Dual layer DVD branden, wanneer etc

Pagina: 1
Acties:

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zoals velen ben ik van plan een DVD brander te kopen. Nu twijfel ik of ik nog moet wachten op de dual layer branders. Ik heb hier de volgende vragen over:

1) heb me laten vertellen dat gebrande dual layer media waarschijnlijk niet in standalone spelers kan

2) wanneer komen deze branders op de markt

3) wat zullen de kosten van brander en media zijn

4) kan je met een dual layer brander ook double sided dual layer media branden

Bedankt

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Verwijderd

Er zijn zat reviews te vinden. Een greep uit de reviews op T.net:

http://www.tweakers.net/nieuws/30526/?highlight=dual+layer

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
mossel schreef op 08 april 2004 @ 15:32:
Zoals velen ben ik van plan een DVD brander te kopen. Nu twijfel ik of ik nog moet wachten op de dual layer branders. Ik heb hier de volgende vragen over:

1) heb me laten vertellen dat gebrande dual layer media waarschijnlijk niet in standalone spelers kan
De Dual Layer standaard is ontwikkeld om zo "natuurgetrouw" mogelijk een normale Dual Layer DVD na te bootsen, zodat ze in alle DVD spelers zouden moeten werken. Of dit ook daadwerkelijk zo is, weten we alleen zodra de brander doorbreekt op de markt.
De eerste modellen zijn nu al op de markt, of zullen in de komende 2 maanden verschijnen.
Branders gaan voor 150 tot 200 Euro, maar dat zal snel goedkoper worden. De DVD-R9 media kosten nu nog een euro of 10 tot 12 per schijfje, en zo tegen het einde van 2004 zal dit wel iets zakken. Een herschrijfbare versie is nog niet ontwikkeld, dus een "coaster" kan je zo 10 euro kosten ;(
Dat weet ik niet. Ik denk dat als je em omdraait dat je em gewoon nog een keer kunt branden om de andere zijde te vullen ;)

Wel kuinnen de Dual Layer DVD branders ook de normale single layer DVD's en normale CDRW's branden.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

ik kan wel merken dat jij geen dvdbrander heb, er is namelijk nog geen enkele duallayer brander te krijgen,
en hoe kom je bij de prijs van die lege schijfjes, wie heeft ze te koop dan

Verwijderd

Zolang het in DVD-compliant formaat is en de media ondersteund wordt is het gewoon backwardscompatible.
[search=wanneer dual layer] / dual layer @ sitesearch
Tweakers.net Nieuws: dual-layer
Google: DVD-R9 dual-layer

Een kleine quote:
- 2,4x DVD+R9 + April 2004
- 2x DRD-R9 + CES-2004
- DVD+R9 + 2e kwartaal 2004
- 199 euro + 2,4x DVD+R9
- 2,4x DVD+R9 + april 2004
- 8x DVD+R9 + 199euro + CeBit-2004
etc...
En dan is het weer standaard wat langer wachten als Hollander zijnde totdat de schijfjes ook economisch zijn tov 2 DVD-R5 schijfjes branden en de leverbaarheid in het algemeen...
Als je hem zelf omdraait ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 22:40 ]

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:24
Ik kwam toevallig een nieuws stukje tegen op de pcm site :
hier

Daar staat dat philips als eerste komt met een dual layer dvd brander, en dat de huidige stand-alone spelers de schijfjes kunnen lezen :D

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-03 17:13
Als ik dat zo lees van die Sony bvb (pas half mei) zou ik persoonlijk ook wel wachten om er ééntje aan te schaffen.

Ben al tijdje aan het afwachten op dual layer, lijkt me wel de moeite. Huidige modellen vallen mischien wel up te graden mits firmware update, maar ook dat is niet 100% zeker.

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bedankt voor de reacties. Ik wacht de dual layer series wel af.

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Pagina: 1