Toon posts:

[hd crash] gaat gepaard met 'buzzer'-geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond stond ik gezellig naast een pc'tje wat te ouwehoeren, toen hier ineens van die 'buzzer'-geluiden uitkwamen en de pc spontaan reboot.

Nieuwsgierig ff kijken en toen bleek dat de HD de oorzaak van het probleem was en met geen mogelijkheid meer aan de praat was te krijgen.

Wat ik me nu dus afvraag:
Het geluid wat van die schijf kwam leek net alsof er een modem begon in te bellen (buzzer-geluiden 3x kort 2x lang).
Uit welk onderdeel van de schijf kan dat geluid afkomstig zijn? (Mocht t van de print komen, is deze zo vervangen).

/edit
Ow, heb btw de search al ff proberen te gebruiken maar krijg op elke zoekterm 0 resultaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 09:31 ]

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Zoals je het omschrijft lijkt het me dat de kop is gecrasht, de printplaat/electronica maakt namelijk geen geluid [misschien wel als je er 220V op zet ;) ].
Ergens op de IBM site staan/stonden wav files van hoe een bepaalde HD-crash klinkt + een omschrijving wat er exact aan de hand was bij bepaalde geluiden en of er nog enige hoop was op data-recovery, misschien dat je daar wat meer wijs uit kan worden.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:50
Ik denk dat die buzzer geluiden van je mobo kwamen, omdat die je harde schijf niet kon benaderen ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels is de schijf vervangen. Gelukkig was de vriendin zo verstandig geweest een backup van haar bestanden te maken! ;-) Dus ernstige data-loss is ook niet het geval.

Ik heb de schijf nog even op m'n eigen comp getest (op de sec. master) en deze wordt alleen gedetecteerd na heel lang net zo lang draaien tot het geluid weg is. Daarna blijft de pc hangen in het POST-scherm.

Het probleem is duidelijk mechanisch en zover ik kan nagaan niet meer te herstellen.

Dit is trouwens voor mij wel de eerste keer dat ik een Maxtor 80 gb met 8mb cache (op heterdaad) betrap op een crash.... Valt me vies tegen voor een schijf van maart vorig jaar!

:|

Zou er nog garantie op dat ding zitten?
/me bedenkt zich dat nu pas... 8)7

Anyway, ga ff bij IBM kijken voor dei wav-filetjes. Lijkt me wel geinig :D

• Mickey68
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05-2021
Bij mijn beste weten 3 jaar garantie op Maxtor schijven ; download ff powermax van hun site, uitkomst hiervan heb je nodig voor een RMA formulier ook op de maxtor-site ;)

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 13:16:
...Zou er nog garantie op dat ding zitten?
Ik weet niet waar dat ding is aangeschaft maar meestal zit er een jaar garantie op.
Tis nu net april....aiiii, das balen. 8)

ow...
Mickey68 schreef op 13 april 2004 @ 13:20:
Bij mijn beste weten 3 jaar garantie op Maxtor schijven ; download ff powermax van hun site, uitkomst hiervan heb je nodig voor een RMA formulier ook op de maxtor-site ;)
beter!!

[ Voor 35% gewijzigd door nowell op 13-04-2004 13:22 ]

• Mickey68
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05-2021
Je kunt hier ook middels je serienummer, je garantietermijn controleren !

Verwijderd

Topicstarter
Had gister de schijf niet bij me en heb nog eens gekeken.

Manufacturedate: 24 spetember 2003

Wie het gaat doen weet ik niet, maar garantie ga ik krijgen! >:)

/me gaat de maxtor-site overhoop trekken :)

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
mijn maxtor 80GB 8MB is een paar weken geleden ook overleden, en daar zat gewoon 3 jaar garantie op itt. 1 jaar op de 2MB versie.
teruggegaan naar informatique en gewoon een nieuwe meegekregen.
HDD was 1,5 jaar oud.
staat meestal ook op de site van de leverancier, hoeveel maanden garantie je krijgt. en op je bonnetje natuurlijk... :z

[ Voor 6% gewijzigd door NewbieNeo op 14-04-2004 12:59 ]

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
stoute quote... |:(

[ Voor 95% gewijzigd door NewbieNeo op 14-04-2004 13:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, bonnetjes vragen en geordend bewaren... Daar moeten we het nog maar eens over hebben :p

Btw, heb dus die download gedaan van Powermax om een diagnose te stellen, maar dat kan helemaal niet...

De computer start namelijk helemaal niet op als dat schijfie eraan hangt. 8)7

Ga wel ff te raden bij me eigen hardware-boertje, maybe dat hij dat ding in wil nemen.
Pagina: 1