Installatie Apacer 7in1 cardreader usb2.0

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01
Ik heb een Apacer cardreader die ik op mijn Asus P4C800-E deluxe moederbord wil installeren. Ikheb de cardreader aangesloten op de interne USB-poort (de onderste) met aansluiting USB2 op pin 1,2,3 en GND op pin 4 (bovenste rij). Op de onderste rij heb ik aansluiting USB1 op pin 6,7 en 8 en GND op pin 9.

In WinXP kan ik geen gebruik maken van de geheugenkaartjes. WinXP ziet ook geen verwijderbare harde schijven. De USB-aansluiting werkt wel, het apparaatje krijgt ook stroom dus. Wie weet wat ik verkeerd doe.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Zoek eens in XP naar nieuwe hardware, mischien vind hij hem dan wel.

• TweakersOnly
Geen succes :(

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Heb je hem trouwens aan USB 2 hangen of aan USB 1(.1)? Ik kan het namelijk niet uit de startpost opmaken. Maar als je hem aan usb 2 hebt hangen, hang hem dan eens aan de andere usb.

• TweakersOnly
Het is inderdaad een USB2 poort. Mijn moederbord heeft twee interne usb-poorten, bij allebei heb ik hetzelfde probleem.

• TweakersOnly
EVen nog wat meer onderzoek:

Zodra ik de computer aanzet branden beide lampjes groen. Na een paar seconden hoor ik echter twee piepjes en gaat het power-lampje oranje branden. Het andere lampje gaat uit. Wie weet wat dit kan betekenen

• TweakersOnly
Ik heb zojuist contact gehad met de importeur van de Apacer cardreaders in Den Bosch. Volgens de beste man waren er geen problemen bekend met deze cardreader en was ik de eerste persoon die dergelijke problemen meldde. Hij vond het maar een raar verhaal, volgens mij verklaarde hij mij voor gek ofzo.

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:22

GreyGhost

Het is een spook

Dat is zeker niet waar, ik had hetzelfde probleem met die kaartlezer met een asus a7v8x, dit kwam door de via USB chip op dit bordje, of de usb aansluiting deed het en met de stekkers andersom dan deed de kaartlezer het maar de usb niet.

Staat ergens op dit Forum nog wel meer over, vaak in combo met een asus bord.

Interne cardreader: valt soms weg

[ Voor 16% gewijzigd door GreyGhost op 13-04-2004 11:28 ]

For I am grey, between the darkness and the light

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:12
quote]TweakersOnly schreef op 08 april 2004 @ 15:59:
EVen nog wat meer onderzoek:

Zodra ik de computer aanzet branden beide lampjes groen. Na een paar seconden hoor ik echter twee piepjes en gaat het power-lampje oranje branden. Het andere lampje gaat uit. Wie weet wat dit kan betekenen[/quote]

Heel raar. Ik heb namelijk dezelfde card reader (Asus K8V Deluxe - VIA K8T800) met dezelfde problemen. Wanneer de computer opstart --> lampje groen. Wanneer windows actief wordt --> Lampje (alleen power) oranje.

Vanaf dat moment doet het hele apparaat niets meer. Bij mij worden de drives echter wel herkent, maar hij kan er helemaal niets van lezen.

Ik heb deze driver ook getest op een MSI KT4-L (VIA KT400) en daar werkt hij perfect. De lampjes blijven groen en de media wordt direct herkent. Dus de veronderstelling dat het niet werkt op een VIA controller is dus niet waar.

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
heb je SP 1 geinstaleerd ????

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• TweakersOnly
MokerHamer schreef op 13 april 2004 @ 13:07:
heb je SP 1 geinstaleerd ????
Yeps, maar dat doet in dit geval niet ter zake. De cardreader functioneert goed, echter één compactflash kaartje kan ik met het apparaatje niet lezen. Drie andere CF kaartjes en 2 memorysticks worden zonder problemen gelezen.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:00

Smarron

The bend

Ik heb de 1.1 versie van Apacer. Wat ik moest doen:

1) Driver installeren
2) Reboot
3) Dan pas aansluiten op USB.

Heb je dat al geprobeerd ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• TweakersOnly
Smarron schreef op 13 april 2004 @ 13:22:
Ik heb de 1.1 versie van Apacer. Wat ik moest doen:

1) Driver installeren
2) Reboot
3) Dan pas aansluiten op USB.

Heb je dat al geprobeerd ?
Bij Windows XP hoef je geen drivers te installeren, je kan de drive direct aansluiten op de interne USB-poort en daarna je PC opnieuw opstarten.

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
zou er dan niet iets mis kunen zijn met dat 1ne CF kaartje ???
of is het mischien een 1gb kaartje
(ik weet niet namelijk of die ook worden ondersteund door dat ding)

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• TweakersOnly
MokerHamer schreef op 13 april 2004 @ 14:24:
zou er dan niet iets mis kunen zijn met dat 1ne CF kaartje ???
of is het mischien een 1gb kaartje
(ik weet niet namelijk of die ook worden ondersteund door dat ding)
Dat dacht ik in eerste instantie ook. Echter naast de nieuwe card reader heb ik ook nog een oude card reader, een HP Alles-in-een apparaat en een Canon S40 digitale fotocamera. In alle apparaten behalve de nieuwe USB 2.0 cardreader kan ik de geheugenkaart probleemloos lezen en weer beschrijven.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:00

Smarron

The bend

TweakersOnly schreef op 13 april 2004 @ 13:36:
Bij Windows XP hoef je geen drivers te installeren, je kan de drive direct aansluiten op de interne USB-poort en daarna je PC opnieuw opstarten.
Probeer het teniminste, kun je dat weer uitsluiten. Je weet maar nooit.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• TweakersOnly
Smarron schreef op 13 april 2004 @ 14:30:
[...]
Probeer het teniminste, kun je dat weer uitsluiten. Je weet maar nooit.
Heb ik geprobeerd, geen resultaat ...

