets om toch ff in de gaten te houden?
C&Q werkt ook bij andere koelers/fans zoals de Zalman 7000. Het ligt er alleen aan welke type fan je hebt.

[ Voor 43% gewijzigd door Guardian Angel op 08-04-2004 15:56 ]

ARME AOW’er

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01-2025

Lorn

I have a bad feeling...

Ik dacht begrepen te hebben uit de handleiding van de AMD64 CPU of die van de K8V dat de boxed cooler wat speciale electronica had om de temperatuur ofzo in de gaten te houden. Zo ff moeten zoeken voor wat het nou precies was. Stel dat je dus idd de boxed cooler wil vervangen, waarop moet je dan letten? Is er een soort van logo dat aangeeft dat een cooler AMD64 approved is?

Moet trouwens wel zeggen dat ikzelf zeer tevreden met de cooler. De temp van de CPU blijft mooi laag (geloof zo onderin de 40 graden) en daarbij is 'ie ook nog eens aangenaam stil.

Verwijderd

Topicstarter
heb er ook geen problemen mee kga gelijk als nforce3 250 uitkomt amd64 systeem bestellen alleen vraag ik me af of ik beter voor (over 2 maanden koop ik koolance ps2-650 ) boxed of Oem moet gaan. Ik moet natuurlijk wel kunnen overklocken maar vind het eigenlijk ook zonde om zalman 7000cu-a te halen voor 2 maanden :S

iig bedankt voor de pic stel het erg op prijs.

Is het trouwens een 80x80 mm fan ?? dat kan ik op plaatje niet zien

dan kan ik er namelijk iets betere fan opzetten

en temps Zijn ook lager dan van de vorige amds das logisch amd64 gebruikt maar 1,5 volt, maar jullie systemen zijn dus niet overgeklocked

ik wil namelijk de xp3000 (misschien xp3200 maar waarschijnlijk niet ) mindstends op 2500Mhz draaien maar dat haal ik niet met boxed koeler dat weet ik, maar met boxed moet 2300 wel te halen zijn hoop ik anders hoef ik boxed koeler niet.

@luuknouwen super vet bedankt :)

het word dus een boxed versie voor 2 maanden thx (daarna gaat ie op mn atitje :))

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 16:25 ]

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:25
HIER kun je de specs vinden van de boxed koeler en een test waarin hij vergeleken wordt met andere AMD64-koelers...

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

De OEM- heeft 1 jaar en de boxedversie 3 jaar garantie.

Ik denk niet dat je alleen met een echt bijzondere koeler een 3000 op >2500 Mhz kunt krijgen, daar is denk ik wel meer voor nodig. Mijn 3200 kan probleemloos met de boxed-koeler met 60 mm fan op 2200 Mhz draaien en dan zijn er verder geen settings veranderd of aangepast in het BIOS. Ik zie echter niet of nauwelijks profijt met deze overclock behoudens dat het leuk klinkt onder kenners (maar dat is mijn mening).

Om NU al te bepalen wat je zult gaan kopen is niet echt zinvol. Over twee maanden zijn er weer nieuwere CPU's (sterker nog ze zijn al geannonceerd en gesignaleerd, http://www.tweakers.net/nieuws/31878?) evenals andere moederborden (ook al te koop dacht ik).

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 08-04-2004 18:00 ]

ARME AOW’er

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Lorn schreef op 08 april 2004 @ 15:52:
Is niet waar.. cooler heeft niets met cool 'n quiet te maken.. dat wordt vanuit de bios en vanuit windows drivers geregeld. Cooler wordt geregeld via het voltage meen ik.. het derde draadje is altijd om toerental terug te geven. Het kan dus ook perfect via andere coolers als het mobo en bios het maar ondersteunen.

Mijn boxed cooler die ik bij de retail 3200+ heb gekregen is robuuste kwaliteit. Hij is lekker groot, heeft een dikke koperen onderplaat en de vinnen zijn van aluminium. De fan die erop zit is een 62mm uit me hoofd en het geheel doet goed zijn werk.

Als je stillere wilt in fans zou ik naar de zalmans gaan kijken.. maar deze cooler is mij totaal niet tegen gevallen.

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 08 april 2004 @ 17:58:
De OEM- heeft 1 jaar en de boxedversie 3 jaar garantie.

Ik denk niet dat je alleen met een echt bijzondere koeler een 3000 op >2500 Mhz kunt krijgen, daar is denk ik wel meer voor nodig. Mijn 3200 kan probleemloos met de boxed-koeler met 60 mm fan op 2200 Mhz draaien en dan zijn er verder geen settings veranderd of aangepast in het BIOS. Ik zie echter niet of nauwelijks profijt met deze overclock behoudens dat het leuk klinkt onder kenners (maar dat is mijn mening).

Om NU al te bepalen wat je zult gaan kopen is niet echt zinvol. Over twee maanden zijn er weer nieuwere CPU's (sterker nog ze zijn al geannonceerd en gesignaleerd, http://www.tweakers.net/nieuws/31878?) evenals andere moederborden (ook al te koop dacht ik).
2 maanden?? ik ben van plan om het over 2 weken te halen dan komt nforce250 namelijk uit socket 754 , nforce250 socket 939 komt pas over anderhalf maand uit.En dan kun je toch alles mooi onderzoeken wat ik wil lijkt mij :S Ben erg kieskeurig :)

en ik zei al eerder dat ik koolance kastje ging halen en dat doe ik over 2 maanden en zoiets kun je wel plannen lijkt mij :S en daarbij een koolance watersink die tot 300W warmte kan koelen (zeggen ze geloof ik niks van maar 200W moet dan kunnen lijkt mij ) en er zijn al mensen die xp3000+ op 3000Mhz hebben gekregen wel met super koeling, maar daarom ga ik dus voor 2500Mhz.

En geloof me je merkt het echt wel als je het overclockt ff een leuk voorbeeld mijn amd 2100+ die op 12x200 dus 2400MHz draaid op 1,9 volt (2 jaar lang dus gaat het ook niet stuk van) ga maar benchmarks doen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 19:45 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 19:37:
[...]
Ga maar benchmarks doen
Ik gebruik mijn PC om snel mee te werken en niet om te benchmarken :)

Had het idee te lezen dat je het spul dus over een tijdje zou kopen. Misverstandje.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 08 april 2004 @ 19:47:
[...]

Ik gebruik mijn PC om snel mee te werken en niet om te benchmarken :)

Had het idee te lezen dat je het spul dus over een tijdje zou kopen. Misverstandje.
groot gelijk heb je. Maar ik heb meestaal zoiets van het gaat hard , het kan harder en dan volgt de vraag hoe hard kan het :p de rest kun je je wel voorstellen :)

/edit offtopic alleen kvind jammer dat er niet meer bekend is over a-data geheugen ddr 500 pc4000 maar daar loopen andere topics over "hint"

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 01:02 ]

Pagina: 1