Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Vegas Video, Premiere of Pinnacle met een DivX codec op hoge compressie?
Dat zou ik tenminste als eerste proberen...
Dat zou ik tenminste als eerste proberen...
[Hier had mijn handtekening kunnen staan]
of het ZW is of kleur zal weinig veranderen aan de bestandsgroote.
ZW verkrijgen doe je best door in premier de color balance filter erover te smijten en dan de saturatie te verminderen tot 0.
Voor de rest comprimeren met DIVX
ZW verkrijgen doe je best door in premier de color balance filter erover te smijten en dan de saturatie te verminderen tot 0.
Dit is dus niet tegenstrijdig bedoeld:peter_the_hobbit schreef op 08 april 2004 @ 20:44:
of het ZW is of kleur zal weinig veranderen aan de bestandsgroote.
Waarom geen verschil in bestandsgrootte? Ik zie een filmpje als heel veel plaatjes (frames) achter elkaar, plaatjes die zwart / wit zijn zijn minder groot als die MET kleur, dus zou de volledige versie ook kleiner moeten zijn. Of zit ik fout
Verwijderd
als je er een filter overheen doet die alle kleuren behalve zwart en wit filterd zal je geen verschil in bestandsgrootte krijgen
maar wanneer je een codec vind die iets in zwart wit kan coden zal je zeker een verschil in bestandsgrootte merken
bovendien is een filmpje geen plaatjes snel achter elkaar, maar eerder bij ieder frame een verandering van de kleuren die veranderd moeten worden
maar wanneer je een codec vind die iets in zwart wit kan coden zal je zeker een verschil in bestandsgrootte merken
bovendien is een filmpje geen plaatjes snel achter elkaar, maar eerder bij ieder frame een verandering van de kleuren die veranderd moeten worden
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 20:49 ]
had ik nog niet aan gedacht. Bestaan er zo een codec? Zou het zelf ook intressant vinden.
edit : effe spellingscorrectie
edit : effe spellingscorrectie
[ Voor 20% gewijzigd door peter_the_hobbit op 08-04-2004 21:31 ]
Bestaat er zo een codec / Bestaan er zulke codecs?peter_the_hobbit schreef op 08 april 2004 @ 21:24:
Bestaan er zo een codecen?
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Pagina: 1