Toon posts:

Connect naar windows nt werkstation

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een soort fileserver gemaakt van mijn NT station, alle mappen gedeeld maar zogauw ik die via een ander XP station probeer te benaden krijg ik deze fout melding:

Afbeeldingslocatie: http://81.205.248.13/d-gamerz/help.JPG

andere windows nt stations kunnen hem wel benaderen, ook kan ik via XP de andere nt stations benaderen.

De search werkt niet, dus heb niet kunnen zoeken. google leverde ook niks op! ik denk dat ik mijn station als primair domain controller moet instellen, maar hoe doe ik dit? ik dat dit het is aangezien het andere nt station die alle instellingen het zelfde heeft behalve dat het een domain controller is WEL kan worden benaderd vanaf een xp station.

of weet iemand anders de oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
add:
xp systemen hebben sp2 beta, maar dit is het sowiezo niet.
de 2 nt systemen zijn allemaal sp6a en ie6 nl

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

NT workstation kan je niet instellen als Domain Controller.
Check even of je NETLOGON service draait, of vreemde fouten in je Event Viewer

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 08-04-2004 14:30 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
het is windows nt server. net logon kan ik niet starten dan geeft hij aan 'Fout 1068: Afhankelijkheisservice of -groep kan niet worden gestart'

event viewer? heeft nt server dat? zoja, waar kan ik die vinden? in de service lijst staat hij niet.

Verwijderd

Topicstarter
heb hem al gevonden: als ik informatie over de fout van NET LOGON opvraag, staat er: Er is al een primaire domeincontroller gestart in dit domein.

Verwijderd

Topicstarter
probleem verholpen!

toen ik verdere info opvroeg stonder dan NET-BIOS Helper moest worden gestart als service, dat deed ik en toen deed NET Logon het ook, en ik kon zo connecte met de XP machine.

bedankt!! (Y) :d

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 14:52:
het is windows nt server. net logon kan ik niet starten dan geeft hij aan 'Fout 1068: Afhankelijkheisservice of -groep kan niet worden gestart'
Euhm, goed dat het verholpen is, maar in je topic title staat Windows NT Werkstation, dit deed mijn vermoeden dat het niet om een server gaat, staat ook nergens in je topic start
event viewer? heeft nt server dat? zoja, waar kan ik die vinden? in de service lijst staat hij niet.
Euhm, ja. EVENTVWR uitvoeren

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Pagina: 1