Ik heb al een tijd een forum draaien op m'n site alleen nu is de indeling van het forum nogal eens veranderd (ben continu aan het ontwikkelen).
In de tussentijd heb ik dan PHPMyAdminsgewijs (nieuw woord
) onnodige topics verwijderd maar er niet aan gedacht de bijbehorende posts ook even te verwijderen.
Ondertussen is dat forum 100 topics en 1000 posts groot en ik wil die verloren posts toch even makkelijk uit die database vissen.
Makkie, dacht ik:
Maar MySQL 4.0.18 heeft dan zoiets van FU ga maar lekker je reet afvegen met je EXISTS en je subquery. Hoe los ik dit makkelijk op?
Kheb ook al het volgende geprobeerd:
Maar dat werkt vanzelfsprekend ook niet echt
Tis jammer dat de search niet werkt want misschien dat dit nog wel te vinden was. Iemand die misschien zo weet hoe je dit zonder subqueries kunt oplossen?
In de tussentijd heb ik dan PHPMyAdminsgewijs (nieuw woord
Ondertussen is dat forum 100 topics en 1000 posts groot en ik wil die verloren posts toch even makkelijk uit die database vissen.
Makkie, dacht ik:
SQL:
1
2
3
4
5
6
| SELECT p.postid FROM `forum-posts` AS p WHERE NOT EXISTS (SELECT t.topicid FROM `forum-topics` AS t WHERE t.topicid = p.topicid); |
Maar MySQL 4.0.18 heeft dan zoiets van FU ga maar lekker je reet afvegen met je EXISTS en je subquery. Hoe los ik dit makkelijk op?
Kheb ook al het volgende geprobeerd:
SQL:
1
2
3
| SELECT * FROM `forum-posts` AS p, `forum-topics` AS t WHERE NOT EXISTS t.topicid = p.topicid; |
Maar dat werkt vanzelfsprekend ook niet echt
Tis jammer dat de search niet werkt want misschien dat dit nog wel te vinden was. Iemand die misschien zo weet hoe je dit zonder subqueries kunt oplossen?
Tesla Model Y RWD (2024)