Kan bepaalde IP-ranges niet bereiken

Pagina: 1
Acties:

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik heb hier een thuisnetwerkje met 3 computers en een een router van sitecom. Dit is een draadloze router wl-018. (ook nog een switch, maar dat maakt niet uit.)
We hebben hier thuis internet van @home. Het werkte allemaal goed, tot 2 dagen terug.

Als ik naar google ga en ik zoek bijvoorbeeld sitecom of een ander woord dan vind ie wel verschillende sites, maar als ik op het linkje klik kan ik niet naar de site toe, want hij kan 'de server niet vinden' :( . Dit is als ik het via de router probeer. Als ik mijn laptop rechtstreeks op de modem aansluit werkt het wel namelijk. Dus het probleem ligt bij de router.

Ik weet alleen echt niet meer wat ik moet doen, ik heb hem al een keertje gereset en alles opnieuw ingevuld. Dit zijn de instellingen voor @home en de DHCP server voor hier in het netwerk. Ook heb ik 2 poorten openstaan voor Emule.

Ik weet het echt niet meer, en aangezien de search niet werkt.... vraag ik het maar. Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen _/-\o_ .

Verwijderd

Waarschijnlijk gebruik je niet de goede DNS server, check je DHCP en lokale settings.

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Lokale settings zijn al een jaar lang hetzelfde en daar is niks aan veranderd. Verder worden IP adressen door DHCP 'toegekend'.

Ik kan Primary DNS, Secondary DNS, etc invullen. Maar dit heb ik nog nooit gedaan en is ook niet nodig geweest.

Verwijderd

Raar probleem. Probeer eerst eens te achterhalen of het een DNS of een routing probleem is. Zoek een site die je niet kan opvragen, bijvoorbeeld www.sitecom.nl Tik in een command prompt "ping www.sitecom.nl". Krijg je unknown host is het een DNS probleem en kan je proberen om de DNS servers hard in de router te zetten, de PC te herstarten en opnieuw proberen. Krijg je iets van "Pinging..." maar geen replies dan heb je echt een probleem.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Vergelijk met "ping" of "nslookup" of je met en zonder de router dezelfde IP-adressen krijgt voor de problee-gevallen.
Doe een "tracert" (MS-OS) of "traceroute" (andere OS) van een van de probleem-gevallen, met en zonder de router, en kijk of ze dezelfde routes (proberen te) volgen.
Als daar grote verschillen tussen zitten, kijk dan nog even met "netstat -r" of er voor die specifieke bestemmingen aparte routes ingesteld staan.

[ Voor 8% gewijzigd door mvdejong op 08-04-2004 22:30 ]

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large