[JS/PHP] - JS array meesturen naar PHP

Pagina: 1
Acties:

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:17
Ik heb het volgende probleem: Ik heb een formulier waarin een aantal instellingen geselecteerd kunnen worden. Een bezoeker moet tot 5 instellingen tijdelijk kunnen opslaan. Dit doe ik in een javascript array. Bij de verwerking van dit formulier, de php kant dus, heb ik dit array nodig.

Hoe kan ik nu het array met de instellingen meesturen bij een submit? Ik heb er een tijdje over gedacht. Ik zie een kleine oplossing door het hele array om te zetten naar een hidden field in het form, maar ik vind het een erg omslachtige oplossing. Heeft er iemand betere ideeen?

Het javascript-array ziet er overigens als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
configs[i] = new Array();
configs[i]["game"] = new Array();
configs[i]["game"]["id"] = f.game[f.game.selectedIndex].value;
configs[i]["game"]["type"] = f.type[f.type.selectedIndex].value;
configs[i]["game"]["players"] = f.players[f.players.selectedIndex...;
configs[i]["voicechat"] = new Array();
configs[i]["voicechat"]["type"] = f.vc_type[f.vc_type.selectedIndex].;
configs[i]["voicechat"]["persons"] = f.vc_persons[f.vc_persons....;
configs[i]["webspace"] = f.webspace[f.webspace.selectedIndex].value;
configs[i]["mailspace"] = f.mailspace[f.mailspace.selectedIndex].value;
configs[i]["domain"] = new Array();
configs[i]["domain"]["name"] = f.domain_name.value;
configs[i]["domain"]["extension"] = f.domain_extension[f.domain_...;

Heb een paar regels ingekort voor de layout.

[ Voor 18% gewijzigd door Cavalera125 op 08-04-2004 14:31 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Je bent dubel bezig volgens mij, je slaat eerst de instellingen op in een array en gaat ze dan ook nog eens een keer posten om ze op te slaan. Kun je niet gewoon de selectboxen posten?

Hoe ziet je formulier er uit, want ik heb het idee dat het handiger kan.

• Cavalera125
Nou het probleem is dat ik eigenlijk niet wil dat de pagina herladen wordt. Ik zou idd wel na iedere druk op de instellingenknop deze instellingen in een sessie op kunnen slaan. Maar het liefst zou ik het gewoon clientside in een javascript array zetten en alles tegelijk versturen. Indien dit niet op een eenvoudige manier te doen is zal ik toch voor de andere oplossing moeten kiezen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Als je het op die manier doet zoals je in de TS aangeeft dan ben je iig de name-references naar je array verloren en zul je ze in de php niet kunnen gebruiken.

Een andere oplossing is om je array in een textveld te zetten, maar dat is wel ranzig. Maar nog steeds denk ik dat het wel handiger kan, hoe worden die instellingen gedaan dan, hoe ziet het er uit, hoe werkt het.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben echt de man van de lelijke oplossingen: De array in een cookie zetten en deze vervolgens met php uitlezen :X

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

misschien wat far-fetched ;) maar kan je het niet met een (client side) xmlhttp object als xml versturen? dat kan php toch gewoon ontvangen en als xml verwerken?

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Cavalera125
André schreef op 08 april 2004 @ 14:35:
Een andere oplossing is om je array in een textveld te zetten, maar dat is wel ranzig. Maar nog steeds denk ik dat het wel handiger kan, hoe worden die instellingen gedaan dan, hoe ziet het er uit, hoe werkt het.
Ik heb de pagina even op mijn server geplaatst.

http://www.solidweb.nl/test.html

Verwijderd

Clay:

En dat is nou precies wat SOAP doet :Y)

zeep
Pagina: 1