Toon posts:

Router als Bridge gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje...
8)7

Ik ben bezig om een netwerk op te zetten dmv een aantal routers van het merk "D-Link"..... alle PC's en router-poorten hebben statische IP-adressen, DHCP staat uit. Nu wil ik van de ene LAN naar de ander LAN (LAN 1 naar LAN 2) kunnen pingen / verkeer genereren. Ik kan helaas de andere LAN niet dus niet inkomen... Kan wel de WANpoort van de andere ROUTER pingen...
Wat kan ik hier aan doen?
zie figuur van hoe de situatie moet gaan worden....

http://www.rvegmond.demon.nl/gti/Netwerk.jpg

Ow ja voor ik het vergeet... de hele bups hangt NIET aan Internet oid

Als er een link is dan is deze uiteraard ook welkom

Bedankt voor de moeite _/-\o_

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 14:01
Wat is de reden dat je routertjes gebruikt en niet gewoon switches? Is je netwerk-segment dermate groot dat routers noodzakelijk zijn? Zoja, waarom dan niet een echte router kopen, of een pc (linux?) met eerdere netwerkaarten als router gebruiken tussen de segmenten.

Het probleem is dat die huis-tuin-en-keuken router allemaal NAT gebruiken, waardoor je (zonder portforwarding) niet van de WAN-interface naar de LAN-interface kunt.

PS: Welkom op GoT. Ik adviseer je om voor je een vraag post hier even gebruik te maken van Google, de GoT-search en de GoT-FAQ.

[ Voor 14% gewijzigd door jurri@n op 08-04-2004 11:46 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25
Is het mogelijk om met de routers een vpn op te zetten?
Zoja dan zou je natuurlijk de routers met elkaar kunnen laten babbelen via vpn om zo de clients de mogelijkheid te geven om de rest van het netwerk te zien.
Maar volgens mij moet je dan wel redelijk in dezelfde range zitten:
BV:
Lan1: 192.168.0.x
Lan2: 192.168.1.x
Lan3: 192.168.10.x

Taal fouten inbegrepen ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En als je nou die drie WAN-poorten die samen op de (ik neem aan switch) van de backbone samenkomen met een crosscable verbindt? Dss 3x (router --> crosslink --> switch).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25
The_Eagle schreef op 08 april 2004 @ 11:56:
En als je nou die drie WAN-poorten die samen op de (ik neem aan switch) van de backbone samenkomen met een crosscable verbindt? Dss 3x (router --> crosslink --> switch).
Ik zou toch echt een straight pakken want de switch zelf doet het al crossen voor je. Maar ja ik denk dat de routers zoviezo als met een switch gekoppelt zijn omdat je anders niet 3 routers aan elkaar krijgt.

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt inderdaad gebruik gemaakt van een switch die de Routers aan elkaar koppelt. We hebben voor routers gekozen omdat deze het snelst leverbaar waren en omdat ze uiteindelijk een behoorlijk eind uitelkaar komen te staan.

In ieder geval bedankt voor de info.

:/

Verwijderd

Je topictitel heeft het erover dat je ze als bridge wilt gebruiken, maar in de rest van het topic komt dat niet meer terug....
Als ik het zo lees, gebruik je de routers gewoon als router. Je hebt de routering op de clients al goed staan, want je kunt het WAN adres van de andere routers pingen. Wat je waarschijnlijk moet doen, is op elke router 2 statische routes aanmaken naar de andere 2 subnetten, met als gateway/next hop adres het WAN adres van de router die de toegang tot dat subnet verzorgt. Als je meer hulp wil hebben, post dan even je de ip adressen die gebruikt... (beste is om die even aan je tekening toe te voegen)

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:47

rally

Deyterra Consultancy

Je moet in (beide routers) een zgn. "Static Route" opzetten waarbij je verwijst naar de default gateway van het andere netwerk.

De andere mogelijkheid (maar iets lastiger) is i.d.d. om tussen beide routers een VPN tunnel te plaatsen. Dit is wel wat veiliger, maar (i.v.m. de encryptie) iets langzamer.

http://www.deyterra.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er mee aan de slag ik hoop dat 't gaat lukken! Zo niet dan geef ik wel weer een postje!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 07:42 ]

Pagina: 1