[windows server] Folder Redirection

Pagina: 1
Acties:

• Dirkse1984
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb op mijn server de 'mijn documenten' van de gebruikers geredirect - dus dat de mijn documenten op de server komen te staan.
Dit gaat allemaal prima, maar als ik dan als administrator 'mijn documenten' wil bekijken wat een gebruiker, dan heb ik daar als administrator geen rechten op.

Kan ik hier als administrator wel rechten op krijgen zodat ik wel de map 'mijn documenten' in kan komen?

Heb op de map zelf de administrator toegevoegd, maar kom er niet in.
Acces is Denied :?

Iemand die hier iets voor weet?

groet Erik

Verwijderd

Dirkse1984 schreef op 08 april 2004 @ 11:48:
Ik heb op mijn server de 'mijn documenten' van de gebruikers geredirect - dus dat de mijn documenten op de server komen te staan.
Dit gaat allemaal prima, maar als ik dan als administrator 'mijn documenten' wil bekijken wat een gebruiker, dan heb ik daar als administrator geen rechten op.

Kan ik hier als administrator wel rechten op krijgen zodat ik wel de map 'mijn documenten' in kan komen?

Heb op de map zelf de administrator toegevoegd, maar kom er niet in.
Acces is Denied :?

Iemand die hier iets voor weet?

groet Erik
Heb je de rechtenaanpassing ook op onderliggende mappen doorgevoerd?

Anders eerst take-ownership doen op bewuste map en daarna user weer toevoegen.

• Dirkse1984
  • Niet online
Ja dat heb ik ook al gedaan

En een take ownership doen steeds per user?
Veel ste veel werk toch, dit moet toch anders moeten lijkt mij

Iemand die hier een andere oplossing voor heeft?

[ Voor 17% gewijzigd door Dirkse1984 op 08-04-2004 12:06 ]

Verwijderd

Dirkse1984 schreef op 08 april 2004 @ 11:52:
Ja dat heb ik ook al gedaan

En een take ownership doen steeds per user?
Veel ste veel werk toch, dit moet toch anders moeten lijkt mij

Iemand die hier een andere oplossing voor heeft?
Om hoeveel gebruikers gaat t dan?

Je kan ook op de hoofdmap take-ownership doen (+onderliggende mappen) en dan met een script de rechten per map van gebruiker terugzetten. Volgens mij is er namelijk geen andere manier om rechten op een map te krijgen.

• Dirkse1984
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 12:45:
[...]
Om hoeveel gebruikers gaat t dan?

Je kan ook op de hoofdmap take-ownership doen (+onderliggende mappen) en dan met een script de rechten per map van gebruiker terugzetten. Volgens mij is er namelijk geen andere manier om rechten op een map te krijgen.
Het moet straks echt bij een bedrijf toegepast worden, dan gaat het toch al snel richtig de 50 denk wel meer.
Maar maakt ook niet uit.

Waarom kan ik daar nou niet bij? wat is daar nou een reden voor, dat een administrator daar niet bij kan?
Als je mijn documenten gewoon lokaal laat staan, en je logt dat in als administrator op die computer kun je toch ook overal bij.
Nu is alleen de locatie veranderd en kan het opeens niet meer.

???

Verwijderd

Dirkse1984 schreef op 08 april 2004 @ 13:10:
[...]

Het moet straks echt bij een bedrijf toegepast worden, dan gaat het toch al snel richtig de 50 denk wel meer.
Maar maakt ook niet uit.

Waarom kan ik daar nou niet bij? wat is daar nou een reden voor, dat een administrator daar niet bij kan?
Als je mijn documenten gewoon lokaal laat staan, en je logt dat in als administrator op die computer kun je toch ook overal bij.
Nu is alleen de locatie veranderd en kan het opeens niet meer.

???
Ligt er dus helemaal aan hoe de ntfs-rechten op die nieuwe map staan. Als alleen de betreffende gebruiker rechten heeft is eea dus snel verklaard.

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 17:59
Zoek even rond op xcacls / cacls op GoT,
misschien dat je hier iets aan hebt, weet het niet zeker, maar proberen kan altijd.

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-08 20:48

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Even de GPO aanpassen
computer config -> administrative templates -> System -> User Profiles -> Add the administrator security group to roaming user profiles.

Werkt btw. alleen als de gebruikers nog geen profile hebben. is dus voornamelijk iets voor je nieuwe users

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• Dirkse1984
  • Niet online
Volgens mij ligt de zoekfunctie van GOT eruit.
krijg 0 zoekresultaten wat ik ook maar intyp ;(

• Dirkse1984
  • Niet online
Zuig schreef op 08 april 2004 @ 13:19:
Even de GPO aanpassen
computer config -> administrative templates -> System -> User Profiles -> Add the administrator security group to roaming user profiles.

Werkt btw. alleen als de gebruikers nog geen profile hebben. is dus voornamelijk iets voor je nieuwe users
Weet je dan misschien ook nog een manier hoe ik de oude documenten nog weg kan halen, want gewoon verwijderen wil ook niet.

De rest ga ik zo uitproberen

Bedankt alvast

Verwijderd

Zuig schreef op 08 april 2004 @ 13:19:
Even de GPO aanpassen

Klopt, bijna.. Alleen heeft de TS het hier niet over roaming profiles, maar over de geredirecte mijn documenten map.

