Data zomaar corrupt op kopie DVDR?

Pagina: 1
Acties:

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Hallo,

Ik ging laatst een dvd+r'etje met gewone data kopiëren.
Dus geen film of iets dergelijks, maar gewoon van allerlei bestandjes.
Toen ik de kopie wilde gebruiken, bleken alle bestanden die erop staan niet meer ok te zijn.
Een paar RAR en ZIP files waren corrupted or damaged en niet repareerbaar, zelfs gewone tekstbestandjes waren helemaal leeg.
Alle bestanden waren wel normaal zichtbaar en hadden een normale file-grootte enzo, maar niets was leesbaar.
Het lijkt wel alsof bij het kopiëren alleen de t.o.c. was gekopiëerd en de data niet ofzo.
Dit mag toch echt niet zomaar kunnen.
Hoe kan ik nu nog vertrouwen, dat als ik iets belangrijks kopiëer, dat ook echt alle files normaal leesbaar zijn?

B.t.w. ik heb een Athlon 2200+ systeem met een NEC1300a brander en Nero 5.5.10.54 waar ik al regelmatig mee brand en het is altijd goed gegaan, zelfs ook na deze "rotte" kopie.

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 15:25
Ik weet niet of er voor de NEC1300a ook tooltjes zijn als KProbe voor Liteon-branders? Daarmee kun je namelijk de kwaliteit van een gebrande dvd testen. Ik heb namelijk ook wel eens gehad dat een dvd na het branden helemaal verrot was. De index kon idd getoond worden maar, maar lezen van bestanden: ho maar.

Wat iig een idee is, is om iedere dvd en cd die je brand met nero te verify'en, dit kan onderin het brand window aangevinkt worden en dan weet je iig zeker dat op het moment na het branden de dvd nog goed is ;).

Dit was de scan van die verrotte dvd:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/b.j.m.abma/tweakers/dvd/liteon_dvd+r_4x_RICOHJPNR01_nr4.png
De bovenste grafiek hoort volgens de standaard onder de 280 te blijven (maar tot 800 zijn ze nog te lezen). De onderste is het belangrijkst, deze mag eigenlijk niet boven de 32 komen... dat was hier wel duidelijk het geval en dus kon ik niks meer met de dvd.

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 21:16
Heb ik ook wel is gehad met een ND1300A
En dan met name met Nashua DVD+Rs ennuh, Princo's :/

Hele lege bestanden, niet leesbaar, hele DVD vol, had alles al weggemieterd, was niet echt leuk :(

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Platinum DVD+R schijven zijn heel goed!
Parity Inner kwam niet hoger dan 10 :)

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem :

Ik heb een BACKUP, ja een backup dvd gebrand met eenzelfde NEC 1300A dvd brander.

Kijk op http://www.bdt-team.net/datas/users/11-dvdtest.JPG voor plaatje (sorry weet de code niet om een plaatje te plaatsen, sorry :) )

Zodra ik de dvd erin stop begint hij met automatisch afspelen van windows xp.. hier blijft hij mee bezig, en om dit te stoppen moet ik explorer.exe beëindigen via ctrl+alt+del --> processen (en daarna opnieuwe opstarten via uitvoeren).
Hierna kan ik hem openen met bv ISObuster. Hiermee heb ik al veel files overk unnen zetten maar de andere helft van m'n bestanden (o.a van een project waar ik mee bezig ben :( ) zijn dus eigenlijk weg.. De dvd leest gewoon niet verder na de 51,7% (zie test).

Ik heb gehoord dat ik hem kan (laten) 'restoragen', maar hoe/wat/waar????

Als ik hier een oplossing voor zou krijgen zou me zo'n 1-2 maanden werk schelen _/-\o_ .

Alvast bedankt!!

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Kijk eens hier.......http://www.harddisk-recovery.nl/

Wel een beetje heel prijzig :o 8)7 , maar ja....

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Holy shit wat een prijzen. Ze vragen zich 335 EURO voor het "redden van een floppy" :> >:) :/ :|

Verwijderd

hebben ze weinig te doen ofzo?? ik ben pas 15 (zeg ik eerlijk) en me pa wil da bedrag zeker nie voor me betalen!! 8)7

iets anders (en/of goedkopers?? :P )

Verwijderd

iemand... please??
Pagina: 1