[Setup]setup maken die access mee installeerd

Pagina: 1
Acties:

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-05 10:18
Ik heb in access een programma geschreven voor het bij houden van voorraden en als kassasysteem. Nu wil ik graag een setup maken om dit programma te installeren.

Dit is op zich wel te doen alleen is het grote probleem dat niet iedere pc Access heeft. Ik heb hier wel een runtime versie van access liggen die ik gratis mee kan leveren maar dan moet de gebruiker 2 keer een setup runnen.

Is er een mogelijkheid om in mijn setup detecteerd of access op de pc is geinstalleerd. Als het nog niet geinstalleerd is dat hij dan de setup van access stiekum op de achtergrond mee te laten runnen (hij moet dan zelf ook 2x op een knop drukken) en anders dat niet doet maar gewoon verder gaat?

Ik heb zelf al wel geprobeerd om access in de map programm files te dumpen via de setup maar dan krijg je het probleem dat het register niet wordt geupdate en weet windows niet wat een .mbd bestand is.

[ Voor 25% gewijzigd door One-eye864 op 08-04-2004 13:11 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:50

BM

Admin Softe Goederen
Dit is mogelijk met de Office (/Access) Developers Edition, gebruiken wij hier op werk ook.
Deze versie van Access heeft een Package en Deploy wizard aan boord. Deze zorgt ervoor dat alle dll en ocx bestanden waarnaar in je programma gerefereerd word meegenomen word in de setup, en zal hier een mooie installer van maken. Werkt feilloos.

Of zoiets ook mogelijk is als je geen developers edition hebt, durf ik je niet te zeggen.

Succes in ieder geval.

Xbox
Even the dark has a silver lining

• One-eye864
SpeedAddict schreef op 08 april 2004 @ 14:06:
Dit is mogelijk met de Office (/Access) Developers Edition, gebruiken wij hier op werk ook.
Deze versie van Access heeft een Package en Deploy wizard aan boord. Deze zorgt ervoor dat alle dll en ocx bestanden waarnaar in je programma gerefereerd word meegenomen word in de setup, en zal hier een mooie installer van maken. Werkt feilloos.
Kan de setup die er dan uitkomt ook aangepast worden? en installeerd hij dan oko Access zelf en mijn programma?

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-05 14:36
One-eye schreef op 08 april 2004 @ 14:57:
[...]

Kan de setup die er dan uitkomt ook aangepast worden? en installeerd hij dan oko Access zelf en mijn programma?
Ja. De runtime versie en ja.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• One-eye864
Masch schreef op 08 april 2004 @ 14:58:
[...]

Ja. De runtime versie en ja.
Klinkt intressant maar dan moet ik dus een zeer dure versie van access aanschaven kan het ook goedkoper?

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-05 14:36
Aanschaven?? ;)

Volgens mij zit de packaging wizard inderdaad alleen maar bij de Developer Edition. Dus volgens mij kan het niet. Echter ik ben hier niet 100 % zeker van.

Microsoft is hier ook heel erg onduidelijk in. Zoek maar eens een MS site waarin duidelijk vermeld staat dat de runtime versie van Access bestaat.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• One-eye864
One-eye schreef op 08 april 2004 @ 14:59:
[...]

Klinkt intressant maar dan moet ik dus een zeer dure versie van access aanschaven kan het ook goedkoper?
Iemand?

Verwijderd

Je mag alleen de Access runtime verspreiden als je een developer licentie hebt.
Als het goed is heb je dus deze versie :)
Verspreid je die runtimes onder een ander zijn licentie zou je hem vriendelijk om een werkkopie kunnen vragen.
En anders moet je hem aanschaffen want dan heb je de tools en ben je legaal bezig ;)
Of je installeerd op elke machine een Access licentie wat erg kostbaar wordt.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 01:11 ]

Pagina: 1