Onboard geluid gaat te snel!!!

Pagina: 1
Acties:

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik heb een moederbord met een intel 815 chip en onboard AC'97 geluid.
Nou wil het jammerlijke geval dat het geluid te snel wordt afgespeeld (bij mp3, cd's, sound in spellen, echt bij alles). 1 seconde muziek duurt nu maar 0,5 seconde!
Ik heb al geprobeerd nieuwe drivers te downloaden maar dan geeft de computer heel de tijd een foutmelding bij het installeren: foutnummer: 0x80040707 (geen beschrijving beschikbaar). :?

Dus nu denk ik erover om een Creative Audio 5.1 Live geluidskaart te kopen.
Mijn vraag is nu: Wordt met een nieuwe geluidskaart mijn geluidssnelheid probleem opgelost?
p.s. past deze geluidskaart op mijn mobo? (Deze heeft 3 PCI-sloten waarvan er nog 2 vrij zijn)

Bij voorbaat hartelijk dank. _/-\o_

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
welke nieuwe drivers heb je geprobeerd te installen?

heb je al een generieke driver geprobeerd?

enne, met een nieuwe kaart zal het probleem waarschijnljk wel overgaan, omdat je sound dan uit een andere bron komt :D

Mijn rig

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
UltraR-pc schreef op 08 april 2004 @ 15:43:

p.s. past deze geluidskaart op mijn mobo? (Deze heeft 3 PCI-sloten waarvan er nog 2 vrij zijn)

Bij voorbaat hartelijk dank. _/-\o_
Enige waar ik je een antwoord op kan geven: ja. Tuurlijk wel. Goede kaart dat zeker.

Heb je niet een kennis/vriend/oid waar je een geluidskaartje van kan lenen. Om te proberen of dit je probleem wel oplost?

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
[quote]marko77 schreef op 08 april 2004 @ 15:45:
welke nieuwe drivers heb je geprobeerd te installen?

heb je al een generieke driver geprobeerd?

Ik heb gewoon de drivers uitgeprobeerd die op intel.com stonden voor de AC'97 kaart. Te weten: wdm_a357 2
win2k_xpe67

Wat is een generieke driver? :?

Verwijderd

Je moet op de website van je leverancier zijn. Dus heb je een asus moederboard, dan moet je op de asus site zijn. Dan moet je zoeken naar jouw type moederboard (in mijn geval de p4s8x-x). Dan moet je die nieuwste driver voor je onboard geluid downloaden en installeren.

Dat soort dingen verhelpen meer dan je zou denken.