Laadje BTC 52x24x52 CDRW gaat steeds open

Pagina: 1
Acties:

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Hallo,
Ik zit met een irritant probleem, het laatje van me cd-rw station gaat sinds van morgen steeds open, ik duw um weer dicht dan zoekt hij naar een cd, en gaat ie weer open. Mijn cd-rw station is een btc 52x24x52. Ik heb de ide kabel al los gehad, maar dan gaat ie nog steeds open, heb um al op verschillende voedingen gehad.
Hoe kan ik dit oplossen? Ik denk zelf dat ie kappot is.........

[ Voor 3% gewijzigd door Westereen op 08-04-2004 20:37 ]

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03 11:38
Tip: Scan je computer eens op virussen en spyware.

• Zerora
  • Laatst online: 01:28

Zerora

Ik Henk 'm!

Lijkt erop dat ie hem open gooit op het moment dat ie geen cd kan vinden. Misschien moet je eens contact opnemen met service dienst van de fabrikant.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 14:23

cdoens

Peugeot-gek

Olof, hij zegt, dat hij de IDE kabel ook al eens losgehaald heeft. Dan kan het commando dus niet uit de PC komen.
Scannen op virussen/spyware kan nooit kwaad, maar zal in dit geval niet de oplossing zijn.

@TS: Probeer eens een andere CDspeler er in te stoppen. Of deze CD speler in een andere comp. Dan kun je uitsluiten waar het aan ligt...

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als die dat zonder de IDE kabel ook doet kun je ervanuit gaan dat het ding idd kapot is.

• Westereen
olof schreef op 08 april 2004 @ 14:12:
Uhmmm, zelfs in de bios doet ie dat. En jawel mijn pc is virus vrij en spyware vrij
cdoens schreef op 08 april 2004 @ 14:14:
@TS: Probeer eens een andere CDspeler er in te stoppen. Of deze CD speler in een andere comp. Dan kun je uitsluiten waar het aan ligt...
Ja ik kan um vanavond nog wel ff in me oude pc proberen, maar ik heb ook een std. 16x dvd-rom erin en die doet het wel normaal

[ Voor 45% gewijzigd door Westereen op 08-04-2004 14:15 ]

• -Wahtah-
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

olof schreef op 08 april 2004 @ 14:12:
Kapot lijkt mij ook het meest logisch. Aangezien je je IDE kabel los hebt gehad en het probleem nog steed bestond lijkt me een virus onwaarschijnlijk. Of heb je tegenwoordig ook al virussen die je losse CD-RW kunnen infecteren ;).

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

• Westereen
Hij kan dat ding dan ineens kappot gaan?

• olof
Dat weet je nooit. Mijn aopen 32 speed gaf het twee weken geleden ook zomaar op.

• Westereen
olof schreef op 08 april 2004 @ 14:17:
Dat weet je nooit. Mijn aopen 32 speed gaf het twee weken geleden ook zomaar op.
Volgens mij is ie 8/9 maand oud

• -Wahtah-

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Dat is nie zo oud nog, Maar idd zoals OLOF al zegt kan hardware altijd zo ineens kapot gaan, terwijl je daarnaast met B of C merken soms jaren lang kunt doen (dit is trouwens geen steun/voorkeur voor B of C merken :P)

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

• olof
Dan heb je nog geluk ook nog. Er zit toch altijd een jaar garantie op die dingen?

Stuur hem op, laat de fabrikant maar kijken wat er mis mee is.

Verwijderd

Neem toch aan dat je hem heb geprobeerd zonder een ide-kabel erin, dus niet:

Kabel los, kabel vast, uitproberen, hmmm, hij doet het nog steeds. |:(

Over a-merken: Mijn sony-lcd (mag ik toch wel een a-merk noemen) hield er vorige week zomaar mee op 8)7 . Nog geen half jaar oud.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 14:29 ]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-03 08:56
ik heb vorige week hetzelfde bij iemand thuis gehad.. was een corrupte installatie van easycd creator met directCD
ff geherinstalleerd en het was opgelost.

• Westereen
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 14:26:

Ik heb de ide kabel eruit gehad, dit hebben ik gedaan meerdere keren:
Pc uit, ide kabel eruit, stroom kabel er nog in laten zitten, pc aan. Nog uitzelfde
Heb ook de stroom kabel eruit gehad, en op een andere stroom kabel. Hetzelfde resultaat.
m3gA schreef op 08 april 2004 @ 14:28:
ik heb vorige week hetzelfde bij iemand thuis gehad.. was een corrupte installatie van easycd creator met directCD
Uhm, bij mij doet ie het zelfs in de bios. Dus dat heeft denk ik niks te maken met mijn probleem?.....