Ik zie trouwens dat ik vandaag het verkeerde topic omhoog heb gekickt. Op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/899574/// staat een beter beschrijving van het probleem.

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

probeer eens in de bios USB Legacy support oid aan te zetten. Wil ook nog wel eens helpen. Mischien wel een beetje laat, maar is tenminste het proberen waard.

• Xymox
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

*kick*

Dit heb ik ontdekt toen ik het zaakje ging aansluiten.
Alleen de USB aansluiting deed het, de cardreader gaf geen leven. Ik weet 100% zeker dat het intern allemaal correct aangesloten was.
Aangezien er 2 USB aansluitingen gebruikt worden (1 voor USB->USB en de andere van USB->cardreaders) wilde ik zien of wellicht de kabel voor de cardreaders kapot was. Ik heb uit de oude doos nog wat losse kabeltjes genomen en de cardreader opengemaakt (kan makkelijk, zonder schroefjes het dekseltje eraf wippen, dus geen garantie verlies).
De andere kabels aangesloten en VOILA alles deed het. Blijkt er dus een probleem met het kabeltje te zijn. Het kan zijn dat bepaalde series van de cardreader fouten in de kabels hebben. Ik zou dan gewoon teruggaan en dit bij de verkoper melden.

TIP: Gebruik je bv alleen de FlashCard reader en alle andere readers niet, dan is het handig om de niet gebruikte readers uit te schakelen zodat ze niet in verkenner worden weergegeven als losse removable drives. Dubbelclick op het icoontje in systray voor "hardware veilig verwijderen", vink "Apparaatonderdelen weergeven" aan en schakel in geavanceerde settings bij de drives deze uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Xymox op 05-05-2004 12:11 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Sciatic
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Xymox schreef op 04 mei 2004 @ 10:20:
TIP: Gebruik je bv alleen de FlashCard reader en alle andere readers niet, dan is het handig om de niet gebruikte readers uit te schakelen zodat ze niet in verkenner worden weergegeven als losse removable drives. Dubbelclick op het icoontje in systray voor "hardware veilig verwijderen" en schakel in geavanceerde settings bij de drives deze uit.
Oe, bedankt voor de tip :)

Ik heb hier ook een Apacer cardreader aan mijn Asus A7N8X Deluxe zitten, en na een herinstallatie van Windows XP wordt de cardreader niet gevonden.

Na enig zoeken heb ik ondekt dat onder de USB poort een klein gaatje zit met een schakelaar daarachter, na indrukken met een paperclip werd de reader ineens gevonden.

http://texturizer.net/firebird/

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:45
* Schopje *

Ik heb sinds een half uurtje ook deze cardreader maar ik krijg de volgende error (in een loopje)

Afbeeldingslocatie: http://www.van-halen.nl/pics/tweakers/cardreader.jpg

Heb hem als volgd geinstaleerd

1. Drivers geinstaleerd van cd
2. PC uit en Cardreader aansluiten

Ik gebruik Windows 2000 SP4 inclusief laatste patches en updates.
Hardware: Shuttle SN41G2 en hij si aangesloten op de USB3 JP3.

Heb tevens geprobeerd met driver van apacer.com geen verbetering.

//vaag modes

Als ik die foutmelding een aantal keer gehad heb en hem dus laat staan (na een keer of 10 :() werkt mijn cardreader wel (4 schijven erbij) en dan kan ik hem ook gewoon benaderen/lezen/beschrijven

//oplossing -> Apacer terug, standaard sweex ding gekocht, werkt perfect!

[ Voor 6% gewijzigd door Breaker op 11-06-2004 18:50 ]

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
enig idee welke kaarten hij wel ondersteund?

heb hem dus ook sinds gister..met de nodige problemen.. Met een oud CompactFlash (8mb) kaartje werkt hij perfect, maar hij wil niet mijn MMC kaarten lezen. Dan gaat het 2e ledje groen knipperen en houd niet meer op.

MMC kaarten:

Transcend 256mb
nokia(?) 32mb

• don_appie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-01 12:03
Ik heb ook de apacer card reader aangeschaft, heb een asus a7v333 moederbord, maar ik kan niet vinden waar ik de reader aan moet sluiten... :?

Is er toevallig iemand met hetzelfde moederbord die weet waar ik een usb2.0 apparaat aan moet sluiten, ik ben namelijk bang om iets te slopen: Plug USB connection in reverse direction will result in component damage...en dat willen we natuurlijk niet.

Ik heb in de handleiding gekeken en daar wordt ik niet veel wijzer van...staan een aantal dingen in over USB wakeup etc. maar kan niet echt vinden waar ik de plugjes aan moet sluiten om de boel werkende te krijgen.

http://500px.com/Abd3licious

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

In de manual staat een soort van platte grond voor je mobo, daar staan ook de usb connectors op. En interne usb connectors kun je meestal moeilijk/niet verkeerd om doen (Dit vanwege een dummy)
Pagina: 1