Ik heb een site gebouwd met een stukje php erin dat een tekstbestandje inleest. Dit bestandje kan ik dan met een soort van backoffice wijzigen met een html form enzovoort. Het werkt prima ik kan html tags meegeven etc. Maar het zodra ik "quotes gebruik" gaat ie die natuurlijk escapen. Ik heb al geprobeerd om met htmlentities de zaak om te zetten maar dat helpt ook niet ik krijg dan gewoon de html notatie van alle " ' > < tekens maar hij escaped de quotes evengoed. Kan dit eigenlijk wel, wat ik wil?
schrijven:
edit schermpie
de eerste str_replace werkt als ' vervang door blah, maar als ik de apostroph laat staan wordt ie alsnog bij het replacen geescaped.
Is er iemand met een goeie tip?
schrijven:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <? if ($_GET['action']=='write') { $file=fopen('test.txt','w+'); $message=str_replace("\'","'",$message); $message=str_replace("\"",""",$message); $message=str_replace("\r",'',$message); $message=str_replace("\n",'<BR>',$_GET['message']); fwrite($file,$message); fclose($file); } ?> |
edit schermpie
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| <? $edittext = file_get_contents("test.html"); $edittext = str_replace("<BR>",'',$edittext); echo "<textarea name=message cols=38 rows=14>\n"; echo $edittext; echo "</textarea>"; ?> |
de eerste str_replace werkt als ' vervang door blah, maar als ik de apostroph laat staan wordt ie alsnog bij het replacen geescaped.
Is er iemand met een goeie tip?