Toon posts:

[XP] Fout bij installatie NIC*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc staan met windows xp home edition
nou is het de bedoeling dat deze pc op een netwerk wordt aangesloten. hiervoor wil ik dus een netwerkkaart installeren in de pc. zodra ik de netwerkkaart inbouw krijg ik netjes de melding dat er nieuwe hardware is gevonden, ik geef aan dat ik zelf de drivers wil selecteren en dan komt de wizard opeens met onderstaande melding

Deze hardware kan niet worden geinstalleerd
er is een probleem met de installatie van de hardware
de gegevens zijn ongeldig
klik op voltooien als u de wizard wilt sluiten

waarna de wizard gesloten wordt en het apparaat nog niet geinstalleerd is

ik heb verder al op technet/google rondgezocht en daar kwamen ze met de oplossing om alle eerder geinstalleerde netwerkkaarten te verwijderen uit het register wat niet werkte

tevens heb ik al geprobeerd om andere nic's te gebruiken (3com,intel) en op verschillende pci sloten (ook zonder geluidskaart e.d)

Is er iemand die hier eerder problemen mee heeft gehad??

thnx in advance

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 11:24
Irq settings? (ik roep maar wat) en heb je SP1 al?

Verwijderd

Topicstarter
irq settings kunnen ik verder niets aan doen, de videokaart zit op irq11 en waar de nic op wil komen weet ik niet omdat die niet geinstalleerd kan worden, en windows is voorzien van sp1

• Roberto
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 14:13:
irq settings kunnen ik verder niets aan doen, de videokaart zit op irq11 en waar de nic op wil komen weet ik niet omdat die niet geinstalleerd kan worden, en windows is voorzien van sp1
Kun je dan niet in het bios naar je IRQ kijken? Het kan best zijn dat de nic's al een gedeeld IRQ krijgen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 14:09:
ik geef aan dat ik zelf de drivers wil selecteren en dan komt de wizard opeens met onderstaande melding

Deze hardware kan niet worden geinstalleerd
er is een probleem met de installatie van de hardware
de gegevens zijn ongeldig
klik op voltooien als u de wizard wilt sluiten
Ehhh, je zal het al wel geprobeerd hebben denk ik maar als je nou de wizard runned en dan niet zelf de drivers uitkiest maar Windows alles laat doen? Of krijg je dan dezelfde foutmelding?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer hier ook zelf op te letten :)

Verwijderd

Topicstarter
Kun je dan niet in het bios naar je IRQ kijken? Het kan best zijn dat de nic's al een gedeeld IRQ krijgen
in het bios staan alle irq adressen op auto
Ehhh, je zal het al wel geprobeerd hebben denk ik maar als je nou de wizard runned en dan niet zelf de drivers uitkiest maar Windows alles laat doen? Of krijg je dan dezelfde foutmelding?
heb ik idd al geprobeerd. levert helaas niets op

• Roberto
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 15:14:
[...]

in het bios staan alle irq adressen op auto

[...]

heb ik idd al geprobeerd. levert helaas niets op
Kun je proberen ze zelf eens toe te wijzen?

En heb je al een windows reinstall gedaan? (niet dat dat goed is, maar maybe helpt het)

Verwijderd

Wat je ook zou kunnen bekijken of je genoeg machtigingen hebt in het register.
regedt32 En dan onder de sleutel hkey_local_machine\system\currentcontrolset\enum\pci\
Daar heb je allerlei Ven mapjes staan. Hieronder staat er ook 1 die je nic is.

Moet je onder bewerkingen/machtigingen instellen dat iedereen er toegang tot heeft.
Dit is bij mij namelijk al eens de oplossing geweest voor dit probleem

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je zou eens kunnen proberen om met een registry & file monitor te bekijken wat er allemaal gebeurt. Dit is echter heel veel werk en levert niet gegarandeerd resultaat. Het kan je wel op een spoor zetten als je er tijd in wilt steken :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
RS_003 schreef op 08 april 2004 @ 15:42:
[...]
En heb je al een windows reinstall gedaan? (niet dat dat goed is, maar maybe helpt het)
n reinstall van windows wil ik zo lang mogelijk uitstellen maar ik zal morgen ff kijken of het aan de rechten in het register ligt
Pagina: 1