Toon posts:

[XP] Windows XP Pro pingt niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste people,

Ik zit met een probleem, ik heb hier twee werkstations staan (1x XP Pro en 1x XP Home). Beide in een werkgroep en aangesloten via een een switch. Nou krijgen ze allebei een ip adres toegewezen via mijn router (range 10.0.0.x). Maar op de een of andere manier kan ik via de XP Pro werkstation de XP Home niet pingen, maar vanuit de XP Home kan ik de XP Pro wel pingen.

En vanuit de XP Pro kan ik ook pingen naar buiten en naar mijn router (10.0.0.138). Ik heb geen firewalls geinstalleerd ofwat dan ook. Deze optie staat ook niet aangevinkt binnen Windows.

Wie o Wie helpt mij???

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Staat er op een van die PC's een firewall / proxy / nat / connection sharing achtig iets?

Post even van beide PC's je ipconfig :)

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 09:07
Kan de XP home op internet?
Ik heb dit wel eens eerder gehad, toen was het een rotte kabel. Om precies te zijn een rot RJ-45 stekkertje. Controleer je kabels en/of verander die (ander poortje op je switch kan al voldoende zijn).

minds are like parachutes, they work only when opened.

Verwijderd

Topicstarter
IP Configuratie van Windows XP Home:

Host-naam . . . . . . . . . . . .: uw-muqyeg30rr2h
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
NVIDIA nForce MCP Networking Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0C-6E-2A-F8-44
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.151
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.0.0.138
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 10.0.0.138
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 10.0.0.138
Lease verkregen . . . . . . . . . : donderdag 8 april 2004 14:34:33
Lease verlopen . . . . . . . . . : donderdag 8 april 2004 16:34:33

IP Configuratie van Windows XP Pro:

Host-naam . . . . . . . . . . . .: uw-muqyeg30rr2h
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Realtek TRL8139 Family PCI Fast Ethernet
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-50-BF-DC-8F-FA
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.155
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.0.0.138
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 10.0.0.138
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 10.0.0.138
Lease verkregen . . . . . . . . . : donderdag 8 april 2004 14:34:33
Lease verlopen . . . . . . . . . : donderdag 8 april 2004 16:34:33

Verwijderd

Topicstarter
Beide machines kunnen op internet, dat is dus het vage ervan.

Pingen vanuit Home naar Pro lukt maar andersom niet. En pingen vanuit Pro naar buiten, en router lukt (ook vanuit Home trouwens)

Verwijderd

Topicstarter
Zie dat ik een kopie foutje heb gemaakt, hostnaam van XP Pro machine moet zijn ws_grupp01 :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar wel even voor de duidelijkheid het werkt dus nog steeds niet.

Vaag probleem niet???

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05 07:45
elevator schreef op 08 april 2004 @ 14:36:
Staat er op een van die PC's een firewall / proxy / nat / connection sharing achtig iets?

Post even van beide PC's je ipconfig :)
Volgens mij ligt het aan een firewall die hij geinstalleerd heeft op de PC met de Pro-edition! Waarom baseer ik me hierop? Wel, mijn vriendin heeft sinds kort lappie, home edition. Desktop van haar is Pro, pingen ging eerst ook niet. Tot ik de firewall uitgezet heb en dan was pingen geen enkel probleem meer ....

Ik zou dit eerst es bekijken ... Het zijn vaak kleine dingen waar het probleem schuilt!!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-04 14:37
Er bestaat nog eenedit knop.

Heb je geen firewall lopen op de pro machine?? Die houdt misschien het ping signaal tegen.

Edit
Ik word langzaam :(

[ Voor 12% gewijzigd door jbcyber op 08-04-2004 14:54 ]

• UTM
  • Laatst online: 18:09

UTM

Zie dat ik een kopie foutje heb gemaakt, hostnaam van XP Pro machine moet zijn ws_grupp01
Indien je een fout maakt heeft GoT daar een knopje voor. Het edit knopje. Dat is wat fijner dan daaronder posten dat je iets verkeerd hebt gedaan

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

offtopic:
Je kan de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop gebruiken om een bericht te wijzigen. 4 dubbelpost is nie echt nodig in zo'n korte tijd

[ Voor 5% gewijzigd door GGS_206 op 08-04-2004 14:55 . Reden: te laat ;) ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• nvidia
hij heeft het nu ook wel al verstaan denk ik, jullie posten hier nu ook 3 keer hetzelfde 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Idd duidelijker kan het niet, maar ik heb geen firewall geinstald en bij geavanceerd staat vinkje gewoon uit. Zou hij in registe ergens firewall aan hebben staan, maar waar :?

• nvidia
je hebt toch niet per ongeluk verkeerd ip ingegeven!! Moet http://10.0.0.151 zijn .... (ter check). Bij verder probleem wil ik zelf wel es pingen naar je switch en es kijken.

[ Voor 28% gewijzigd door nvidia op 08-04-2004 15:01 ]

Verwijderd

Check je kabel.
Als je de mogelijk hebt, sluit een laptop erbij aan en kijk met wie hij wel kan pingen dan weet je aan welke computer het ligt.

Als het werkt waarom ben je het trouwens dan aan het proberen het te repareren.
Daar hebben we een oud gezegd voor: If it aint broke don't try to fix it.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar kan die edit button nergens terug zien :?

IP's worden uitgedeeld door de Planet router! Wat ik niet begrijp is waarom kan ik de Speedtouch (Planet router) wel pingen en mijn andere computer niet

Verwijderd

Dat kan je kabel/router/computer zijn, als je een andere kabel/router/computer probeert weet je zo waar het aan ligt.
Als je dat kan dan.

