Toon posts:

Tutorials Snapshots maken Netware 6

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Eej mensen,

Ik ben op zoek naar een tutorial over het maken van Snapshots in Novell. Heb julie nog goede links voor mij (is voor mn stage projectje) , kan niet echt goede uitleg vinden erover, hoe het in zn werk gaat etc...

Ik ben van plan om een snapshot te maken van Office XP ((maar het is de 1x dat ik een snapshot ga maken :)), dus dan zou een tutorial wel handig zijn.

Hoop op een snelle reactie, zodat ik snel weer aan de gang kan:)

Groeten
MistahBacardi

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 11:35:
Eej mensen,

Ik ben op zoek naar een tutorial over het maken van Snapshots in Novell. Heb julie nog goede links voor mij (is voor mn stage projectje) , kan niet echt goede uitleg vinden erover, hoe het in zn werk gaat etc...

Ik ben van plan om een snapshot te maken van Office XP ((maar het is de 1x dat ik een snapshot ga maken :)), dus dan zou een tutorial wel handig zijn.

Hoop op een snelle reactie, zodat ik snel weer aan de gang kan:)

Groeten
MistahBacardi
Zo ingewikkeld is het maken van een shapshot niet. Ga naar de Snapshot directory op de server. Draai de Snapshot.exe. Kies een Custom Snapshot. Geef applicatie settings op. Klik op next. Beantwoord alle vraagjes. Installeer de software als ie daarom vraagt en ga weer verder. Maw. Klik eens op snapshot.exe en kijk wat het doet.

Na het maken van de snapshot kun je een applicatieobject maken in ConsoleOne. Daar kies je voor Import AOT/AXT file.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Topicstarter
keey heel erg bedankt ga ik eens even uit proberen als het niet lukt post ik we lweer een berichtje i.d. voor als het wel lukt;) alvast bedankt

ciao
MistahBacardi

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:33

Jaymz

Keep on moving !

DGTL_Magician schreef op 08 april 2004 @ 11:42:
[...]
Zo ingewikkeld is het maken van een shapshot niet.
Neuh, maar het maken van een goed applicatieobject aan de hand van een snappshot is een ander verhaal ;)

Probeer afhankelijkheden te vermijden, maak zoveel mogeljik gebruik van Macro's zodat je bij aanpassingen niet het hele object hoeft door te fietsen omdat je niet weet hoevaak en waar de servernaam (ofzo) voorkomt. Daarnaast komt er met een snappshot een hoop kattekots mee dat er er eigenlijk uit moet mikken :)

Zorg er trouwens voor dat je een zo kaal als mogelijk systeem hebt (OS + Servicepacks en verder zo weinig mogelijk dingen erop geinstalleerd)

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Kon Netware 6 ook al geen MSI bestanden aan? Laat het nu net zeer gemakkelijk zijn om een msi bestand + transorm te maken van Microsft producten :)

You don't need eyes to see, you need vision

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:56
Als de TS het heeft over het maken van snapshots, dan maakt deze ook gebruik van ZENworks. Wanneer de TS ZfD4 gebruikt heb je geen snapshots meer nodig van MSI gebaseerde installers. Een Snapshot maken van Office XP is ihmo erg jammer.

Verwijderd

Aan zijn nieuwe topic te zien is het de TS gelukt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.