simpel muziekprogramma

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
ik wist niet precies waar ik dit moest posten, maar aangezien dit het audio deel is...

Mijn vader is vind het leuk om in zijn vrije tijd homevideios te monteren enzo en hij kan dit aardig goed maar nu kwam hij met een vraag bij mij. Hij wist dat ik wel eens wat muziek maakte op de computer (fruity loops) en nou wil hij een simpel programma hebben waarbij hij de melodie invoert (de basis melodie) en dat dat programma er zelf wat leuks van maakt (drums/bass erbij). Tis een kinderliedje van vroeger :7 dat hij wil maken, dus niet een of ander gecompliceerd trance nummer.. Kheb geen id of zoiets bestaat, en ik heb al op google een beetje gezocht, maar daar weet ik eigenlijk ook niet wat ik in moet typen. Tis misschien een beetje vaag allemaal...i know maar ik hoop dat iemand me (lees: m'n pa) kan helpen.. alvast bedankt

impreson.com

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:59

Blauw

De Schreeuw

Programma's die echt totaal zonder enige aanleiding muziek maken zijn heel erg schaars. Programma's waarbij je zonder enige kennis toch aardige dingetjes mee kan maken zijn bijvoorbeeld Magix Music maker die werkt op basis van drag en drop en ook erg veel sample cd's heeft met kant en klare geluiden die alvast leuk op elkaar aansluiten

• Joenes
Jozzz schreef op 08 april 2004 @ 15:04:
Programma's die echt totaal zonder enige aanleiding muziek maken zijn heel erg schaars. Programma's waarbij je zonder enige kennis toch aardige dingetjes mee kan maken zijn bijvoorbeeld Magix Music maker die werkt op basis van drag en drop en ook erg veel sample cd's heeft met kant en klare geluiden die alvast leuk op elkaar aansluiten
Mjah ik ken het... Maar met maxig music maker is het niet gemakkelijk melodien te maken (kweet niet eens of dit wel mogelijk is?). Mn vader zei dat hij vroeger op de amiga wel een programma had waarbij dit mogelijk was...

impreson.com

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Je zoekt als het ware een soort "Band in a box"?

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Joenes
hehe denk het...

invoeren melodie -> programma maakt de band eromheenn...

eigenlijk wel onrealistisch huh? andere oplossingen iemand?

impreson.com

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:52

BioHazard

*\o/*

Denk niet dat je zoiets zo snel zal vinden :/
Iig niet iets dat zijn werk goed doet dan

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 16:43

MBV

Ik denk dat je vader zoiets zoekt als het ritme van een keyboard: je kiest een ritme, geeft een serie accoorden, en je krijgt muziek. Dat moet wel lukken, zat dacht ik ook in magix

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Joenes schreef op 08 april 2004 @ 15:48:
hehe denk het...

invoeren melodie -> programma maakt de band eromheenn...

eigenlijk wel onrealistisch huh? andere oplossingen iemand?
Goh, waarom zou ik nu iets in bold hebben gezet, zou dat een hint geweest zijn? :X.

Back In Black!

Verwijderd

dusty schreef op 08 april 2004 @ 15:37:
Je zoekt als het ware een soort "Band in a box"?
Die wordt nog steeds gemaakt.
http://www.pgmusic.com/

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
dusty schreef op 08 april 2004 @ 16:12:
[...]Goh, waarom zou ik nu iets in bold hebben gezet, zou dat een hint geweest zijn? :X.
Je had er ook een link bij kunnen zetten natuurlijk, stofjas! ;)

Mijn idee is idd ook dat je Band-In-A-Box 's moet proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door AxiMaxi op 09-04-2004 08:34 ]

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Joenes schreef op 08 april 2004 @ 15:12:
Mjah ik ken het... Maar met maxig music maker is het niet gemakkelijk melodien te maken (kweet niet eens of dit wel mogelijk is?). Mn vader zei dat hij vroeger op de amiga wel een programma had waarbij dit mogelijk was...
Da's misschien ProTracker geweest, dat op de PC z'n glorietijden heeft beleefd onder de namen ScreamTracker, Impulse Tracker en Fasttracker II. Tegenwoordig hoeven we echt niet meer die 8-bits zooi op 22khz, dus is er Renoise. Die werkt met VST's ipv samples, en heeft dezelfde interface. Als je vader daarmee goed kon omgaan moet dit ook een eitje zijn.

Fruityloops is ook erg geschikt, wat dat betreft. Dat het misschien totaal niet eruit ziet als wat je pa gewend is is een tweede, maar daar heb je natuurlijk weer de handleiding voor.

teveel zooi, te weinig tijd

• Joenes
Bedankt voor jullie reacties _/-\o_ , m'n pa zal vast blij zijn :O. Sorry dat ik je hint niet meteen begreep Dusty...misschien idd handig als je er een link van had gemaakt :P . tnx

impreson.com

• dusty

dusty

Celebrate Life!

AxiMaxi schreef op 09 april 2004 @ 08:34:
[...]
Je had er ook een link bij kunnen zetten natuurlijk, stofjas! ;)
Ben geen helpdesk :+

Back In Black!

Pagina: 1