Toon posts:

[JS?] Transparante pop-up over site

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was op een site en als je daar op een menu onderwerp klikte kwam er een transparante popup te voorschijn met daar de informatie in. De popup was alleen een grijs vlakje en je zag de homepage eronder door de popup heen. Als je in die popup weer op een button klikte kwam er weer een zelfde schermpje te voorschijn waardoor je dus ook de popup eronder en de site daarweer onder zag.

Hoe kan ik zoiets maaken? Is dit javascript? Html? En weet iemand hoe het heet want dan kan ik er naar zoeken want ik zou nu echt niet weten waar ik begin met zoeken.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:24
Een divje en wat css must do the job.

Even iets uitgebreider: je maakt een div die je met position absolute boven de pagina laat "hangen." Deze geef je met css enkele style options mee zodat deze transparant wordt.

Transparantie in css:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
         background-color: #5F570F;
         filter: alpha(opacity=70);
         -moz-opacity: 0.7; 

[ Voor 99% gewijzigd door djluc op 08-04-2004 14:56 ]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

welke site? anders valt er weinig over te zeggen.

er zijn een aantal mogelijkheden, zo ondersteund explorer bv de eigen CSS-propertie filter:alpha(opacity=X), om elementen een transparantie te geven, mozilla kent iets soortgelijks -moz-opacity, en die waarde is ook als voorstel geaccepteerd als CSS3-module opacity ('opacity: n', waar n een float-waarde is tussen 0 en 1.0 of een percentuele waarde) (mozilla ondersteund ook al de CSS3 waarde)

flash kent ook intern mogelijkheden om alpha-transparantie in te stellen.

een nieuw venster kan geen transparantie hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door RM-rf op 08-04-2004 14:59 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op 08 april 2004 @ 14:53:
Een divje en wat css must do the job.

Even iets uitgebreider: je maakt een div die je met position absolute boven de pagina laat "hangen." Deze geef je met css enkele style options mee zodat deze transparant wordt.
maar hoe heet zoiets dan? Ik moet ff weten hoe het heet dan kan ik er wat informtie over gaan zoeken.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:24
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 14:55:[...]maar hoe heet zoiets dan? Ik moet ff weten hoe het heet dan kan ik er wat informtie over gaan zoeken.
Het heeft geen naam, je moet gewoon wat dingen combineren. Als je nou eens gaat zoeken op basis van de dingen die je nu al hebt en wat voorbeeldjes neemt, zie ook mijn site waar ik de css van gegeven heb, dan moet je toch een heel eind komen lijkt mij.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een div die transparant is. Alleen deze moet dus eigenlijk pas verschijnen op het moment dat je een button klikt. En dan moet niet heel de site vernieuwen maar alleen dat vlak moet tevoorschijn komen.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:38

TwoR

Gekleurde stippen

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 15:33:
Ik heb nu een div die transparant is. Alleen deze moet dus eigenlijk pas verschijnen op het moment dat je een button klikt. En dan moet niet heel de site vernieuwen maar alleen dat vlak moet tevoorschijn komen.
Een MouseOver event op de button zetten.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:27
code:
1
document.getElementById('*id van div*').style.display=none;

en
code:
1
document.getElementById('*id van div*').style.display=block;

zouden je kunnen helpen...

Regeren is vooruitschuiven