[ Voor 27% gewijzigd door Westereen op 08-04-2004 14:30 ]

• -Wahtah-

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

m3gA schreef op 08 april 2004 @ 14:28:
Maar hoe kan ie het dan doen zonder IDE-kabel? Tenzij TS idd de procedure van @Wannaplay heeft uitgevoerd!??
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 14:26:

Edit: Too late :X

Verwijderd

Je vertelt helaas niet of ie het ook doet met een cd in de lade.
Het kan zijn dat er gewoon iets tussen zit waardoor ie denkt dat de lade geblokkeerd is. Dan is het spanning erop en open.
Dus als ie het helemaal niet meer doet of je bent toch een die-hard tweaker, maak 'm dan eens open en controleer de geleiding van je lade.

[edit: my bad, hij blijft dus wel even dicht. Niet goed gelezen.]

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 14:41 ]

• Westereen
Heb um zonet ff in me oude pc gehad, zelfde probleem.
Ik heb ook ff een cd-rom in me kapotte cd-rw station gedaan. Dan hangt me heele pc en het lichte knippert regelmatig, haal ik de cd er weer uit doet me pc weer normaal, maar het laatje blijf steeds open gaan.
Ik ga norrod morgen wel ff mailen/bellen hij is in juni vorig jaar gekocht dus zit nog wel garantie op.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
dat probleemheb ik ok met een oudere computer van me (P3 750)
is een los contactje ergens in je speler..
en ja het is vreselijk irritant (achja mn ouders en zus zitten er mee :p )
firmware enz werkt niet als je het zelfde probleem hebt... dus dat word een nieuwe kopen, of terugsturen naar de fabrikant

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Lijkt me een kwestie van een laadje dat niet helemaal dichtgaat.

Doe je laatje maar eens open, doe 'm vervolgens weer dicht, maar blokkeer 'm met je vinger. Het laatje zal een tijdje stil blijven staan, doordat je vinger in de weg zit, en vervolgens weer open gaan.

Hetzelfde kan bij de topicstarter aan de hand zijn; hij blokkeert vlak voordat hij helemaal dicht zit, zodat hij dicht lijkt te zitten, en gaat vervolgens weer open. Controleer dus of er geen vuil oid. het volledig dichtgaan belemmert :)

• Westereen
Euhm mensen, (bedoel sdomburg)
als ik er een cd in doe, gaat het laatje wel dicht en blijft ie dicht, maar hij wil de cd niet lezen.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Westereen schreef op 08 april 2004 @ 21:32:
Euhm mensen, (bedoel sdomburg)
als ik er een cd in doe, gaat het laatje wel dicht en blijft ie dicht, maar hij wil de cd niet lezen.
Werid, in je startpost staat wat anders.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Maak em open en controleer of de eject button niet door iets constant wordt ingedrukt

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Zerora
  • Laatst online: 01:28

Zerora

Ik Henk 'm!

blobber schreef op 08 april 2004 @ 23:11:
Maak em open en controleer of de eject button niet door iets constant wordt ingedrukt
Dan zou het iets moeten zijn dat de eject knop indruk als er geen cd inzit. Met andere woorden. met cd moet dat dingetje!? er niet zitten.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-03 16:54
sdomburg schreef op 08 april 2004 @ 21:37:
[...]

Werid, in je startpost staat wat anders.
Daar staat dat ie naar een cd zoekt, niet dat er eentje in zit ;)

Verwijderd

In de CD-RW drive zit een kleine switch die detecteert of de lade geheel gesloten is. Als er vuil in de drive zit, of de lade loopt niet meer zo gesmeerd, dan wordt het tuimelschakelaartje niet ver genoeg omgeduwd en denkt de CD-RW drive dat er iets tussen zit, waardoor hij weer open gaat.
Als er garantie op zit, kun je dat claimen, anders moet ie uit elkaar en het een en ander met vaseline worden ingesmeerd.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Zerora schreef op 08 april 2004 @ 23:16:
[...]

Dan zou het iets moeten zijn dat de eject knop indruk als er geen cd inzit. Met andere woorden. met cd moet dat dingetje!? er niet zitten.
Het is vreemd omdat je de ide kabel al loshad, dan kan het bios of het os dus geen invloed hebben en moet het dus iets in je brander zijn dat niet goed is, maar het eject knopje lijkt eigenlijk ook af te vallen omdat hij wel de cd probeert te lezen voordat hij opengaat.Wat Thejaggy in de post hierboven oppert, zou wel eens de oorzaak kunnen zijn ;)

[ Voor 8% gewijzigd door blobber op 08-04-2004 23:29 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-03 22:39

Xanax959

relax...

Er was ooit eens iets met een Lite On cdrw, die een bug in de firmware had, als de stroom er op een bapaalde manier op kwam, ging de lade open, was opgelost met een firmware update.
BTC is toch een "lite on met een andere sticker"?

Atari portfolio Dos 2.11

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titelfix Laatje » Laadje, cdrw » BTC 52x24x52 CDRW en steets » steeds :)

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 09-04-2004 07:48 ]

• Westereen
Ik heb inmiddels een nieuwe (Weer een btc: 52x24x52 + 16x dvd rom) op garantie gekregen bij Norrod. Helaas kon ik de oude niet weer meekrijgen anders had ik die even opengeschroefd.
Pagina: 1