[hd] nieuwe harddisk kopen , maar welke ?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-02 17:28

LyP0

it is I , you worst nightmare

Topicstarter
beste mede tweakers .

ik wil binnenkort een nieuwe hd aanschafen , en ik heb al een paar reviews gelezen . ik zie bijna altijd dezelfde uitkomst , wd wint . het is ook wel een leuk schijfje maar hier in de buurt ie ie maar in 1 winkel verkrijgbaar en deze vraagt er 209 euro voor . dat is me iets te duur voor een 74 gig schijf . dus heb ik verder gekeken voor een andere schijf . er zijn een paar eisen aan : hij moet een beetje rustig zijn , het moet toch minimaal wel een 100 gig schijf zijn en hij moet een sata aansluiting hebben . warmte en stroom zijn niet zo'n groot probleem . ik heb een paar schijfjes gevonden en wil vrage wat jullie hier over denken . en wat ervaringen horen over deze schijven . hier komen ze : Seagate 160GB 3160023AS SATA en Maxtor 120GB 6Y120MO Serial ATA ( dit is dezelfde als mij huidige schijf )

hier zijn de links naar de winkels waar ik de schijven kan halen , als jullie er nog goede tussen kunnen vinden zeg t dan plz :
winkel 1 -> http://www.hiq24.de/defau...f027cec2f4fb561be5ff20360

winkel 2 -> http://www.bora-computer....t=Festplatte/HD&ansicht=0

alvast bedankt _/-\o_

ik voel me lekkaah !!!

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-03 15:47
Groeten hoeft niet.
Ik heb zelf geen ervaring met de Seagate 160GB 3160023AS SATA, maar wel veel goeie dingen overgehoord. Stil en erg snel, die zou ik dan ook nemen.
Zelf heb ik 2 Maxtor 120GB 6Y120MO Serial ATA in Raid 0, lekker snel en stabiel.

Verwijderd

ga voor die seagate, die Maxtor maakt, volgens specs, weinig geluid maar heeft een vervelende piep (van wegblijven dus als het je om stilte gaat).
De seagates hebben nog wel eens de eigenschap te ruetelen (loopt hier ook een topic over) maar hier heb ik persoonlijk geen last van en hij is erg stil!
WD is sneller, maar dan lever je ook weer in kwa stilte.

Zelf gebruik ik seagate 120 gig 8mb sata

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 13:32 ]

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-03 17:22

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Hitachi 7K250 is volgens Storage Review de snelste 7200rpm SATA-harde schijf van dit moment. Hij is behoorlijk stil en er zijn geen betrouwbaarheidsproblemen mee bekend.

Verwijderd

Ik heb goede dingen gelezen in de Computer Totaal! over de Samsung 160GB (SpinPoint P SP1614C, 7200rpm, 8MB). Deze moet erg stil zijn en bijna net zo snel in schrijven en lezen als de WD Raptor die nogal luidruchtig moet zijn.
Maxtor bleef iets achter op het gebied van snelheid. Ook maakte deze nogal wat lawaai.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb twee Maxtors in RAID-0 en komen niet boven mijn voedingventilator uit qua geluid.

LinkedIn WoT Cash Converter

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-02 17:28

LyP0

it is I , you worst nightmare

Topicstarter
de hitachi valt af , deze is niet te krijgen hier . de seagate , maxtor en samsung wel . de keuze is nog steeds erg moeilijk , ik lees veel goede dinge over ze allemaal . er is wel een hitachi te krijgen maar deze heeft geen sata interface , deze is 180 gb .

ik voel me lekkaah !!!

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Seagate 160GB 3160023AS SATA en Maxtor 120GB 6Y120MO Serial ATA ( dit is dezelfde als mij huidige schijf )
Beide prima schijven in mijn ervaring. Ze ontlopen elkaar nauwelijks qua snelheid en geluidsproductie.
ga voor die seagate, die Maxtor maakt, volgens specs, weinig geluid maar heeft een vervelende piep (van wegblijven dus als het je om stilte gaat).
Die piep heb ik alleen nog maar geconstateerd bij oudere D740 schijven van Maxtor. In de DMP9-serie heb ik het nog niet gehoord. Zelf heb ik 2 stuks DMP9-120Gbyte S-ATA in RAID1 draaien. De machine staat onder mijn bureau en ik kan de schijven niet horen. Bij seeks is er soms wat geratel waar te nemen, maar dan moet het wel uitzonderlijk stil zijn in deze ruimte.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 20:50 ]

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-03 16:40

PnD

like in Pinda ^_^

ik heb 2 van die maxtors, en ook nog is een 250gb maxline 2 van maxtor en die zijn dus gewoon superstill, die hoor je niet behalve als je je oor ernaast houdt.

hij kraakt soms wel als ie echt zwaar belast wordt, maar idle is ie muisstil, zeker geen piepgeluid

oja, ik slaap naast deze schijven trouwens :) enige wat geluid in me server maakt is me enermax 350 stille voeding

[ Voor 19% gewijzigd door PnD op 08-04-2004 20:38 ]

Verwijderd

PnD schreef op 08 april 2004 @ 20:37:
ik heb 2 van die maxtors, en ook nog is een 250gb maxline 2 van maxtor en die zijn dus gewoon superstill, die hoor je niet behalve als je je oor ernaast houdt.
maxtors hoor je zeker wel, tenzij je pc in zn geheel herrie maakt :P zelf heb ik een seagate 120 gb, welke naar mening werkelijk de stilste schijf. Alleen trekt de maxtor het qua performance het wel weer harder, maar lig jij van die paar kb'tjes per seconde meer tegenover een hoop herrie wakker? ik niet iig

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 21:59:
[...]

maxtors hoor je zeker wel, tenzij je pc in zn geheel herrie maakt :P zelf heb ik een seagate 120 gb, welke naar mening werkelijk de stilste schijf. Alleen trekt de maxtor het qua performance het wel weer harder, maar lig jij van die paar kb'tjes per seconde meer tegenover een hoop herrie wakker? ik niet iig
Dat wil ik toch tegenspreken, ik heb een zeer stil systeem met 3x maxtor 200Gb schijven en 1x maxtor 120 gb schijf en ik hoor geen gefluit, en geen andere geluiden, behalve af en toe wat kraakjes als hij veel moet lezen/schrijven.
De tijd dat je maxtors alleen in een server in de kelder kon plaatsen (de oude 80gb ball bearing waren berucht) is allang voorbij.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Ik heb goeie ervaring met de Seagate 160GB ST3160023S PATA, hij is een stil en snel (zelfs 0.5ms snellere reactietijd dan de SATA "meen" ik).

Verwijderd

blobber schreef op 08 april 2004 @ 23:07:
[...]

Dat wil ik toch tegenspreken, ik heb een zeer stil systeem met 3x maxtor 200Gb schijven en 1x maxtor 120 gb schijf en ik hoor geen gefluit, en geen andere geluiden, behalve af en toe wat kraakjes als hij veel moet lezen/schrijven.
De tijd dat je maxtors alleen in een server in de kelder kon plaatsen (de oude 80gb ball bearing waren berucht) is allang voorbij.
LoL ik draai nog zon oude 80gb naast mn bed :S..... maakt een erg hoge zoem. begin er laatste week slecht van te slapen, volgende maand denk ik ook maar over op Sata en dan toch Maxtor, ik ken dit merk en bevalt me prima, dus zie geen reden om over te gaan op ander merk

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Moeilijk, sja, maar je zult toch zélf de knoop moeten doorhakken. Kijk eens in de FAQ van dit subforum hoe je een harddisk moet uitkiezen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.