Toon posts:

philips ccd3600 scsi brander wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor een persoon win 98 aan het installeren. De enige cdrom speler die deze persoon er in heeft is een philips ccd3600 brander. dat is een scsi brander. nu heb ik hem met de normale windows bootdiskette proberen op te starten dat is niet gelukt nu heb ik em met adaptec scsi drivers proberen op te starten. Ook dat wil niet. heeft iemand enig idee hoe dat wel kan of moet ??

ps. de got search functie werkt ook niet bij mij

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-03 02:43

Appie

F1RST Racing

Zit er een losse scsi kaart in? Indien ja, zit hier een bootchip op? Als dit nml niet zo is dan werkt het uberhaupt niet.
Indien er wel een bootchip op zit, stel in het bios in dat die moeten booten vanaf SCSI.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Verwijderd

Topicstarter
er zit een losse kaart in weet niet of daar een boot chip op zit. dit is mijn first encounter met scsi vandaar. Zal kijken
tis een oude computer :S 100 mhz en ik kan geen scsi vinden in de bios

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 15:04 ]

• Appie

Appie

F1RST Racing

je kan zoeken op i-net aan de hand van de gegevens van de controller of er een bootchip op zit, maar ik vermoed van niet. Als dit hier niet opzit, dan kun je er, heel simpel, niet van booten.
Kun je niet even een ata cd-rom inhangen en daarvan booten?

Verwijderd

Topicstarter
als er wel een boot chip op zit zou moet ik dan ook nog in de bios aangeven dat ie daarvanaf moet booten?? aangezien deze optie niet aanwezig is in de bios

ik heb gekeken en het is een adaptec ava-1505/1515

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 15:12 ]

• Appie

Appie

F1RST Racing

ja dan dien je dat wel te doen, kun je evt. niet kiezen naast A:, HDD0 voor een 3e variant?

Verwijderd

Topicstarter
het is c,a of a,c
ik lees nu net dat de 1505 dat booten dat niet ondersteund. dan moet je een ava 1515 hebben en op de kaart zelf staat 1505/1515
beetje raar

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 15:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
zou iemand mij kunnen helpen ??

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:25

Wimo.

Shake and Bake!

Anders even een scsi bootdisk maken:

http://www.bootdisk.com/readme.htm#scsi

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik me niet vergis zou een standaard w98se bootdisk van www.bootdisk.com gewoon SCSI-apparaten moeten herkennen en op moeten starten...ik weet iig wel dat er ASPI-drivers geladen worden.
Verder een tip (mocht je dat zelf nog niet ingezien hebben) : Ga voor win98 Second Edition en niet voor 1e editie. 1e editie is nl best wel brak, op vele punten, maar (uit eigen ervaring) al helemaal op IDE-en SCSI-driver gebied.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de tip en idd ik wou win 98 se erop zetten. maar de bootdisks van bootdisk.com heb ik geprobeerd ook die met scsi support doet het ook niet

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 10:09 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-03 16:44

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

ik heb hetzelfe probleem ooit eens gehad (met dezelfde drive) maar dat is me nooit gelukt, ik heb zelfs met Philips ge-e-mailt, maar die kwamen niet verder dan "er zijn geen drivers, gebruik windows 95/98/ ME whatever"

[ Voor 14% gewijzigd door Johnny op 09-04-2004 10:23 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
dat zou kutzijn ik krijg er namelijk geld voor :P. Als iemand het weet krijgt diegene 5 euro van me :D

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Kun je niet een losse HD tijdelijk bij die PC eraan hangen zodat je de setup van de losse HD kan starten? (natuurlijk wel eerst op je eigen PC de Win98 map van de CD kopieren :) ) Ongeveer 200 MB is al genoeg.

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het al deze tamelijk trage illusionist heeft een hdd eruit getrokken en daar gewoon de cdrom in gehangen simpel en doeltrevend. Ik zeg sluit het topic maar
Pagina: 1