Toon posts:

Diskettestation op de parallelpoort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, wie kan mij helpen aub.

Ik heb een extern diskettestation aangesloten op de parallel poort. In de bios op 1.44 gezet en het diskettestation is zichtbaar in de verkenner.
Doch als ik er een diskette insteek, vindt hij ze niet terug. :?

In de bios heb ik de instellingen nagekeken van de parallel poort en deze staan juist volgens mij. Ik ken de benamingen niet meer van buiten, je hebt dacht ik EPP en nog iets anders.
ik heb als instelling beide.

Het diskettestation is afkomstig van een oude laptop en daar werkt hij wel via de parallel poort.
Aan de diskette zelf ligt het niet.

Ik weet dat een diskettestation inbouwen of extern (usb) eenvoudiger is, maar wou toch eerst proberen met wat mijn meter heeft (dit is voor haar pc).

Iemand een oplossing aub ? _/-\o_

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-03 16:04
Als je in het bios je diskettestation op 1,44 kan instellen, dan zal dat toch echt om het internet diskettestation gaan. Vandaar dat je 'm in de verkenner ook kan zien... windows denkt dan dat er intern een diskdrive is aangesloten. En dan is het logisch dat windows de diskette in die drive niet ziet... die verwacht hij namelijk ergens anders.

Kan je niet met 'find new hardware' in windows (sorry, engels) het ding laten zoeken naar een parallelle diskdrive?

Punctuality is the politeness of kings

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Weet je zeker dat het een parallelle drive is en niet een of andere SCSI variant. Zeker bij oude notebooks werden er nogal eens SCSI dingen gebruikt voor dockingstations e.d. Dus mogelijk is dat hier nu ook al zo en tja, dan doet hij verdomd weinig op je parallelle poort.

Verwijderd

Weet je zeker dat de poort op je laptop een parallelle poort is, het kan net zo goed een ander type poort met toevallig ook een 25 pins dsub aansluiting zijn.

Als het inderdaad de parallelle poort is kan die op de laptop ook nog eens aangepast zijn om ook als floppy aansluiting te fungeren. Dit is een functie die in de BIOS cq. chipset van de laptop zit, geheid dat dit zonder speciale drivers etc. niet gaat werken.

Ik hoop trouwens dat je de poort niet heb opgeblazen want dit is natuurlijk ook nog mogelijk.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-03 15:52

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Terw_Dan schreef op 08 april 2004 @ 11:28:
Weet je zeker dat het een parallelle drive is en niet een of andere SCSI variant. Zeker bij oude notebooks werden er nogal eens SCSI dingen gebruikt voor dockingstations e.d. Dus mogelijk is dat hier nu ook al zo en tja, dan doet hij verdomd weinig op je parallelle poort.
Dan zou ie ook niet verschijnen in 'Deze computer' toch :?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Demoniac schreef op 08 april 2004 @ 11:59:
[...]

Dan zou ie ook niet verschijnen in 'Deze computer' toch :?
Dat doet hij toch ook niet, de diskette die daar staat is gewoon de interne drive.
Er wordt geen vermelding gegeven van het OS, maar het is zo dat een aantal windowsen gewoon een fdd aangeven als deze in de bios aanstaat.

couscous, heb je toevallig een typenummer van die diskdrive? of bij welke notebook hij hoorde.

[ Voor 13% gewijzigd door TERW_DAN op 08-04-2004 12:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Reeds bedankt voor de info :)
Deze pc staat bij mijn meter en ik kan pas zondag 11/4 langsgaan.

Volgens mij gaat het toch om een parallelle aansluiting.
SCSI en parallell gelijken die zo op elkaar dat ik het

9/10 gaat dit inderdaad om een driver probleem. (heb ik over het hoofd gezien, kheb nog nooit een driver nodig gehad voor een diskettestation) |:(

Ik zal proberen om via nieuwe hardware het diskettestation te laten herkennen,
anders zal ik eens zoeken in google.

Ik laat nog iets horen als ik dit geprobeerd heb, als ik zelf niet verder geraak laat ik u ook het type laptop en diskettestation weten.

groeten

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 13:40:
Reeds bedankt voor de info :)
Deze pc staat bij mijn meter en ik kan pas zondag 11/4 langsgaan.

Volgens mij gaat het toch om een parallelle aansluiting.
SCSI en parallell gelijken die zo op elkaar dat ik het
SCSI en parallel kunnen zelfs precies hetzelfde zijn. beide 25 pins, dan past het ook gewoon (zelfs zonder hamer B)) maar dan werkt het dus totaal niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ben toch eens naar het type gaan kijken gisteren...
Ik heb via nieuwe hardware geprobeerd, maar geen verandering.
Drivers vind ik er niet voor terug.

Laptop:
Siemens Scenic Mobile 510 Agp
Ident (s/n):
YBGQ006418

Floppy disk:
Siemens Floppy disk drive pack for scenic mobile 5 series
p/n: s26391-f192-v400
ser. so: 99161494-03

Misschien heeft er iemand meer succes _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen drivers meer gevonden voor het diskettestation.
kheb er dan maar 1 ingebouwd
Pagina: 1