[ASP] Achterhalen van welke groep een groep lid is

Pagina: 1
Acties:

• DarkSilence
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Ik wil van een groep weten van welke groepen hij lid is. Ik heb wel een code dat ik weet van welke groepen een gebruiker lid is. Maar ik wil graag weer weten van welke groep die lid is.
Dit ivm met een intranet site die op de AD van Windows gebasseerd moet worden en we dingen willen afschermen voor personen. Dit doen we door groepen leesrechten te geven.

Van welke groepen is de gebruiker lid(werkt niet met gebruiker!):
ASP:
1
2
3
4
5
set adsUser = getobject("WinNT://" & "domain.nl/username")

For Each Group in adsUser.Groups
    Response.Write Group.name & "<br>"
next

Welke gebruikers zijn van de groep lid:
ASP:
1
2
3
4
5
set adsUser = getobject("WinNT://" & "domain.nl/group")

For Each Member in adsUser.Members
    Response.Write Member.name & "<br>"
next

Heeft iemand een idee. Het is dus duidelijk dat ik graag terug wil redeneren. En niet andersom om alle groepen af te gaan en kijken waar de betreffende groeplid van is die ik zoek ivm met afhandeltijden.
Dus nogmaals van welke groepen is de groep lid? Ik heb al gezocht op google Alvast bedankt!

[ Voor 14% gewijzigd door DarkSilence op 08-04-2004 14:09 ]

W3designer.nl

• seweso
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

* seweso heeft totaal geen verstand van AD maar probeert toch een beetje te helpen

Om hoeveel gebruikers en groepen gaat het? In het ergste geval (als er dus geen interface voor is) dan moet je alle groepen en gebruikers inladen in ASP en dan daar mee terugberedeneren.

Volgens mij is de start-post gewijzigd want nu lijkt het net of ik die post niet heb gelezen :'(

[ Voor 17% gewijzigd door seweso op 09-04-2004 11:23 . Reden: Omdat de TS dat ook heeft gedaan ]

seweso's blog

• haroldd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-03 21:11
DarkSilence schreef op 08 april 2004 @ 14:07:
Ik wil van een groep weten van welke groepen hij lid is. Ik heb wel een code dat ik weet van welke groepen een gebruiker lid is. Maar ik wil graag weer weten van welke groep die lid is.
Dit ivm met een intranet site die op de AD van Windows gebasseerd moet worden en we dingen willen afschermen voor personen. Dit doen we door groepen leesrechten te geven.

Van welke groepen is de gebruiker lid(werkt niet met gebruiker!):
ASP:
1
2
3
4
5
set adsUser = getobject("WinNT://" & "domain.nl/username")

For Each Group in adsUser.Groups
    Response.Write Group.name & "<br>"
next

Welke gebruikers zijn van de groep lid:
ASP:
1
2
3
4
5

For Each Member in adsUser.Members
    Response.Write Member.name & "<br>"
next

Heeft iemand een idee. Het is dus duidelijk dat ik graag terug wil redeneren. En niet andersom om alle groepen af te gaan en kijken waar de betreffende groeplid van is die ik zoek ivm met afhandeltijden.
Dus nogmaals van welke groepen is de groep lid? Ik heb al gezocht op google Alvast bedankt!
ik heb daarvoor het aspuser componentje gebruikt (www.aspuser.com). Dit kost wel een beetje (zo'n 80$) geloof ik. Dit is echt ideaal voor het afschermen van je intranet. Je kan er de users, groepen en dergelijke van NT mee uitlezen en beheren.

Grtz,

Harold

Werken is gezond, laat het daarom over aan de zieken!

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
haroldd schreef op 09 april 2004 @ 14:48:
[...]
ik heb daarvoor het aspuser componentje gebruikt (www.aspuser.com). Dit kost wel een beetje (zo'n 80$) geloof ik. Dit is echt ideaal voor het afschermen van je intranet. Je kan er de users, groepen en dergelijke van NT mee uitlezen en beheren.

