Toon posts:

[Virus] Gaobot en windows update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Het gaat hier om windows 2000 en windows XP.
ik ken nu al verschillende mensen die het gaobot (agobot) virus hebben. Nu weet ik ook hoe die tegen gegaan kan worden, dmv. wat criticale updates van windows update te downloaden.
Maar wanneer je windows update wilt bezoeken zul je eerst online moeten gaan, en dan kun je dat virus dus al binnen krijgen, net als msblast etc. Dit is dus al een leuk probleem, ik heb namelijk geen Service pack cd.

Wat kan helpen is een virusscanner en firewall installeren, het probleem is dat die virusscanner niet up to date is wanneer je hem installeerd zonder netwerkverbinding. Die firewall is dus in werkelijkheid je enige defensie tegen die rotvirussen.

Hoe lossen jullie dit op ?

En is het mogelijk om een service pack op een andere manier te downloaden als via windows update zodat ik hem op cd kan branden en kan installeren op een computer (verse install) ?

(Zoeken op gaobot in GOT daarmee vondt hij niks, vandaar mijn post, hopelijk geen gezeik)

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Als je een firewall installeert (of gewoon die van XP gebruikt) dan kunnen Gaobot en MSBlast niet binnengeraken en kan je dus "veilig" en zo snel mogelijk je virusscanner en je Windows updaten.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:09
Je kunt ook gewoon een microsoft security cd bestellen, deze is gratis aan te vragen bij microsoft. Of je kunt je eigen windows xp cd maken met service pack 1 en andere updates, dit heet slipstreamen en met de search moet je een heel end komen denk ik.

Verwijderd

Gewoon de Windows XP firewall aanzetten, die is voor dat doel goed genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 12:56:
Gewoon de Windows XP firewall aanzetten, die is voor dat doel goed genoeg.
Staat die dan niet standaard aan?
Als hij wel standaard aanstaat,waarom komt het agobot virus dan toch nog binnen. En dan is jouw oplossing dus geen oplossing.

Ik zal wel een firewall en virusscanner installeren voordat ik internet opga, die security cd heb ik inmiddels besteld. Bedankt

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 15:10:
[...]

Staat die dan niet standaard aan?
Als hij wel standaard aanstaat,waarom komt het agobot virus dan toch nog binnen. En dan is jouw oplossing dus geen oplossing.

Ik zal wel een firewall en virusscanner installeren voordat ik internet opga, die security cd heb ik inmiddels besteld. Bedankt
Vanaf Windows XP SP2 zal die standaard aanstaan, nu nog niet.
Pagina: 1