[spyware] NAV kan spyware niet verwijderen*

Pagina: 1
Acties:

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-12 03:24
Ik heb een probleempje in Norton Antivirus .

Zie onderstaande afbeelding .
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.riksten/virus.JPG

Iemand een idee hoe ik wel van deze troep afkom ?

Want ook het programma Ad-aware 6.0 lost dit probleem niet op .

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-12 21:59

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

spybot ff runnen. kan je downloaden via www.download.com

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> BV

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Kan je de bestanden niet handmatig opzoeken en verwijderen?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Misschien als je eerst Kazaa even afsluit ;)

Een heleboel van deze rotzooi kan je zelf al verwijderen in configuratiescherm, de rest ruim je met adaware op.

Overigens denk ik dat adaware die dingen ook niet op kan ruimen omdat norton de toegang tot deze bestanden ontzegt. Persoonlijk zou ik norton dus even tijdelijk uitzetten.

Verwijderd

_JGC_ schreef op 08 april 2004 @ 15:34:
Een heleboel van deze rotzooi kan je zelf al verwijderen in configuratiescherm, de rest ruim je met adaware op.
Ik ga met Hubert mee, spybot herkent meer dan adaware.
Laatst een systeem, ik scannen met laatste adaware met laatste definities: 0 hits.
Laatste Spybot versie, met laatste definities: 21 hits

Verwijderd

Norton kan de spyware waarschijnlijk niet verwijderen omdat het in het geheugen is geladen. Je kan norton ook in safe mode draaien (F8 bij het opstarten). Dan zitten de spyware progjes als het goed is niet in het geheugen en kunnen ze zich niet ondeletebaar maken.

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 12:15
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 18:22:
[...]

Laatst een systeem, ik scannen met laatste adaware met laatste definities: 0 hits.
Andersom trouwens ook, laatst een bewuste besmetting gedaan tijdens een Internet training aan noobs, eerst spybot gerunned, die vond er 41. Daarna AdAware, die vond er nog eens 50.

Mijn werkwijze:
- AdAware
- Spybot
- Hijackthis voor de restanten

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat is denk ik niet per difinitie zo. Tijdje geleden heb ik een zooi van die progjes getest (zie hier) en daar kwam uit dat ze elkaar mooi aanvullen (de 1 herkent wat de ander niet herkent) maar AAW was toch duidelijk het programma wat het meeste troep herkende. Maar dat was dus december 2003!

Maar ik sta een beetje te kijken dat AAW de zooi uit de startpost niet herkent, want CMEsys en GMT zijn nou niet bepaald nieuw. TS: heb je wel de nieuwste versie van Ad-Aware gebruikt (build 181 of hoger) én deze geupdate?

(zoals ParaNoiMia ook al zegt)
Probeer anders ook eens andere spyware scanners. Werk dat ook allemaal niet kijk dan met het programma HijackThis wat er allemaal troep kan zijn, kom je daar niet uit dan kan je hier op het forum een logfile plaatsen.

overigens heb je met een non-IE browser zoals Mozilla Firefox (bijna) geen last van dit soort dingen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit ' Norton Antivirus' zegt helemaal niets :)

Verder - heb je al eens in de Beveiliging & Virussen FAQ gekeken en dan met name naar de 'Howto Spyware scannen en verwijderen'? :)

• BazP
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-12-2024
[...]

Ik heb alleen de laatste twee maanden geen updates meer gezien :(
Pagina: 1