Grtz,
Harold
Nou ik zou eens nadat scriptje gaan kijken. Maar ik wil igenlijk gewoon een oplossing met een zelfgeschreven code wat geen geld kost.
Ik ga wel ff de pagina bekijken voor ideeën. Heeft iemand nog ideeën? Kan dit dan niet met ASP incombinatie met ADSI?

W3designer.nl

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
haroldd schreef op 09 april 2004 @ 14:48:
[...]
ik heb daarvoor het aspuser componentje gebruikt (www.aspuser.com).
Ik heb gekeken op aspuser.com maar ik zag geen code die ik nodig heb want ik wil gewoon weten van welke een groeplid. Heeft iemand anders nog ideeën. Ben ik nou de nige die zo iets geks wil doen want ik vindt het eigenlijk best normale actie die ik wil uitvoeren.

W3designer.nl

Verwijderd

Wij zijn zelf bezig binnen een Novell omgeving single sign on op te zetten. En daar gaan we zeer waarschijnlijk gebruik maken van ldap, dat kan je ook gebruiken binnen een windows omgeving als het goed is. Ik heb geen flauw idee of je er wat aan hebt, maar je kan informatie over directorys opvragen via ldap en dan kan je waarschijnlijk ook wel de bovenliggende groepen opvragen binnen de ldap server...

op msdn is aardig wat info te vinden over ldap:
http://msdn.microsoft.com...dap/ldap/what_is_ldap.asp

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 11:37:
Wij zijn zelf bezig binnen een Novell omgeving single sign on op te zetten. En daar gaan we zeer waarschijnlijk gebruik maken van ldap, dat kan je ook gebruiken binnen een windows omgeving als het goed is. Ik heb geen flauw idee of je er wat aan hebt, maar je kan informatie over directorys opvragen via ldap en dan kan je waarschijnlijk ook wel de bovenliggende groepen opvragen binnen de ldap server...

op msdn is aardig wat info te vinden over ldap:
http://msdn.microsoft.com...dap/ldap/what_is_ldap.asp
Volgens mij kan het ook niet met LDAP. Maar bedankt voor de tip. Als iemand ideeën heeft graag. ik ben wel een beetje ten einde raad. LDAP/ADSI/of een andere mthode alles is welkom als ik maar kan achterhalen welke groep waar van lid is! Alvast bedankt!

W3designer.nl

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
s die ik zoek ivm met afhandeltijden.
Met een simpel database systeem als sql en mysql kan je die afhandeltijden heel ver minimaliseren .... , dan hoef je maar één keer per dag een groote query uit te voeren om je database te vullen

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
djexplo schreef op 19 april 2004 @ 10:28:
[...]
Met een simpel database systeem als sql en mysql kan je die afhandeltijden heel ver minimaliseren .... , dan hoef je maar één keer per dag een groote query uit te voeren om je database te vullen
Ja dat kan idd nou die toegangstijden jeuken mij momenteel ben ff aan het denken geslagen maar als ik bij members van een group geen groups zie dan kan ik het niet zowiezo niet programmeren. Niet door terug te redeneren en andersom.

Dus kan ik van een groep opvragen van welke groep hij lid is?
Of kan ik van een groep opvragen welke groepen van hem lid van zijn?

Win2k kan dit zelf wel want bij eigenschappen van een groep heb je het tabblad members en members off als ik een van die twee gegevens kan inlezen ben ik happy!

W3designer.nl

Verwijderd

Als je LDAP gebruikt kun je van een object (group, user, OU etc) opvragen van welke objecten hij lid is dmv de memberOf property uit te lezen.

btw. LDAP zit standaard in AD van 2000 of 2003, dus dat moet geen probleem zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 14:55 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

ASP:
1
2
3
4
5
6
7

For Each Group in adsUser.membersOf

Response.Write GetObject ( "LDAP://" & Group.cn ).Name & "<br>"

next
Je krijgt dus niet de Name van de groep, maar de cn (canonical name). Als je de Name wilt laten zien, moet je een getobject ( cn ) doen en dan de .Name property opvragen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1