Probleem met nero/brander

Pagina: 1
Acties:

• DyingAngel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-12-2025
Misschien dat iemand van hier me verder kan helpen met een probleem met het branden van CD's... Ik kan iig de oplossing niet bij nero vinden...

Ik krijg meerdere fouten:

Disk speed error

Invalid write state

Could not perform EndTrack

Session fixation error

Could not perform fixation

Kan het zijn dat m'n branduren op zijn ofzow?

Met Alcohol kan ik wel normaal branden alleen die cd's zijn dan niet goed gebrand dus het lijkt mij dat het iets is met de brander...

Ik heb een AOpen CD-RW CRW1232PRO

Verwijderd

iets meer info over hardware..manier van aansluiten...os ??
zou fijn zijn !

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan ook aan de media liggen die je gebruikt. Als je brander daar niet zo happig is op de gebruikte media is de kans groot dat je dit soort fouten krijgt.

• DyingAngel
De manier van aansluiten? |:( Geen idee :p Ik gebruik xp pro.

Maar het lijkt mij sterk dat het de manier van aansluiten is want vorige week deed de bakker et nog prima...

Ow ja, ik gebruik ook altijd dezelfde CD's

[ Voor 12% gewijzigd door DyingAngel op 08-04-2004 12:29 ]

Verwijderd

Nou...dat is al iets meer info dan dat je ons net gaf...manier van aansluiten lijkt me in deze wel belangrijk namelijk, aangezien je daar best wat fout in kan doen. Maar als jij niets verandert hebt, Tsjah, dan zal het daar wel niet aan liggen he..

• DyingAngel
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 12:30:
Nou...dat is al iets meer info dan dat je ons net gaf...manier van aansluiten lijkt me in deze wel belangrijk namelijk, aangezien je daar best wat fout in kan doen. Maar als jij niets verandert hebt, Tsjah, dan zal het daar wel niet aan liggen he..
Tenzij de aansluiting van bakker naar geluidskaart wat uitmaakt?

Maar soms wil ie dus wel goed branden en soms kapt ie er gelijk mee... Gelukkig dat et me geen CD's kost...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 12:30:
Ja, ja, meer info zeg je dan :)

Het kan aan heel veel dingen liggen:

- verkeerde drivers, of driver conflict
- brakke software
- brakke brander
- kabel niet goed aangesloten op mobo of brander
- jumper verkeerd op de brander
- software kan niet over weg met de brander
- os kan niet oveweg met de brander

Op het moment dat je de ene brander vervangt door een andere zijn alle bovenstaande punten van toepassing en dien je die te controleren voor je roept dat je een probleem hebt en alles al gecontroleerd hebt.

• DyingAngel
Uhh... Ik heb de kast al een paar maand niet meer open gehad dus geknoeid met de hardware heb ik niet... Ik heb een paar weken geleden net weer xp pro opnieuw geïnstalleerd en gelijk alle programma's erop gezet... Dus ik heb zeg maar een maand geen nieuwe programma's erop gezet en dit probleem is pas van de laatste week... Brakke bakker dan?

Verwijderd

Brakke brander zou kunnen, misschien kun je die brander bij iemand anders in de PC testen?

• DyingAngel
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 13:18:
Brakke brander zou kunnen, misschien kun je die brander bij iemand anders in de PC testen?
Thnx voor de tip... Gaat ik ff doen :)

Verwijderd

Dying Angel,

Hoogstwaarschijnlijk ligt het niet aan je brander.Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad met Nero.
De problemen kwamen bij mij nadat ik NTI Dragon Burn had geinstalleerd. Mijn inziens heeft de installatie van NTI Dragon burn de ASPI layers op het systeem verpest.
Ik heb na veel geklooi mijn PC opnieuw geinstalleerd met Nero en zonder NTI Dragon Burn. Geen foutmeldingen meer!

Succes.

Gr. John501

• DyingAngel
Het lag dus WEL aan m'n brander... Heb em bij iemand anders getest en gaf dezelfde fout... Dus nu heb ik een nieuwe gekocht en heb geen problemen meer :D Deze topic mag dus dicht :)

[ Voor 10% gewijzigd door DyingAngel op 09-04-2004 02:30 ]

Pagina: 1