Ik heb sinds ongeveer een jaartje een "nieuwe" pc, maar vanaf dag 1 erger ik me eigenlijk al aan de geluidsproductie ervan... Het word dus maar 's tijd om hier wat tegen te doen!
Dit zijn m'n specs:
Antec SX835 II-EC Midi Tower 350W
AMD Athlon XP Thorougbred 2400+
Asus A7N8x Non Deluxe
Sapphire ATI Radeon 9500 PRO 128Mb DDR
Western Digital 80Gb JB 7200rpm 8mb cache
Thermal Take Volcano 11
3 casefans: 2 x Coolermaster SAF-B82 die boven / achterin uitblazen.
en nog 1 die voorin / onderaan aanzuigt.
Nu ben ik op het idee gekomen om van dat speciale dempingsmateriaal te kopen en deze op de zijkanten en boven- en onderkant te plaatsen.
Ik vraag me alleen af wat ik het beste kan gebruiken... speciale dempingsmatten van de pc boer of gewoon bij de Gamma of Praxis van dat eierdopmateriaal kopen?? De 2e oplossing lijkt me een stuk goedkoper, maar of het ook net zo goed werkt weet ik dus niet...
Over de warmte toename ben ik niet bang, hij is op dit moment lekker koel (CPU: 35 graden, kast: 20/25 graden)
Ik ben tot nu toe dit tegengekomen:
PAX mate Plus Noise killer set €17.48
Deze noise Killer set van Akasa kan worden gebruikt voor de geluidsreductie van uw Full Tower? BigTower computerbehuizing. Hij bestaat uit 4 platte schuimrubber matten. Deze dienen te worden bevestigd op de zij-, onder- en bovenpanelen van de PC (aan de binnenkant uiteraard
. Ze filteren mn de hoge tonen fan fan(lagers), en hdd-motor.
De levering bestaat uit:
- 2 delen van 50 x 45cm
- 2 delen van 50 x 20cm

NOISE ABSORBER SOUNDMAT COOLERMASTER € 29.95
Voor de echt tweaker! Dit cooling set PNK - U01 van Coolermaster zorgt er voor dat uw pc totaal geen geluid meer maakt. Een professioneel koffertje met hoogwaardig materiaal, maakt deze uitrusting tot een wannahave voor casemodding en tweaker fans.

NOISE ABSORBER SOUNDMAT ACRYAN € 19.95
High quality professional accoustic absorption mats built for a silent system. Especially effective in reducing high frequncey noise produced by fans.
Package contains:
2 sheets of 400 x 350 x 4mm each
2 sheets of 400 x 180 x 4mm each

Hiernaast kan ik dus ook nog kiezen voor standaard geluidsdempend materiaal van de Gamma of Praxis...
Als iemand ervaring hiermee heeft of tips kan geven zou dat mooi zijn!
(AANGEZIEN DE SEARCH HET NIET DEED, HEB IK EEN NIEUW TOPIC GEPLAATST!!!)
Dit zijn m'n specs:
Antec SX835 II-EC Midi Tower 350W
AMD Athlon XP Thorougbred 2400+
Asus A7N8x Non Deluxe
Sapphire ATI Radeon 9500 PRO 128Mb DDR
Western Digital 80Gb JB 7200rpm 8mb cache
Thermal Take Volcano 11
3 casefans: 2 x Coolermaster SAF-B82 die boven / achterin uitblazen.
en nog 1 die voorin / onderaan aanzuigt.
Nu ben ik op het idee gekomen om van dat speciale dempingsmateriaal te kopen en deze op de zijkanten en boven- en onderkant te plaatsen.
Ik vraag me alleen af wat ik het beste kan gebruiken... speciale dempingsmatten van de pc boer of gewoon bij de Gamma of Praxis van dat eierdopmateriaal kopen?? De 2e oplossing lijkt me een stuk goedkoper, maar of het ook net zo goed werkt weet ik dus niet...
Over de warmte toename ben ik niet bang, hij is op dit moment lekker koel (CPU: 35 graden, kast: 20/25 graden)
Ik ben tot nu toe dit tegengekomen:
PAX mate Plus Noise killer set €17.48
Deze noise Killer set van Akasa kan worden gebruikt voor de geluidsreductie van uw Full Tower? BigTower computerbehuizing. Hij bestaat uit 4 platte schuimrubber matten. Deze dienen te worden bevestigd op de zij-, onder- en bovenpanelen van de PC (aan de binnenkant uiteraard
De levering bestaat uit:
- 2 delen van 50 x 45cm
- 2 delen van 50 x 20cm

NOISE ABSORBER SOUNDMAT COOLERMASTER € 29.95
Voor de echt tweaker! Dit cooling set PNK - U01 van Coolermaster zorgt er voor dat uw pc totaal geen geluid meer maakt. Een professioneel koffertje met hoogwaardig materiaal, maakt deze uitrusting tot een wannahave voor casemodding en tweaker fans.
NOISE ABSORBER SOUNDMAT ACRYAN € 19.95
High quality professional accoustic absorption mats built for a silent system. Especially effective in reducing high frequncey noise produced by fans.
Package contains:
2 sheets of 400 x 350 x 4mm each
2 sheets of 400 x 180 x 4mm each
Hiernaast kan ik dus ook nog kiezen voor standaard geluidsdempend materiaal van de Gamma of Praxis...
Als iemand ervaring hiermee heeft of tips kan geven zou dat mooi zijn!
(AANGEZIEN DE SEARCH HET NIET DEED, HEB IK EEN NIEUW TOPIC GEPLAATST!!!)
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."