Toon posts:

[98] Afspelen muziek-cd onder Win98SE*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het afspelen van een “gewone” muziek cd lukt niet. Dat wil zeggen dat wanneer ik een koptelefoon aansluit op de cd er geen enkel probleem is. Alleen via de geluidskaart hoor ik niets. Ik heb geen kabeltje aangesloten van cd naar (onboard)kaart. Het cd geluid staat niet op mute. Wat doe ik fout? Welke instelling zie ik over het hoofd????? O ja het betreft twee comp (verschillende hardware) maar wel met win98. Op die van xp (de derde) is het geen enkel probleem…

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb geen kabeltje aangesloten van cd naar (onboard)kaart
Misschien is dit toch het probleem?

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 08-04-2004 11:06 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 11:04:
Ik heb geen kabeltje aangesloten van cd naar (onboard)kaart.
Even een kabeltje van je cdrom naar je geluidskaart en je bent van je probleem af :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:38
Het niet aansluiten van dat kabeltje is het probleem. Media player in XP maakt gebruik van audio-extractie dit is veel processorafhankelijker. In win98 gebeurt dit niet. Sluit dat kabeltje aan je zult kunnen genieten audio.

Verwijderd

Topicstarter
In de eerste plaats zeer bedankt voor de snelle reactie!!
In de tweede plaats: Is het echt niet mogelijk zonder kabeltje?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 11:09:
Nee....

En dat is toch geen probleem? Zo'n kabletje kost één euro en de meeste mensen die zelf hun PC bouwen hebben er meestal nog wel ééntje over... Kleine moeite, groot plezier; probleem opgelost. Waarom moeilijk doen wanneer het makkelijk kan.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

http://www.jorislange.nl/.../read.php?f=4&i=254&t=251

offtopic:
dus xp installeren :+ , heb je geen prob meer

als je te lui bent om te klikken ;)
Een veel voorkomende oorzaak voor het ontbreken van het geluid bij het afspelen van een cd zoals Anton beschreef, is eigenlijk te zot voor woorden: het audio-kabeltje tussen de cd-speler en de geluidskaart (of het moederbord, bij onboard-geluidskaart) .

Ter voorkoming van een stormvloed aan reacties, vooral van de gebruikers van Windows XP: zonder dit kabeltje is de Windows Media Speler prima in staat om audio-cd's af te spelen.
Dit komt omdat Windows (onderhuids) audio-cd's afspeelt door ze te rippen en gelijk weer te geven. Daardoor lijkt het of de cd gewoon afgespeeld wordt. Opvallend hierbij is dat het regelen van het volume in de mixer via de schuif van Wave-audio loopt.
Hierin gaat Windows XP zelfs zo ver, dat als je bij de instellingen aangeeft dat de cd rechtstreeks afgespeeld moet worden (dus niet via de IDE-verbinding), Windows alleen maar doet alsof: je kunt het cd-volume dan wel regelen via de cd-regelaar in de mixer, maar het geluid zelf komt nog steeds via de IDE-kabel, en een achterdeurtje, in de geluidskaart, en NIET via het audio-kabeltje.

Dus heb je dit probleem: kijk even of de leverancier van jouw pc verkeerd bezuinigd heeft (of het kabeltje heeft aangesloten op een andere aansluiting van de geluidskaart, bijvoorbeeld AUX).
offtopic:
:w merely.. nu kan je me post lekker niet editen ;)

[ Voor 89% gewijzigd door Outerspace op 08-04-2004 11:15 ]

Wauw, een sig!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 11:09:
In de eerste plaats zeer bedankt voor de snelle reactie!!
Ja, het kan ook zonder kabeltje, maar daar moet je de juiste programmas voor hebben.
Heb ooit eens een Sony Digital CDplayer programmatje gehad (geen idee hoe het heet, zat bij mijn 10x fikkertje). Dat werkte ook zonder zo'n audio kabel.
Maar goed, ik denk dat je beter een kabeltje kunt halen dan weer een of ander wazig programma moet gaan installeren.
outerspace schreef op 08 april 2004 @ 11:12:
offtopic:
dus xp installeren :+ , heb je geen prob meer
tuurlijk heb je dan wel een prob, wie wil er nou XP als je 98 draait? :+

[ Voor 18% gewijzigd door TERW_DAN op 08-04-2004 11:15 ]

Pagina: 1