Hoi,
Voor iemand moet ik een goedkoop systeempje samenstellen wat alleen gebruikt gaat worden voor tekstverwerken en internetten dus geen zware toepassingen! In dit systeem komt een Celeron 2,4GHz FSB400MHz met een Kingston DDR 256MB 400MHz bankje en een 40GB 7200rpm 2MB cache HD. Op het moederbord moet een videokaart,geluidskaart en netwerkkaart aanwezig zijn.
Nu moet ik nog een moederbord hebben. Ik heb 2 moederborden gevonden die heeeeel erg veel op elkaar lijken en dezelfde prijs hebben (E 52,20).
Het gaat om deze 2 moederborden:
Jetway P4MDPT P4 micro ATX Socket 478
- Voor Intel Pentium 4 (HT) processor (Socket 478) en Celeron
- Chipset: VIA P4M266A
- FSB: 533MHz
- Formfactor: Micro ATX
- PCI: 3x
- ISA: geen
- AGP: AGP 4x
- CNR: geen
- Geheugen: 2x DDR 266MHz
- VGA: onboard
- Audio: onboard AC'97 4-channel
- IDE: 2x IDE aansluiting (max. 4 devices)
- RAID: geen
- USB: 6x USB 2.0
- Firewire: geen
- LAN: onboard 10/100Mbit
- Hyper Threading support
Asrock GE PRO-HT/M2 Intel P4 M-ATX
- Type GE Pro HT 3.0 met Hyper Threading Technology
- Processor type: Intel Celeron / Pentium 4 Socket 478
- Chipset: North Bridge SiS 651(HT)
- VGA onboard: Real 256 3D (max 64Mb) (shared geheugen)
- Audio onboard: 5.1 Channel AC'97 Codec
- Lan onboard: 10/100 Ethernet LAN
- IDE: 2x aansluitingen ATA 133
- Geheugen: 2x DDR333/666 of SDRAM PC133/100
- PCI: 2x PCI 2.2
- Overige sloten: 1x AMR slot
- USB: 4x USB 2.0 (via moederbord 2 extra aansluitingen)
- FF: Micro ATX
Je ziet dus wel dat beide moederbord heel erg veel op elkaar lijken. Met verschil dat de Jetway een VIA chipset heeft en de Asrock een SIS chipset. Ook heeft de Asrock 5.1 geluid en de Jetway maar 4-channel. Ook heeft de Asrock een snellerheugenbankje 333MHZ! Deze Asrock heeft wel shared videogeheugen dit gaat dus ten koste van het RAM geheugen. Weten jullie precies wat voor videogeheugen de Jetway aan boord heeft?
Mijn vraag is welk moederbord ik het beste kan nemen. Ik heb geen ervaring met deze moederborden dus misschien weet iemand hier welke ik het beste kan nemen? Alvast heel erg bedankt.
Bert
Voor iemand moet ik een goedkoop systeempje samenstellen wat alleen gebruikt gaat worden voor tekstverwerken en internetten dus geen zware toepassingen! In dit systeem komt een Celeron 2,4GHz FSB400MHz met een Kingston DDR 256MB 400MHz bankje en een 40GB 7200rpm 2MB cache HD. Op het moederbord moet een videokaart,geluidskaart en netwerkkaart aanwezig zijn.
Nu moet ik nog een moederbord hebben. Ik heb 2 moederborden gevonden die heeeeel erg veel op elkaar lijken en dezelfde prijs hebben (E 52,20).
Het gaat om deze 2 moederborden:
Jetway P4MDPT P4 micro ATX Socket 478
- Voor Intel Pentium 4 (HT) processor (Socket 478) en Celeron
- Chipset: VIA P4M266A
- Formfactor: Micro ATX
- PCI: 3x
- ISA: geen
- CNR: geen
- Geheugen: 2x DDR 266MHz
- VGA: onboard
- Audio: onboard AC'97 4-channel
- IDE: 2x IDE aansluiting (max. 4 devices)
- RAID: geen
- USB: 6x USB 2.0
- Firewire: geen
- LAN: onboard 10/100Mbit
- Hyper Threading support
Asrock GE PRO-HT/M2 Intel P4 M-ATX
- Type GE Pro HT 3.0 met Hyper Threading Technology
- Processor type: Intel Celeron / Pentium 4 Socket 478
- Chipset: North Bridge SiS 651(HT)
- VGA onboard: Real 256 3D (max 64Mb) (shared geheugen)
- Audio onboard: 5.1 Channel AC'97 Codec
- Lan onboard: 10/100 Ethernet LAN
- IDE: 2x aansluitingen ATA 133
- Geheugen: 2x DDR333/666 of SDRAM PC133/100
- PCI: 2x PCI 2.2
- Overige sloten: 1x AMR slot
- USB: 4x USB 2.0 (via moederbord 2 extra aansluitingen)
- FF: Micro ATX
Je ziet dus wel dat beide moederbord heel erg veel op elkaar lijken. Met verschil dat de Jetway een VIA chipset heeft en de Asrock een SIS chipset. Ook heeft de Asrock 5.1 geluid en de Jetway maar 4-channel. Ook heeft de Asrock een snellerheugenbankje 333MHZ! Deze Asrock heeft wel shared videogeheugen dit gaat dus ten koste van het RAM geheugen. Weten jullie precies wat voor videogeheugen de Jetway aan boord heeft?
Mijn vraag is welk moederbord ik het beste kan nemen. Ik heb geen ervaring met deze moederborden dus misschien weet iemand hier welke ik het beste kan nemen? Alvast heel erg bedankt.
Bert