Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
[Update: Deze vraag is beantwoord en bevestigd: Een RAID array met de Intel S-ATA raid controller (i875P chipset) werkt onder DOS. Ik kan partitioneren met PM8 en ghosten met Norton Ghost 2003.]

Disclaimer :p
Misschien is het al eens langs gekomen, maar de zoekfunctie functioneert niet, dus heb ik eventuele oudere topics niet kunnen vinden.

Ik denk er over om RAID 0 te nemen, maar nu vraag ik me af om voor SATA of gewoon U-ATA te gaan.
Mijn moederbord heeft een on-board intel S-ATA raid controller EN een onboard U-ATA RAID controller. Van de U-ATA controller weet ik dat deze ook onder DOS werkt. Ik heb DOS nodig om Ghost images te maken. Ik heb echter niet kunnen vinden of mijn Intel S-ATA raid controller (i875P chipset) ook onder DOS werkt.
Heeft iemand ervaring hiermee?

Nog wat: Ik gebruik en SB Audigy geluidskaart, en ik heb verhalen gehoord dat deze kunnen gaan kraken als je RAID gebruikt, omdat RAID alle PCI bandbreedte opslokt. Is dit iets waar ik bang voor moet zijn als ik RAID wil nemen?

Bijlage:
Moederbord specs:
http://www.epox.nl/english/products/motherboard/4pca3.htm

[ Voor 10% gewijzigd door Tyrian op 29-04-2004 17:49 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Ik heb DOS nodig om Ghost images te maken. Ik heb echter niet kunnen vinden of mijn Intel S-ATA raid controller (i875P chipset) ook onder DOS werkt.
De controller werkt in principe onder elk willekeurig OS, dus ook onder DOS. Nu is het zo dat Ghost alleen in de nieuwste versies ondersteuning heeft voor S-ATA disks, dus zorg dat je een recente versie van Ghost met S-ATA ondersteuning te pakken krijgt. Verder geen enkel probleem; je RAID array wordt helemaal gedraaid door de firmware, dus gezeik met drivers hoef je onder DOS niet bang voor te zijn.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
koraks schreef op 08 april 2004 @ 18:39:
[...]

De controller werkt in principe onder elk willekeurig OS, dus ook onder DOS. Nu is het zo dat Ghost alleen in de nieuwste versies ondersteuning heeft voor S-ATA disks, dus zorg dat je een recente versie van Ghost met S-ATA ondersteuning te pakken krijgt. Verder geen enkel probleem; je RAID array wordt helemaal gedraaid door de firmware, dus gezeik met drivers hoef je onder DOS niet bang voor te zijn.
Klinkt goed. Dus het werkt niet alleen met de Intel Application Accelerator RAID edition?

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Klinkt goed. Dus het werkt niet alleen met de Intel Application Accelerator RAID edition?
Ohnee, de IAAr is alleen voor performance-tweaking en optimaal uitbuiten van de feature-set onder Windows. Het systeem werkt prima zonder de IAAr.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot