Toon posts:

Extra Hard-disk voor videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie is nu:

Ide 1 : Harddisk 200Gb + DvD brander
Ide 2 : DvD-Rom

Nu wil ik dit systeem gaan gebruiken voor video bewerken ( Pinnacle ). Ik wil er een extra Hd bij plaatsten van 40 Gb.Dit omdat pinnacle voorschrijft om de data van een film op een ander volume te zetten als waarop pinnacle zelf staat. Wat is nu de beste configuratie? Extra Hd op Ide 2 erbij plaatsen? Op deze extra Hd komt dan de data van de film te staan.

Ik vind het vreemd dat dit systeem standaard met deze configuratie geleverd is.
( Aldi systeem ). Het lijkt mij logischer om de brander op Ide 2 te zetten en de DvD-rom op Ide 1 bij de harddisk. Of zie ik dit helaan fout.

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-03 19:48

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Als ik jou was zou ik er een extra ide kaart bij kopen om de dvd's op te zetten. De transfer van de speler en brander is lager dan die van een hdd dus de transfer van je hdd gaat automatisch omlaag

Als je dan de speler en brander op die kaart zet kan je je onboard aansluitingen gebruiken voor je twee hdd's

Dit lijkt mij de beste combinatie (werkt perfect voor mijn vader zijn videobewerking, ook met pinnacle)

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

OM FAQ / Beleid
Staat gewoon in de FAQ :)

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 17:47

Tjark

DON'T PANIC

check eerst even of het wel nodig is. Bij mij geeft het geen problemen en heb ik 2x120gb in mirroring staan (langzamer dan 1x 120) en opnemen etc gaat gewoon goed.

De kans is zelfs groot dat die 200GB sneller is dan die 40GB.

*insert signature here

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:34
Gewoon op dezelfde hd doen. Ik doe het zelf met een 80GB schijf, en dat gaat prima.
De film op een ander volume zetten. Daar bedoelen ze toch mee dat als je pinnacle op C: geinstalleerd hebt, je de film naar d: ofzo gooit?

Verwijderd

Topicstarter
Pinnacle zegt:
Voorts adviseren wij de opnamen in geen geval op de HD op te nemen waarop zowel windows als studio in geinstalleerd. Daarvoor is een eigen HD vereist.
Is het nu wel of niet nodig? Hoe verdeel je die over de IDE poorten?
Waarom komt ALDI met deze configuratie?

ps Dit staat niet in de FAQ vermeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 11:38 ]

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-03 19:48

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Dit is voornamelijk voor de langzamere machines (en hdd), dan kan je eventueel in de knoei komen doordat er bestanden van het os geladen moeten worden en van je video.

Probeer gewoon eerst even zoder een 2e hdd gaat waarschijnlijk gewon lukker. Krijg je performance problemen op je hdd niveau kan je er altijd nog een 2e bijhangen

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al 1 film op DvD gemaakt. Echter bij een lopende titel schokt het beeld
dus ik dacht dat met een extra HD dit opgelost zou zijn.

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-03 17:13
Waarom niet gewoon samen met die 200 gb nog een gelijkaardige hd op zelfde ide kannaal zetten en vervolgens dvd rom en writer op 2de ide kannaal?

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb met een 750MHz Celeron laptop met firewire PCMCIA kaart en 40 GB 5400rpm HDD absoluut geen probleem met het opnemen van DV footage. Nul dropped frames. Ik neem aan dat je van digitale bron opneemt overigens. Het later toevoegen van titels heeft betrekking op het opnieuw renderen van de video, niet op het realtime opnemen, misschien dat het Pinnacle programma renderfouten maakt. Ik maak overigens gebruik van Adobe Premiere Pro, maar dat je een aparte HDD nodig hebt stamt uit de pre 500MHz en langzame HDD tijd in mijn opinie.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Pagina: 1