Situatie: we hebben een virtuele server-account bij Widexs. We willen graag een SSH-tunnel opzetten vanaf die virtuele server naar een server op kantoor, achter een firewall. Tot nu toe geen probleem, en handmatig gaat het goed:
Er hoeft geen wachtwoord gegeven te worden omdat ik al een key aangemaakt heb.
MAAR op deze manier kan ik niet uitloggen (dan vervalt de tunnel) en daarnaast blijft de tunnel niet lange tijd actief als er geen verkeer over gaat.
Dus volgende idee werd het gebruik van screen:
Dan detach door CTRL-A D. Nu kan ik gewoon uitloggen en de tunnel blijft actief dankzij screen en de toevoeging "top", waardoor er verkeer blijft bestaan.
MAAR de servers van Widexs worden gemiddeld 1x per 3-4 maanden gereset, dan is de tunnel dus weer weg!! Met PHP kom ik ook niet ver, want die draait in safe-mode.
Iemand een aanwijzing hoe ik een mooie oplossing heb om de tunnel actief te houden, ook na reset?
code:
1
| ssh -t -L FORWARDPORT:IPLOCALSERVER:PORT USER@IPFIREWALL |
Er hoeft geen wachtwoord gegeven te worden omdat ik al een key aangemaakt heb.
MAAR op deze manier kan ik niet uitloggen (dan vervalt de tunnel) en daarnaast blijft de tunnel niet lange tijd actief als er geen verkeer over gaat.
Dus volgende idee werd het gebruik van screen:
code:
1
2
| screen ssh -t -L FORWARDPORT:IPLOCALSERVER:PORT USER@IPFIREWALL -f top & |
Dan detach door CTRL-A D. Nu kan ik gewoon uitloggen en de tunnel blijft actief dankzij screen en de toevoeging "top", waardoor er verkeer blijft bestaan.
MAAR de servers van Widexs worden gemiddeld 1x per 3-4 maanden gereset, dan is de tunnel dus weer weg!! Met PHP kom ik ook niet ver, want die draait in safe-mode.
Iemand een aanwijzing hoe ik een mooie oplossing heb om de tunnel actief te houden, ook na reset?