Toon posts:

Één bluetooth keyboard/muis voor twéé PC's?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

weten jullie of het mogelijk is om met één bluetooth keyboard/muis combo en twéé pc's, beiden met bluetooth ontvangst te werken. Ik heb nu een KVM, en dan gebruik ik een toetsenbordcombinatie om te schakelen. Kun je met bluetooth bijvoorbeeld de connectie verbreken en een andere ontvanger zoeken en dan daar weer mee verbinden?

Michiel

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Welkom op GoT. Zoals je zelf al weet ben je een behoorlijke n00b. Zei je ook al in je andere topic. Maar wat wij hier zijn is geen persoonlijke helpdesk. Dit soort vragen (en je andere topic) is zo zelf gezocht. Daar zijn wij hier niet voor.

Als je wilt weten hoe wij hier te werk gaan kan je best wel een keer een FAQ lezen (die staan bovenaan elk subforum en in het menu)

Verder welkom hier. En zoekze :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet waar je het over hebt, ik weet wel dat je geen antwoord op m'n vraag hebt. En sinds ik mij heb geregistreerd behoor ik ook tot wij, dus spreek voortaan voor jezelf. "Persoonlijke helpdesk", ik zal mijn vraag anders formuleren zodat het strookt met de hier geldende regeltjes:

"Het Collectief heeft de behoefte om met één keyboard/muis combinatie twee of meer computers aan te sturen. Kan Het Collectief dit ook met bluetooth keyboards/muizen?"

Voorts wil ik je eraan herinneren dat ik niet met je geknikkerd hebt.

En waarschijnlijk erger jij je aan het feit dat ik *shock, horror* in het verkeerde topic heb gepost. Kon het topic "wireless" danwel "bluetooth" danwel "keyboards/muizen" danwel "ik heb twee pc's maar wil met één toetsenbord/muis werken" niet vinden. Het spijt me zeer dat je met mijn irrelevante topic geconfronteerd werd op jouw zoektocht naar uiterst interessante gadget praatjes. Nu gauw naar binnen!

Zal ik afsluiten met de mededeling dat ik gezocht heb, maar niet gevonden? Er is werkelijk niemand die deze vraag op GoT heeft gesteld. Sterker, nog, de persoonlijke helpdesk van Logitech had geen antwoord op mijn vraag. Zij schermden met onduidelijke termen zoals "voor zover wij weten niet" en "network pairing is wellicht niet in staat..." whatever, dus ik ben gewoon mijn tijd ver vooruit en jij bent niet op de hoogte.

Anyway, ik ben ff weg, ff bellen met een persoonlijke helpdesk en met m'n psych...

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-05 10:04

Dr C

met C en CK

daaaag

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Verwijderd

kan me misschien vergissen maar het lijkt mij met een beetje logish denken dat dit niet mogelijk is aangezien je niet kunt switchen van een comp naar de ander je keyboard zou ten alle tijden verbonden zijn met 2 comps je hebt simpel geen mogelijk heid om te switchen in dat geval en zoals ik al zei met wat logish denken had je dat ook wel kunnen bedenken

Maar zoals ik het al zei kan ik ook me vergissen maar denk haast wel zeker dat met de huidige pullen dit simpel weg onmogelijk is

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
als je even analoog met een gewoon wireless keyboard denkt...

daar zou je op één van je ontvangers kunnen drukken en je keyboard daarop afstemmen, en daarna de andere ontvanger drukken en weer daarop afstemmen, en zo tussen pc's schakelen

in bluetooth echter vermoed ik dat je steeds met beide pc's zult verbonden zijn en dat dit niet mogelijk zijn

verder kan disjfa misschien zelf ook even de faq en zo lezen, vooral volgend deeltje:
Policy mbt replies in 'slechte' topics

EDIT: Bedenk me net, misschien kun je met bluetooth wèl aan de pc-zijde disconnecten van je toetsenbord. Hoe je dan echter je verbinding terug maakt... geen idee, keyboard af en aan zetten? lol

[ Voor 22% gewijzigd door Yoeri op 10-04-2004 22:28 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik dacht aan andere apparaten die via radiosignalen draadloos communiceren en ivm met storingen de zend of ontvangst frequentie aan kunnen passen, zodat meerdere dergelijke apparaten elkaar niet storen.
Maar ik weet niet of bluetooth ook zo werkt.

Oh ja, ik zag in de winkel onderop de logitech bluetooth muis en het keyboard een knop "connect". Lijkt me logisch wat ie doet, maar wellicht weet iemand of je daarmee meer kan bereiken, zoals switchen?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 22:35 ]

• FoefuR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 20:05

FoefuR

Mothertrucker

Ik neem aan dat beiden pc's naast elkaar staan misschien kan je de afstand tussen de pc's vergroten als je kamer er groot genoeg voor is

"Everybody lies but it doens't matter since nobody listens"

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik denk zelf dat dit gewoon mogelijk is. Het maakt immers geen verschil welk exemplaar van een bepaald type toetsenbord je met welk exemplaar van bijbehorende dongle paart. Ik denk alleen wel dat het telkens opnieuw zoeken en connecten omslachtig kan zijn. Maar in principe zou dit volgens mij gewoon moeten kunnen.

En Bleutooth: welkom op het forum en stoor je niet aan irritante mannetjes ;)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

Bleutooth: ik zie in je topicstart toch wel erg weinig eigen inzet om erachter te komen, of het mogelijk is. Bovendien zijn een aantal replies van dermate laag niveau, dat dit topic geen bestaansrecht meer heeft. Aan de topicstarter: lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) even goed door, dan weet je hoe het er aan toe gaat hier op GoT :)

cramwinckel en disjfa mogen Policy mbt replies in 'slechte' topics even gaan lezen.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.