Ik wil van een groep weten van welke groepen hij lid is. Ik heb wel een code dat ik weet van welke groepen een gebruiker lid is. Maar ik wil graag weer weten van welke groep die lid is.
Dit ivm met een intranet site die op de AD van Windows gebasseerd moet worden en we dingen willen afschermen voor personen. Dit doen we door groepen leesrechten te geven.
Van welke groepen is de gebruiker lid(werkt niet met gebruiker!):
Welke gebruikers zijn van de groep lid:
Heeft iemand een idee. Het is dus duidelijk dat ik graag terug wil redeneren. En niet andersom om alle groepen af te gaan en kijken waar de betreffende groeplid van is die ik zoek ivm met afhandeltijden.
Dus nogmaals van welke groepen is de groep lid? Ik heb al gezocht op google Alvast bedankt!
Dit ivm met een intranet site die op de AD van Windows gebasseerd moet worden en we dingen willen afschermen voor personen. Dit doen we door groepen leesrechten te geven.
Van welke groepen is de gebruiker lid(werkt niet met gebruiker!):
ASP:
1
2
3
4
5
| set adsUser = getobject("WinNT://" & "domain.nl/username") For Each Group in adsUser.Groups Response.Write Group.name & "<br>" next |
Welke gebruikers zijn van de groep lid:
ASP:
1
2
3
4
5
| set adsUser = getobject("WinNT://" & "domain.nl/group") For Each Member in adsUser.Members Response.Write Member.name & "<br>" next |
Heeft iemand een idee. Het is dus duidelijk dat ik graag terug wil redeneren. En niet andersom om alle groepen af te gaan en kijken waar de betreffende groeplid van is die ik zoek ivm met afhandeltijden.
Dus nogmaals van welke groepen is de groep lid? Ik heb al gezocht op google Alvast bedankt!
[ Voor 14% gewijzigd door DarkSilence op 08-04-2004 14:09 ]