In de GPO waarin je je Mijn documenten heb geredirect kun je idd een vinkje zetten bij: User config; windows setting; folder redirection; Mijn documenten; properties; tabblad settings; vinkje uitzetten bij "grant the user exclusive rights to My Documents

That'll do the trick. Maar wel alleen voor nieuwe users.
Voor de andere moet je gewoon "take ownership"doen bij je security settings. :P

Verwijderd

Mischien niet helemaal de manier van werken op GoT maar omdat de search niet werk weet ik even geen andere manier.

Situatie:
1 windows 2000 domain controllers met ongeveer 400 gebruikers
2 ieuwe windows 2003 domain controllers bijgeplaatst
bedoeling is 2000 domain controller uit domain te halen.

Probleem dat ik heb heeft indirect wel te maken met dit topic.
Mijn vraag is ie hoe je, van al die gebruikers, de verwijzing van al die home dir's kan aanpassen in active directory als de naam en het pad naar de fileserver veranderd is omdat deze opnieuw is ingericht.

###
Heb al op technet gezocht maar zover ik weet bied microsoft geen mogelijkheden buiten het handmatig wijzigenvan alle gebruikers.
###

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 13:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 13:39:
Mischien niet helemaal de manier van werken op GoT maar omdat de search niet werk weet ik even geen andere manier.

Situatie:

Mijn vraag is ie hoe je, van al die gebruikers, de verwijzing van al die home dir's kan aanpassen in active directory als de naam en het pad naar de fileserver veranderd is omdat deze opnieuw is ingericht.

###
Heb al op technet gezocht maar zover ik weet bied microsoft geen mogelijkheden buiten het handmatig wijzigenvan alle gebruikers.
###
Zoek eens naar ldifde (resource kit tool). Daarmee kan je bepaalde velden uit de AD trekken en in een .csv opslaan. Dat bestand kan je met excel aanpassen en weer met ldifde importeren in de AD.

• Dirkse1984
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 13:32:
[...]

Klopt, bijna.. Alleen heeft de TS het hier niet over roaming profiles, maar over de geredirecte mijn documenten map.

In de GPO waarin je je Mijn documenten heb geredirect kun je idd een vinkje zetten bij: User config; windows setting; folder redirection; Mijn documenten; properties; tabblad settings; vinkje uitzetten bij "grant the user exclusive rights to My Documents

Nog een vraagje, de security settings onder mijn policies bedoel je?
Of welke bedoel je precies waar ik dat kan doen?
Misschien domme vraag, maar ja weet ook nog niet alles

Thx voor je andere tip, die werkt gelukkig

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 13:39:

Situatie:

###
###
Met DFS zou je ook een heel eind kunnen moeten 8)7 komen..

Ik weet ff niet meer hoe het precies zit.. maar als je nou op je nieuwe machine een nieuwe DFS root maakt voor je homedirectories. ik weet niet of dat gaat... volgens mij gaan je dan met sharenamen de soep in...
Je kunt het proberen.

Er zijn ook 3rd party tooltjes waarbij je in een keer je hele userdatabase aanpast..
maar ook daar zou ik even naar moeten zoeken. B)

Verwijderd

Dirkse1984 schreef op 08 april 2004 @ 13:46:
[...]

Nog een vraagje, de security settings onder mijn policies bedoel je?
Of welke bedoel je precies waar ik dat kan doen?
Misschien domme vraag, maar ja weet ook nog niet alles

Thx voor je andere tip, die werkt gelukkig
nee.. de security settings van je homedirectories: bv

\\servernaam\homedir$\%username%

de mappen waar dus werkelijk hun mijn documenten staat moet je het recht weer toe eigenen..

Ga dus op je server naar de map waar je geen recht op heb, linkermuis; propertie'; tabblad security; advanced'; tabblad owner; en daar kun je de eigenaar (owner, en in dit geval jij, de admin) weer rechten geven op de map. B)

Verwijderd

zou alleen wel uitkijken met het take owner-dinges vinkje.
Weet niet precies hoe het zit maar ik heb dat wel eens geprobeerd met een aantal gebruikers en dan bleek dat zij later geen rechen meer hadden op die mappen en/of hun profiel niet meer gevonden kon worden (ik heb dat een keer op profiel en home dirs gedaan)

• Dirkse1984
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 13:53:
[...]

nee.. de security settings van je homedirectories: bv

\\servernaam\homedir$\%username%

de mappen waar dus werkelijk hun mijn documenten staat moet je het recht weer toe eigenen..

Ga dus op je server naar de map waar je geen recht op heb, linkermuis; propertie'; tabblad security; advanced'; tabblad owner; en daar kun je de eigenaar (owner, en in dit geval jij, de admin) weer rechten geven op de map. B)
Hier zat ik ook net in te kijken en te veranderen. Lukte nog niet.
Nog een map naar boven gegaan, lukte het opeens wel.
Ik ben weer helemaal tevreden, bedankt allemaal

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-08 20:48

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 13:32:
[...]

Juist en mij documents is onderdeel van het profile ;)

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

Pagina: 1