• nvidia
zal aan de kabel liggen .....

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt me sterk, dat het aan mijn kabel ligt. Maar waarom denk jij dan dat het daaraan ligt. Men zegt dat mijn firewall het blokkeert, maar heb geen firewall staan en waar kan ik wel zien dat er een firewall aanstaat.

Oja heb ff met laptop ook geprobeerd, maar vanuit XP Pro kan ik 'm niet bereiken en vanuit laptop XP Pro wel.

Verwijderd

Dan ligt het aan win XP pro/kabel van win XP pro/poort op de router van win Xp pro.

Zo komen we al een stukje verder.

Heb je ook geprobeerd om met win XP pro te pingen naar laptop en andersom?

Verwijderd

Topicstarter
Als het aan kabel ligt, waarom kan ik dan wel ip adres krijgen vanuit mijn router. Internet werkt gewoon wel op XP Pro machine alleen pingen naar andere werkstation(s) (+laptop) niet...

Verwijderd

Topicstarter
Vanuit Laptop kan ik wel pingen naar Windows XP pro, maar niet andesom.

Mensen excus dat ik niet edit, maar vind die button niet hieroo

Verwijderd

Kabel wordt ook al minder aanneembaar.
Het probleem is dus dat win XP pro niet naar andere computers kan pingen.
Dat lijkt op een fout in Windows of aan de router, je kunt ff winXPpro in een andere poort van je router prikken, kijken wat hij dan doet, dan nog een ander kabeltje proberen.
Dat andere kabeltje doe je niet omdat het zo logisch is om het te doen maar om te spreken met de woorden van sherlock holmes:
Als je alle onmogelijkheden hebt uitgesloten moet het een mogelijkheid zijn.

-=edit=-
Rechts boven in je bericht staan 3 icoontjes de linkse is het. Probeer ze allemaal maar eens uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 15:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de speedtouch router aan mijn switch van 3Com gehangen (dat was al zo). Maar heb andere poorten geprobeerd, maar lukte ook niet.

Wat mij nou erg bizar lijkt is dat ie wel pingt naar 10.0.0.138 (Speedtouch) en bv naar www.nu.nl (en ook ip ervan) maar hij vertikt om te pingen naar 10.0.0.154 (ip van XP Home)

Gevonden

Verwijderd

Dus je hebt een switch en een router! Kom je lekker op tijd mee.
Teken even uit hoe je netwerk er uit ziet.
Kunnen we weer overnieuw beginnen met het bekijken van je probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry mensen, loop een beetje te stressen hieroo 8)7

Ik heb een 3Com switch waarop ik mijn twee pc's en een laptop op heb aangesloten (1 XP Pro, 2 XP Home). De speedtouch modem/router van Planet heb ik op de 3Com aangesloten. DHCP ervan staat ingeschakeld dus die deelt ip's uit.

Nou heb ik een Windows XP Pro machine die wel ip krijgt van modem/router (10.0.0.155), dus kan er mee internetten en ik kan ook naar buiten pingen (bv www.tweakers.net) en pingen naar modem/router (10.0.0.138).

Maar ik kan met deze Windows XP Pro machine niet pingen naar mijn andere twee machines. Ik kan wel vanuit mijn XP Home machines de XP Pro machine pingen. En als ik dan in mijn netwerkomgevind kijk van de XP Home machine zie ik alleen de twee Home machines maar de Pro zie ik er niet tussen. Ik heb een werkgroep draaien.

Dus probleem is Windows XP Pro krijgt wel IP van modem/router maar hij kan niet intern pingen. Deze wordt ook niet in mijn netwerk opgenomen

Verwijderd

Topicstarter
Is het een duidelijk verhaal mensen! Of moet ik nog wat specs vermelden.

Alvast bedankt

Verwijderd

is dit jouw netwerk?:
www--router--switch--computer's
Dan is er iets mis met je XP pro aangezien je zegt alles al eens vervangen te hebben.

Wizard netwerk uitvoeren om alles opnieuw in te stellen.
Werkt het dan nog niet zul je de comp moeten her-installeren.
(Als je dat netwerk echt wilt. ;) )

• ventje853
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-04 07:56
check eens met tcpdump (in windows kan dat via programma ethereal: downloaden via www.ethereal.com, daarmee kan je alle pakketten zien die verzonden/ontvangen worden op een interface van je pc) welke ping requests worden verstuurd. Krijg je antwoord op die requests of niet?

staan je routes in orde? post eens route print (doe route print in cmd-venster).

[ Voor 42% gewijzigd door ventje853 op 08-04-2004 16:50 ]

[] ASUS P4PE [] PIV 2,8 [] 1024 DDR [] Radeon 9700 Pro [] WD 80 GIG [] SB Audigy 2 [] Iiyama 22" [] 16x DVD [] Logitech 700MX Optical [] 48x Liteon CDRW [] 1394 present

Verwijderd

Topicstarter
OpsVentus, das idd mijn netwerk!

Ik ben nu ff aan het testen met wizard netwerk instellen, hopen dat het zo gaat werken. Anders maybe herinstallatie.

Hoe doe ik die tcpdump???

• nvidia
ventje853853 schreef op 08 april 2004 @ 16:31:
staan je routes in orde? post eens route print (doe route print in cmd-venster).
Hoe check je of je router OK zijn? Ik heb het ff uitgevoerd ...

Pagina: 1