Toon posts:

temperaturen stijgen plotseling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een probleem. Me computer heeft een tijd last gehad van spontaan rebooten, dat is nu opgelost! Ik heb namelijk een nieuwe voeding erin. Maar vorige week heb ik eens me hele computer uitgeelkaar gehad (dus alles he! proccesor eraf, mobo los, moederbord los, alles!, nog voor me nieuwe voeding, om te kijken of ik iets eens anders kon vinden: defecte kabels, zwarte plekken op mobo etc. Toen ik niks kon vinden en alles weer in elkaar heb gedraaid is er iets raars gebeurt (ik heb wel weer nieuwe pasta op me proc gesmeerd) Me temperaturen zijn opeens gestegen:
Was me mobo eerst altijd rond de 20 C , is hij nu 27 C
Was me proc eerst altijd rond de 30-40 C is hij nu makkelijk tussen de 45-60 graden.

Wat is hier aan de hand? :'( Ik heb alweer nieuwe pasta op me proc gesmeerd maar dat heeft niet geholpen. Hoe kunnen de temp eraturen nou opeens zo erg stijgen! Ik heb zeker alle koelingen draaien, alles was zo als het was!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Je weet zeker dat je CPU-cooler er goed op zit en dat je ook niet teveel koelpasta gebruikt? Want dat kan ook voor meer warmte zorgen. En maak ook eens alles stofvrij, want dat kan ook nog wel eens voor een mindere werking van je fans zorgen :)

The devil is in the details.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Airflow. Het kan best zijn dat met het terug inbouwen, er een paar kabels etc op een andere plek zijn komen te hangen, die de afvoer van warme lucht en/of de aanvoer van koele lucht nu blokkeren in vgl met voorgaande situatie. Check dus je kabels, en eventuele andere onderdelen in je case die een goede airflow zouden kunnen belemmeren :)

LinkedIn
Instagram

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het kan natuurlijk ook zijn dat de voeding gewoon minder lucht uit je kast aanzuigt en dus afvoert. Overigens lijken me de temperaturen, ofschoon je niet opgeeft welke CPU je hebt, niet angstwekkend hoog.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Welke CPU en MOBO ik heb?
CPU: AMD Athlon 2800+
MOBO: a7n8-x

Ik zal me kabels eens ff checkebn, me cooler zit er zeker goed op en teveel koelpasta? gewoon 1 druppel gebruikt ten groote van een erwt

Verwijderd

Zoals al genoemd: oude voeding dual fan en deze niet? Aangezien alle temps omhoog gaan lijkt het met temp stijging in je kast.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 13:43:
Zoals al genoemd: oude voeding dual fan en deze niet? Aangezien alle temps omhoog gaan lijkt het met temp stijging in je kast.
Lees eerst eens even de starttopic eens goed door!!! De temperaturen stegen al voordat ik me nieuwe voeding erin deed, en deze is nog steed met 1 fan wat de oude ook was (is precies dezelfde voeding, ik had me oude op RMA gezet)

Verwijderd

Oops :o , wou alleen maar helpen... Toch zou ik het zoeken in kast temp...
Pagina: 1