Toon posts:

[delphi] Contact met server maken, inloggen, db's bekijken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server draaien, het "gewone" Apache/PHP/MySQL gevalletje
Hierop staan (MySQL) databases met (1e db) namen en wachtwoorden (2e db) 2 tabellen met gegevens.

Nu wil ik met Delphi 5 een toepassing maken die contact maakt met deze server, de naam en het wachtwoord controleert en daardoor toegang geeft tot de 2e database.

Kan iemand mij op weg helpen om:
1) überhaupt al contact te maken met de (lokale (127.0.0.1)) server,
2) de namen en wachtwoorden controleren voordat verdere toegang op de server mogelijk is.

De help van delphi is hier overigens uiterst vaag in en internet levert voornamelijk oplossingen met componenten die ik niet heb. Zit ik goed als ik iets wil proberen met TDataBase, TQuery en TDataSource etc?

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:36
Ik heb afgelopen weken zelf met Access en InterBase gewerkt maar het is wel degelijk mogelijk om dit te doen. Ik denk dat het forum en de mensen bij www.nldelphi.com je zeker op weg kunnen helpen. Uit mijn hoofd weet ik niet of er misschien zelfs een FAQ of Tutorial hiervor is maar ik zou zeggen, neem er even een kijkje. Succes :)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:48

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 14:46:
Zit ik goed als ik iets wil proberen met TDataBase, TQuery en TDataSource etc?
Als je de ODBC driver van MySQL installeert kan je al een heel eind komen.
Ik ben er zelf ook nog mee bezig.
http://www.mysql.com/downloads/api-myodbc-3.51.html

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ervaring met dit DOCje? (Werken met een CGIexe gemaakt in Delphi).

Kheb hem van het NLDelphi forum (Link).

Ik ga het eens proberen en zal mijn bevindingen hier plaatsen, tenzij iemand zegt dat dit niet gaat werken of met betere (snellere, eenvoudiger) oplossingen komt :).