Toon posts:

Video-in ......

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heey iedereen :*) ,

Het zit zo: Wij hebben een aantal videobanden, ( zelf gefilmd ) die wij graag op DVD over willen zetten omdat we bang zijn dat ze kapot gaan .... Dus nou is de vraag: Wij hebben een video recorder met een S-Video Out erop, en welke kaart hebben we dan nodig om het beeld ( goede kwailiteit ) op de comp te krijgen, en op DVD te branden.

En in welk formaat moet hij dan gebrand worden ?

Alvast bedankt ;)

Sam

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
formaat mpeg2 dvd he... maja das logisch..

ook heb je wel wat aan www.doom9.org en www.dvdrhelp.com

en om op te nemen kan je soms met een goede geforce 4 ti met vivo.. maar dit is niet altij goed... ik zou je een moviebox aan raden van pinnacle.. kijk in de pricewatch wat hij kost.. is niet goedkoop iig.

suc 6

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:27
Ik gebruik zelf gewoon mijn TV-in kaartje hiervoor. Kwaliteit is niet onaardig en't ding heeft me een Zalman koelblok gekost (geruild met'n vriend :P)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

Een All In Wonder van Ati is meestal een goede keus voor dit soort zaken (heb ik ook).

Er is in die kaarten vrij veel keus. Ze hebben allemaal een ViVo mogelijkheid en een TV tuner. Daarnaast hebben sommige (alle ?) van deze kaarten hardwarematige ondersteuning bij omzetten van/naar MPeg2, plus harwarematige opties voor een aantal "ruisfilters" bij video-opname.

Als laatste: De keuze is zo ruim dat je er zelfs één kan kopen die naast dit alles ook nog een goede 3D prestatie neerzet (er is er bv. één met een 9800 PRO).

Maar houdt er rekening mee: Het is geen add-in kaart, maar echt een zelfstandige grafische kaart voor in je AGP poort.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 13:01 ]

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Ik heb dit geheel vorige week nog gedaan met een Pinnacle PCTV Stereo. De kwaliteit is zeker goed te noemen. De kaart kost 70 euro bij de Dixons.

//edit als je het geheel een beetje wil bewerken (stukjes uitknippen etc) zou ik je Pinnacle studio 9 aanraden, zeker als je niks van videobewerking afweet is het leuk om mee te werken :) (en goed voor vaders die nix van videobewerking weten :Y) )

[ Voor 47% gewijzigd door domi235 op 08-04-2004 13:01 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 10:35
Hebben hier hetzelfde probleem gehad, maar als je de originele analoge 8MM bandjes hebt liggen (S-VHS) dan kan je het beste gelijk een digitale camera gaan kopen. (meeste kunnen dat wel aan, analoge en digitale bandjes)

Plus, die dingen hebben tegenwoordig ook in- en out-put voor SVHS*, dit is dus eigenlijk 2-in-1. ( Niet een aparte box om je videootjes over te zetten, maar 1 waar je mee kan opnemen en oude kan digitaliseren )

quote van een sony camera'tje
Analog Inputs
Record any analog NTSC source to digital video via the analog inputs. Perfect for archiving analog tape recordings. This recorded video can then be edited on your computer.
Zelf heb ik gewoon een keer de camcorder van de buurman geleend, videorecorder met de videoband erin geprikt, op een bandje gezet en dmv firewire lekker editen (stukkie sneller als dat je PC al die rotzooi moet doen) en klaar was kees. (nee, die philips kaart die je bij een Medion PC krijgt valt in het niets daarbij)

*Niet altijd ... even kijken dus
offtopic:
Ik weet dat er NTSC staat in de source, maar PAL moet die ook aankunnen. Dit was geript van de amerikaanse site van Sony.

[ Voor 3% gewijzigd door LinuX-TUX op 08-04-2004 13:02 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 12:46:
Wij hebben een video recorder met een S-Video Out erop, en welke kaart hebben we dan nodig om het beeld ( goede kwailiteit ) op de comp te krijgen
http://www.twintek.nl/hdrinfo.html
kijk hier voor wat voor soort kaart je misschien nodig hebt ;)
En in welk formaat moet hij dan gebrand worden ?
.Avi , .mpg , .mpeg

offtopic:
groeten hoef je niet te doen ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Dus een moviebox van Pinncle of een ATI all in one box ... IK KAN TOG NIET KIEZE :P Zou iemand even uit kunnen leggen WAAROM :D ik die moet kiezen ipv die andere...

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 13:06:
Dus een moviebox van Pinncle of een ATI all in one box ... IK KAN TOG NIET KIEZE :P Zou iemand even uit kunnen leggen WAAROM :D ik die moet kiezen ipv die andere...
ga zelf even zoeken zeg..
tis hier geen helpdesk :/

AV FAQ; Veelgestelde vragen
AV FAQ; Veelgestelde vragen
Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

[ Voor 25% gewijzigd door Outerspace op 08-04-2004 13:12 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 13:06:
Nou de keus is aan jou:
1 ) Een hele nieuwe grafische kaart, met ViVo e.d. In één keer klaar (All in Wonder van Ati)

2) een 2e kaart voor alleen video-in etc. Dit gaat naast je huidige grafische kaart in een PCI-slot (verschillende merken, bv. pinnacle).

3) Een externe box voor via de FireWire / USB etc. (diverse merken van Trust tot pinnacle)

edit:
Broed de beslissing ff uit, leest eerst wat reviews / fora etc voordat je aan iets begint (ook faq's en stickies zijn nuttig om te lezen)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 13:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weleens gehoord dat de video editingkaarten van CANOPUS beter functioneren dan die van Pinnacle. Dat ze niet zo snel interne conflicten hebben met de hardware van de computer. Welke kaart van CANOPUS zou ik dan het beste kunnen aanschaffen om mijn o.a. S-vhs en vhs videobanden op dvd te zetten.

Verwijderd

Dit kan je verder wel uitzoeken. Bijvoorbeeld door reviews te lezen van AIW kaarten of losse capture kaarten.

In principe voldoet elke kaart met een video-in, maar of de kwaliteit voor jou dan bevredigend is moet je zelf even bekijken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.